Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Syk unge

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-07, 21:35   #21
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syk unge

God bedring!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 21:53   #22
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Svære gule sår og blemmer over alt, det har spredd seg voldsomt i løpet av natta og formiddagen. Hun er så tørst og prøver iherdig å drikke, men svelger en gang før hun hyler av smerter. Mat kan vi bare glemme, to skjeer yoghurt klarte hun å svelge før det ble for vondt.

Dette er ille. Stakkars, stakkars jenta di. Storesøster har det også slik, og det er fryktelig ikke å kunne gjøre noe. Vi fikk en krem av legen som skal lindre litt og den hjelper litt på de verste blemmene på tunga. Håper virkelig at jenta di kommer seg raskt.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 23:11   #23
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hun er kjempedårlig nå, har fått paralgin minor stikkpiller for å hjelpe på smertene. Diskuterte med en lege på jobben i dag og han påstod hardnakket at hun bude få penicillin fordi slike blemmer i munnen skjelden var herpes og uansett infisert av bakterier..må si jeg ble veldig skeptisk. Han skriver ut penicillin på det meste han da, mens jeg har helt motsatt holdning.
Feber på 6 døgnet nå. Heldigvis virket p. minor godt så nå sover hun for første gang på ett døgn og svetter som en gris så tempen går ned.
Hun får ikke i seg noe drikke i det heletatt, så det blir lege igjen i morgen tidlig om hun ikke tisser.
Sukk

Cora: fikk den kremen til Eivind også, men han fikk helt noia av å få den smurt på så jeg har ikke bedt om den nå. Får jo ikke røre henne.

Gammel 14-10-07, 23:13   #24
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Høres ikke godt ut. Kanskje du skulle prøve med xylokain (er ikke sikker på stavingen)? Det er jo en lokalbedøvende salve til slimhinner.

God bedring

Nytter ikke med xylocain i munnen dessverre.

Gammel 15-10-07, 07:46   #25
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Uff dette hørtes ikke godt ut. Stakkars lillemor.

Håper det er på retur nå og at hun blir bra snart. God bedring.

Gammel 15-10-07, 11:33   #26
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Nytter ikke med xylocain i munnen dessverre.

Det kan brukes i munnen. Det har vi gjort før. Måtte slå det opp for å sjekke og det kan brukes selv om det står at det er etter tannlegebehandling. Jeg har selv brukt mot vonde blemmer i munnen.

Gammel 15-10-07, 11:35   #27
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Går det bedre idag?

Gammel 15-10-07, 13:45   #28
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stakkar lita... Er så vondt når de har så vondt, og man ikke kan gjøre noe for å hjelpe de..

Min gutt på 4 hadde nettopp noe av det samme. Store, åpne sår i munnen som gjorde at han ikke spiste eller drakk. Fikk helt vondt av han, han klarte ikke å prate engang, bare peivet med armene og mumlet mmm..

Håper det går fort over, her var det bedre på 3.dagen..

God bedring!

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 13:50   #29
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hun er kjempedårlig nå, har fått paralgin minor stikkpiller for å hjelpe på smertene. Diskuterte med en lege på jobben i dag og han påstod hardnakket at hun bude få penicillin fordi slike blemmer i munnen skjelden var herpes og uansett infisert av bakterier..må si jeg ble veldig skeptisk. Han skriver ut penicillin på det meste han da, mens jeg har helt motsatt holdning.
Feber på 6 døgnet nå. Heldigvis virket p. minor godt så nå sover hun for første gang på ett døgn og svetter som en gris så tempen går ned.
Hun får ikke i seg noe drikke i det heletatt, så det blir lege igjen i morgen tidlig om hun ikke tisser.
Sukk

Cora: fikk den kremen til Eivind også, men han fikk helt noia av å få den smurt på så jeg har ikke bedt om den nå. Får jo ikke røre henne.

Da jeg var hos legen med min 4-åring for det samme, kalte han det en virusinfeksjon som kaltes noe som begynte på A.. Men kan bli bakterier i sårene siden man ikke kommer inn i munnen og får pusset tennene. Pencillin ville jeg har styrt unna, ja. Legen vår nevnte ingenting om pencillin. Håper hun er litt bedre idag og at hun får drukket litt.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 13:52   #30
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Det kan brukes i munnen. Det har vi gjort før. Måtte slå det opp for å sjekke og det kan brukes selv om det står at det er etter tannlegebehandling. Jeg har selv brukt mot vonde blemmer i munnen.

Tenker du på Corsodyl gel ?
Den tenkte jeg jo ikke på, har en i skapet...bruker når gutta har munnskåld.

Hun har sovet i hele natt, svettet og svettet. Feberfri i dag morres, men lukter veldig aceton og har ikke tisset. Hun startet dagen med å rope etter vann og drakk en god del før hun sto opp, takk og lov. Hun er oppegående og leker litt i ro med dukkene sine så vi er nok over kneika.
Spist bittelitt is og noen nøtter. Sover igjen nå. Blemmer og sår i hele munnen, tunga er helt hvit men uten sår heldigvis. Mye gule blemmer i svelget og bak i halsen ennå.

Alexy : ikke aktuelt med noe penicillin her heller nei, stoler helt klart mest på legen som så på henne først.

Gammel 16-10-07, 13:29   #31
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Tenker du på Corsodyl gel ?
Den tenkte jeg jo ikke på, har en i skapet...bruker når gutta har munnskåld.

Neida, jeg tenker på xylocain. Den samme som man kan bruke ved feks innleggelse av kateter.

Gammel 16-10-07, 13:53   #32
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Neida, jeg tenker på xylocain. Den samme som man kan bruke ved feks innleggelse av kateter.

Den vanlige katetergelen har vi jo kassevis av på jobben. Trodde ikke den kunne brukes i munnen, i såfall skal jeg jaggu kjøpe med en hjem i kveld.

Gammel 16-10-07, 13:55   #33
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Jeg skal love deg at den er effektiv. Vær gjerrig ved på smøring og ikke for langt bak.

Gammel 16-10-07, 19:47   #34
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Så bra at hun er bedre.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 13:45   #35
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Helt 100% frisk Sovet i hele natt, feber og siklefri og spist som en hest. Puh...nå er det visst min tur frykter jeg. Ja,ja.

Gammel 17-10-07, 14:04   #36
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Bra at minstemor er bedre. Håper at du slipper unna

Gammel 17-10-07, 17:03   #37
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så godt at hun er blitt frisk igjen. Da synes jeg tross alt at det gikk ganske fort over, selv om det ikke virket sånn for dere når det sto på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.