|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Epikur
|
![]() Sv: Makt-eliten på kokainKOKAIN
![]() |
#22 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Makt-eliten på kokain
Nei, nettopp. Derav uvitenhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er derfor det er så viktig med riktig opplysning i skolen og ut i samfunnet ellers også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Makt-eliten på kokainJeg vil vel ikke påstå at jeg blir overrasket over dette, men jeg syns det er trist, og som Pia nevner, at det er litt skummelt at mange viktige beslutninger blir tatt i kokainrus - eller annen rus for den saks skyld...
![]() |
#26 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Makt-eliten på kokainJeg er nok litt sånn doper du deg så er du ute å kjøre, uansett hvilken variant det tas i (sniffe, injisere, røyke) eller uansett hva du heter.
![]() |
#27 |
Kidding, right?
|
Dette signerer jeg helhjertet. Det mest skremmende er vel strengt tatt at ledere i maktposisjon ikke har mer dømmekraft enn som så.
![]() |
![]() |
#28 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Makt-eliten på kokainMen en lenke da? Noen som har det?
![]() |
#29 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Makt-eliten på kokainKif: eg leita i går etter artikkelen der eg las nettopp dette med "kvardagsbruk", men fann den ikkje att. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så sant som det er sagt! Skjønner ikke at oppegående folk tør å gamble med hjernen sin. Det blir liksom mer forståelig med folk som fra før har det så kjipt at litt fra eller til ikke gjør forskjell... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: Makt-eliten på kokainEg kjenner at eg får lyst til å hente fram denne tråden att og legge til eit spørsmål: er det god bruk av knappe politiressursar å bruke pengar og tid på "kvit-snø aksjonen"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
En som trener
|
Unnskyld, men nå må jeg nesten le. Mener du virkelig det? At siden etanol er naturlig og kalorigivende så er det et næringsmiddel? Jeg synes det er en skikkelig stretch å kalle vin et næringsmiddel. Jeg vil kalle det et nytelsesmiddel eller et rusmiddel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Ekvilist
|
Jeg så i et diskusjonsprogram på TV at man fra kloakken i Oslo har analysert seg fram til at befolkningen i Oslo bruker 8000 brukerdoser hver eneste dag. (Jeg tar forbehold om at det er feil i hukommelsen min.) 8000 i Oslo er ganske mye, og vi snakker ikke om de vi lett observerer som ruset på gata.
![]() |
#35 |
Ekvilist
|
Jeg er på linje med deg ifht dette MinaX. Etter noen år med kontakt og oppfølging av personer med rusproblematikk må jeg si at dette har blitt klart for meg. Det er viktig å understreke at det ikke er slik at alkoholen er rusmiddelet for de "lavere lag" av befolkningen, og at "kokain" er for makteliten. Jeg tror bildet er litt mer komplisert enn som så. Jeg har iallefall inntrykk av at alkoholproblematikk i stor grad også rammer høyere lag av befolkningen, og mennesker i viktige posisjoner.
![]() |
|
|