|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Sjekker du andre enn deg + evt. partner på skattelistene? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
90 | 62,07% |
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
55 | 37,93% |
Deltakere: 145. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Peppy!
|
![]() Sv: Sjekker du andre på skattelistene?Allium, det du sier er helt sikkert riktig. Men jeg må innrømme at jeg faktisk allikevel ikke forstår det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekker du andre på skattelistene?Jeg har virkelig null interesse av å vite hvor mye andre tjener.
![]() |
![]() |
#43 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Sjekker du andre på skattelistene?
Der har du meg ogs.
![]() |
![]() |
#44 |
Peppy!
|
Her var en god forklaring. Det er altså ikke lett å finne bruttoinntekten, fordi man ikke kjenner vedkommendes renteutgifter. Altså én ligning, to ukjente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Vel. Jeg ønsker meg strengt tatt ikke et samfunn med nabokontroll av den typen, og argumentet ditt får meg til å tenke på Maos Kina dengang alle skulle/kunne melde alle. Og selv om jeg egentlig er blodrød, syns jeg ikke det der er en god idé.
![]() |
#46 |
Peppy!
|
Mao? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Sjekker du andre på skattelistene?Ja, kvifor ikkje egentlig. Det er da offentleg, og eg det er vel ingen hemmelighet at nokon tenar betre enn andre.
Bergensis Sist redigert av Bergensis : 12-10-07 kl 12:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Sjekker du andre på skattelistene?Vanlegvis sjekkar eg ikkje. Tidlegare i år var det ein kar som skrytte av korleis han gjorde det for å unngå skatt (han tenar veldig bra), så eg tenkte eg skulle sjekke opp han... |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Peppy!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Peppy!
|
Jo, men ikke denslags. :avslørt: Jeg er bedre på samfunnsøkonomi enn bedriftsøkonomi, if you know what I mean. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Sjekker du andre på skattelistene?Ja jeg sjekker et par, fordi jeg er himla nysgjerrig. Men det er mest familie. Venner og slikt har jeg enda ikke hatt interesse av å sjekke. Jeg er forresten også uenig i at listene bør legges ut, synes egentlig hele greia er teit.
![]() |
#54 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Sjekker du andre på skattelistene?Hva med han stakkaren som "hadde" 10 mrd i formue? Som blir ufrivillig kjendis i noen timer fordi skattemyndighetene har gjort en feil? Og skattemyndighetene går ikke engang ut og sier at det er gjort en feil, av hensyn til "personvernet"?
http://e24.no/naeringsliv/article2044547.ece
![]() |
#55 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Sjekker du andre på skattelistene?Det har jeg ingen interesse av.
![]() |
![]() |
#56 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sjekker du andre på skattelistene?Har sjekket pappa og mamma, og sett at noen i øvrig familie ligger høyt oppe på kommunelista.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sjekker du andre på skattelistene?Ja. Og kan enda en gang konstatere at de fleste i omgangskretsen tjener mer enn meg.
![]() |
#59 |
*_*
|
Det er jo heller ikke snakk om å melde noen. Det er for at det skal være åpenhet rundt fellesinteresser i samfunnet, skattepengene i dette tilfellet.
![]() |
![]() |
#60 |
I mål
|
![]() Sv: Sjekker du andre på skattelistene?Ja, jeg har sjekket noen. Mest av interesse ift sammenligning med andre med tilsvarende utdannelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|