Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Overvekt kontra undervekt ...

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-07, 13:38   #10
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Overvekt kontra undervekt ...

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg kjenner meg også igjen i det Desembermamma skriver, selv om jeg aldri har vært SÅ tynn (og skranglete)..

Jeg syntes ikke det var så gøy de periodene jeg var ekstremt tynn, og faktisk hadde vært ganske syk/deprimert/hadde et veldig sykt barn, å få høre:

"Nei, nå er du altfor tynn".
"Nei, nå må du ikke bli tynnere!"
"Nei, nå er det bare skinn og bein!"
"Det er ikke fint å være tynn."
"En kan jo stikke seg på de knoklene dine nå! Hahahaha!"

Det var overhodet ikke snakk om noen bevisst handling fra min side at jeg hadde blitt så tynn (har veid 47 kg et par ganger, og med min høyde er ikke det stort), og jeg opplevde det utrolig ufint og invaderende med sånne kommentarer. Jeg kan ikke se for meg at de samme menneskene ville kommentert ekstra polstring her og der til meg nå, og heller ikke om jeg hadde blitt skikkelig tjukk. Men tynne mennesker er det ofte veldig fritt fram å si sånt til.

I flere av de komentarene der er det jo en tanke om at du er så tynn med vilje. Det er jo det jeg leser i de komentarene. "slutt og slanke deg:"

____

Denne tråden er forresten litt interessant når en ser den i lys av den omgutten som fråtset i søtsaker. Da ble det hylt om fordommer osv.

For meg er enkelte av utsagnene her langt mere støtende mot oss med ekstra flesk på kroppen enn noe som ble sagt der.

Holdningene som ligger under der gjør meg langt tristere

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.