|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg blir mang en gang forundret over innlegg her inne på FP, hvor dere virker så uberørt over det å ha barn. Noen skriver at de har 2 eller 3 barn, og ønsker seg flere. Andre sitter oppe til langt på natt, kun fordi det er så deilig, og skal allikevel stå opp tidlig med barn neste morgen. Osv. Slike ting hadde ikke jeg klart. Er det bare jeg som til tider synes det er helt vanvittig slitsomt å ha barn? Jeg trives som mor altså, for all del, jeg ville ikke vært ham foruten. Allikevel så er en av mine største betenkninger med å få et barn til at det blir enda mer slitsomt. Vi er to voksne med ansvar for ett barn, og vi er fullt likestilte. Allikevel ... Å være mor er den tøffeste jobben jeg har hatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Du er i allefall ikke alene! Jeg synes det har vært slitsomt å få barn. Spesielt dette med å få nok SØVN, at man har nesten ingen tid helt alene der man kan sitte stille og lese en bok feks osv. Det har vært en stor overgang, men det blir lettere og lettere etterhvert som barnet klarer seg selv mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Nei, jeg syns ikke det er spesielt slitsomt.
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg synes ikke det er spesielt slitsomt, men jeg synes jo hverdagene blir hektiske på en annen måte en før. Det jeg synes er mer slitsomt enn før er at man i mye større grad må prioritere, nettopp for at ting ikke skal bli så slitsomt. Og det å jobbe med prioriteringer hele tiden syntes jeg var krevende i starten, men nå synes jeg det går mer av seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Textrovert
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg har to barn, og selv om det er hele 8 år mellom dem, så synes jeg faktisk at det til tider er ufattelig slitsomt.
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Hvorfor er det slitsomt? Hva er det dere gjør som får dere til å bli slitne av det å ha barn? For store krav til dere selv? Lar ungene regjere? Hva? Jeg må ærlig talt si at jeg ikke helt forstår hvordan to voksne mennesker kan bli sliten, ofte eller hele tiden, av å ha et barn eller to.
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
Signerer deg helhjertet. Og må få slenge til at innimellom angrer jeg på at jeg fikk barn også. Ikke sånn dypt og inderlig, men tanken har slått meg.
![]() |
#9 |
I mål
|
I den grad det er slitsomt er det vel ikke nødvendigvis barna som gjør det slitsomt. Det er hele opplegget rundt hverdagen. Det blir jo unektelig periodevis slitsomt å stå opp halv seks hver dag, jobbe fulle dager og ta jobben frem igjen mange kvelder for eksempel. Vi synes det stort sett går greit, men innimellom er det slitsomt - men det er ikke barna som er så slitsomme i seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Synest ikke det er slitsomt men hektisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Originala
|
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Javisst, jeg synes det er slitsomt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
Det er i alle fall ikke for store krav til oss selv, for jeg har ofte dårlig samvittighet fordi jeg tenker at vi kanskje stiller for få krav til oss selv. Men hverdagen er slitsom. Å stå opp ekstra tidlig fordi man i tillegg til å ordne seg selv, må ordne unger og få dem avgårde til skole og barnehage. Selv om ungene oppfører seg eksemplarisk, er jeg ofte litt sliten allerede når jeg kommer på jobb, bare fordi jeg allerede har stått på i flere timer. Jeg synes ellers det er slitsomt å ikke ha så mye tid til meg selv som jeg skulle ønske, det er slitsomt å bekymre seg for ungene (jeg er ingen hønemor og synes ikke selv jeg bekymrer meg unødig, men jeg har en sønn med spesielle behov og da er jo ofte litt ekstra bekymret for fremtiden osv.) og så blir jeg sliten av å bli påvirket av det jeg leser/hører om hva som forventes av gode foreldre. Det siste har jo ingenting med ungene å gjøre per se, men den dårlige samvittigheten gnager nesten hele tiden. Så mye av det har med min personlighet å gjøre og ikke ungene som sådan.
![]() |
#14 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg har to barn, en herlig og aktiv fire år gammel gutt og en skjønn litt roligere jente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#16 |
Fortynnet
|
Tror ikke det er noen generell regel, nei. Jeg har en veldig rolig gutt som kan pusle rundt for seg selv i timevis, og jeg kjenner flere. De tre storebrødrene var også rolige. Og jeg kjenner ville jenter som nesten river ned huset når de kommer på besøk. Jeg har fire gutter og er ikke utslitt. Sist redigert av Filifjonka : 14-10-07 kl 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Peppy!
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Både ja og nei. Nå er det litt slitsomt siden jeg har et tungt svangerskap og er alene med lillen (3 år) fra man-fre. Men ikke tyngre enn at jeg ønsker 3 (kanskje 4) barn. Jeg har henne mye hjemme, så vi er mye sammen. Hun er i bhg 3 korte dager i uka, så vi begynner å bli ganske vant til hverandre...
T august 04, T februar 08 og T august 10. Sist redigert av Jinx : 14-10-07 kl 14:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg synes det er kjempeslitsomt å ha barn. Det har vært det fra starten, og jeg synes egentlig ikke det er mindre slitsomt nå som de er 6 år - bare annerledes slitsomt. Jeg er fortsatt vanligvis så sliten på kveldene at jeg kjenner meg som ei vridd kopptue (oppvaskklut
![]() |
|
|