|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Trenger tips - eksotisk mat laget fra bunnen avVi skal ha middagsgjester på lørdag, og jeg prøver å sette sammen en meny. Jeg ønsker å lage noe eksotisk, gjerne indisk, thailandsk e.l. Noen som har gode oppskrifter? Det må være ingredienser jeg faktisk får tak i. Det er helt greit å måtte dra i en innvandrersjappe altså. Jeg har ikke wokpanne, og heller ikke jerngryte. Ellers tror jeg ikke det skal være de store begrensningene. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Trenger tips - eksotisk mat laget fra bunnen avIndisk er jo rimelig greit å få ingredienser til i Norge. Som forrett har jeg en oppskrift på en fantastisk Sørafrikansk paprikasuppe:
Sist redigert av Tallulah : 12-10-07 kl 13:23. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Trenger tips - eksotisk mat laget fra bunnen av
Hm, tja. Det kommer litt an på hva du skal servere til. Begge deler funker, men kanskje best ikke sånn helt is-kjøleskapskald.
|
|
|
#5 |
|
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
Sv: Trenger tips - eksotisk mat laget fra bunnen avgår du inn på artoftaste kan du finne en del oppskrifter på blant annet arabisk mat
|
|
|
#6 |
|
Peppy!
|
Sleng gjerne på en oppskrift på afrikansk brød også! Jeg tror jeg skal lage en curry-sak til hovedrett. Fant i en indisk kokebok. (Hvis jeg orker. Er syk, så mulig det blir noe enkelt i stedet.) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger tips - eksotisk mat laget fra bunnen avJeg har oppskrift på en nydelig Tikka masala, men det tar litt tid å lage den. Du må begynne kvelden i forveien med marinering. Interessert i oppskrift? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger tips - eksotisk mat laget fra bunnen avChicken tikka masala |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger tips - eksotisk mat laget fra bunnen avDenne oppskriften er kjapp og dødsgo:
|
![]() |
|
|