Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

En trist observasjon ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-07, 23:39   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En trist observasjon ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns også det er trist når foreldre gir barn som åpenbart sliter med vekten kolossale mengder med godteri. Samme om det var engangstilfelle. Eller lørdagsgodtet. Eller hva. Å legge til rette for at et barn som har det vanskelig med kropp og vekt skal overspise, det er slemt. Punktum finale.

Punktum finale? Det diskuteres kanskje forskjellige ting her; overvektige barn, overvektige barn som spiser snop, overvektige barn som spiser snop på en fråtsende måte, mødre til overvektige barn som smiler til overvektige barn som spiser snop, og sist men ikke minst - forhåndsdømming, men jeg synes likevel, forvirringer til tross, at det kommer veldig klart frem av hovedinnlegget at HI har et holdningsproblem, og at det ikke er selve fråtsingen som er problemet, men det faktum at et overvektig barn spiser mye snop på åpen gate, med en mor som tydeligvis synes det er helt greit, da hun smiler til ham.

Holdningene er så riv ruskende forskjellige fra hvordan jeg tenker i min verden, så derfor fallt det meg ikke inn å komme med råd om kosthold og ernæring, da jeg anser det som common knowledge at alle vet at fråtsing av usunn mat ikke er OK, uansett størrelse. Men hvis det ikke var barnets vekt som var greia her, skjønte jeg ikke hvorfor guttens vekt i det hele tatt måtte inkluderes i historien. Men, skaden har skjedd, guttens vekt er nevnt, og legger man da to og to sammen, fråtsing + overvekt (+smilende mor) kan man som tilfeldig forbipasserende trekke konklusjonen at gutten har et problem. Og mora og. Jøss, hva skal man med synske, når helt ordinære mennesker kan få så mye ut av så lite.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.