|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() |
![]() Airexmatter på småbarnsavdelingen#slettet# Sist redigert av Tuste : 16-10-07 kl 16:14. Årsak: personlige |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
er her
|
![]() Sv: airexmatter på småbarnsavdelingenDe bør flytte de i værtfall til storbarnsavdelingen, der barna ikke ligger å biter på de vel. Dersom ikke styrer gjør som du sier bør du ta det opp med foreldre gruppen (husker ikke hva de heter, de tillitsvalgte eller noe sånnt).
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: airexmatter på småbarnsavdelingenSpørs det ikke hvor gamle de mattene er? |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: airexmatter på småbarnsavdelingenMen hvor mange barnehagebarn er det egentlig som driver og spiser på mattene fortsatt? Ingen av mine jenter har spist på gulvmattene etter at de ble 7–8 måneder, og det er jo spising på mattene som er farlig, ikke leking på dem. Jeg har ingen betenkeligheter med å la ettåringen min leke på vår Airex-matte nå, etter at hun absolutt har sluttet å spise på liggeunderlagene sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: airexmatter på småbarnsavdelingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
"Under tre år" er en standardanbefaling for ting som ikke egner seg å putte i munnen, men de aller fleste barn slutter å spise på alt mulig lenge før de er tre år, så hvis man kjenner ungene og vet at de ikke er "spisere" lenger, er det ikke noe problem å la dem få tilgang på ting som i utgangspunktet ikke er anbefalt "under tre år". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Aktiv
![]() ![]() |
Når et produkt faktisk inneholder stoffer som kan påvirke mitt barns evne til selv å få barn syns jeg faktisk at jeg kan kreve noe. Når produsenten selv skriver at de er uegnet for barn under 3 år sier vel det sitt? De har ikke mulighet i barnehagen til å hindre konstant at et barn suger eller får i seg stoffene. Men det er vel lettere å godta ting man ikke ser enn feks at et barn slår seg på en skarp kant eller setter noe i halsen. Dette er ting som kan gi langsiktige skader. Jeg henger meg ikke opp i hva folk gjør i sitt hjem. Men dette er en barnehage for alle, og da bør man tenke forebygging. Når statens helsetilsyn advarer bør man vel ikke lukke øynene og si.. jaja det går nok bra.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: airexmatter på småbarnsavdelingenbeklager mente statens forurensningstilsyn ikke helsetilsyn som nevnt over. her er en link |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
Hvis ditt barn faktisk fortsatt suger på liggeunderlagene sine, skjønner jeg jo godt at du er bekymret, og da synes jeg selvsagt at du skal ta det opp skikkelig med barnehagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
Jeg har samme holdning til regntøy. Ungene mine har spist svært lite regntøy opp gjennom årene. |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
Når du har såpass sterke meninger om dette, er det jo ikke noe å lure på - si fra til barnehagen din at du ikke aksepterer at mattene brukes. |
![]() |
![]() |
#13 |
Hertuginne
|
![]() Sv: airexmatter på småbarnsavdelingenJeg er enig med Teofelia, selv om den initielle reaksjonen min er: Airexmatte?
![]() |
#14 |
er her
|
Det er jo forskjell på barn da, gutten min har ofte flippen på jakka si i munnen, selv om jeg sier han ikke skal bite på den.
![]() |
#15 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: airexmatter på småbarnsavdelingenJeg må si meg enig med Teofelia og Adrienne her. Hvis barnehagen vet at ingen av ungene spiser på mattene, er de ikke farlig å bruke til det de skal brukes til.
![]() |
#16 |
Aktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: airexmatter på småbarnsavdelingenbarnet mitt er under ett år og krabber enda. og ja det hender han smaker på underlaget han ligger på. Jeg har ringt sft nå og snakket med de. så fikk jeg en uttalelse basert på faglig grunnlag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Borte
|
![]() Sv: airexmatter på småbarnsavdelingenJeg syns miljøgifter er skummelt, og jeg ville nok også oppfordret barnehagen til å skaffe seg matter som er frie for ftalater. Mitt barn har aldri hatt noe enormt behov for å putte ting i munnen, men det har stadig hendt av hun har fått ideer som består i å slikke på vinduet eller gulvet eller hva som helst. Min erfaring er at barn er såpass uforutsigbare at argumentet om at de færreste spiser verken airex-matter eller regntøy faller på sin egen urimelighet. Når det er et generelt problem verden over at forplantningsevnen svekker på grunn av miljøgifter i blant annet barneutstyr, så bør det tas på alvor.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: airexmatter på småbarnsavdelingenEnig med Kasia.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: airexmatter på småbarnsavdelingenTuste:
![]() |
|
|