Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du merket noe av det dårlige vannet i Oslo?
Ja, kvalme, oppkast og / eller diaré 3 4,35%
Ja, men bare litt 3 4,35%
Nei, ikke selv, men jeg har venner/bekjente som har merket det. 2 2,90%
Nei, jeg bor i Oslo og har ikke merket noe 26 37,68%
Jeg bor utenfor Oslo 35 50,72%
Deltakere: 69. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-07, 12:07   #21
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i Oslo

Har ikke merket noe, og håper jeg står han av. Men det er rart, det der, man kjenner iksom litt ekstra etter når amn vet om det og bor midt i nedlagsområdet. Har drukket litervis med vann hjemme siden fredag. Jeg drikker jo vanligvis 3 liter om dagen, pluss kaffe og te.

Gammel 17-10-07, 12:53   #22
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Er det forresten noen som vet hvor farlige disse parasittene er, og om de er spesielt farlige for særskilte grupper (type barn, eldre, gravide)?

Etter utbruddet i Bergen for noen år siden er det iallefall én som har fått ME påvist.

http://www.aftenposten.no/amagasinet/article1804974.ece

Gammel 17-10-07, 14:34   #23
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dsjeeezes. Jeg pusset nettopp tenner i kranvann. Hvor dum kan man bli? :latterlig treg:

Gammel 17-10-07, 14:41   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så stygt på vannet da jeg dusjet i dag tidlig ( ), men har funnet ut at vi ikke får vann fra den kilden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 14:44   #25
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Som Bææærgensar så må jeg vel tåle litt gønk i vannet, har gått ned over 10 kg siste mnd pga. stress og sorg og faenskap så en liten giardia for å ta siste biten så jeg er super hot når singellivet begynner å bli artig vel...hvorfor ikke spying diare og magesjuke vel...peanuts i forhold til denne sommeren...men koker vann for sjuke unger er ikke noe gøy

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 15:24   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo akkurat startet å amme og drikker voldsomme mengder med vann; utelukkende fra springen. Derfor ble jeg ganske så bekymret da jeg så meldingen til morgenen i dag.

Alle i familien er friske og fine nå, og jeg håper inderlig at det holder seg sånn.

Vi koker vann, for det er utsolgt på de to butikkene vi gadd å gå innom.

Gammel 17-10-07, 15:25   #27
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå sier smittevernoverlegen at det ikke går over i fosteret. Det var ihvertfall en lettelse for en gravid. Ei heller i morsmelken.

Gammel 17-10-07, 16:46   #28
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Dsjeeezes. Jeg pusset nettopp tenner i kranvann. Hvor dum kan man bli? :latterlig treg:

Å F! Det gjorde jo jeg også, tenkte ikke på det før jeg så dette innlegget. Fader så komplisert alt blir når vannet ikke er trygt. Kan jeg bade babyen min i giftig vann for eksempel?!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 18:10   #29
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Etter hva jeg hørte på rasioen i dag, kunne det ta et par uker før de første tilfelellen av folk som har blitt syke dukker opp.
De er heller ikke sikker på om det er den Giardia som kan være "farlig" for mennesker.
Det var den "farlige" Giardia de hadde i Bergen for noen år tilbake.

En "smittesak" fra Bergen som kom med opplysningne om at det kunne ta et par uker før man fikk se noen som vr blitt syke.
Det hadde vært oe av problemet i Bergen, det at det tok flere uker før noen ble syke, og at de først trodde de hadde dratt med seg smitten fra utladet.

Gammel 17-10-07, 19:29   #30
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Høres rart ut pga inkubasjonstiden. Parasittene må komme i magesekken og være der noen dager før man faktisk blir syk....

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 19:30   #31
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Å F! Det gjorde jo jeg også, tenkte ikke på det før jeg så dette innlegget. Fader så komplisert alt blir når vannet ikke er trygt. Kan jeg bade babyen min i giftig vann for eksempel?!

Ja det kan du. Man må bare ikke svelge det. Parasitten må komme ned i magen for at man skal bli syk.

Gammel 17-10-07, 19:40   #32
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Har du også fått gratis "slankekur"? Vannet i Oslo

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Interessert i det filteret ditt! Type, firma og pris?

Drikkevannspesialisten.no
Der finner du all info om deres filter, de har bare et i grunn, også har de to forskjellige typer, en til fastmontering under benken og en "mobil" som du har oppå benken hvis du bor midlertidig foreks. Også to typer av den fastmonterte, en med dobbel kapastitet av den andre.
Jeg har fastmontert, har bare en liten kran over kjøkkenbenken.
De koster mellom 3100 og 5800 å få "satt inn", som en engangsgreie, så er det nytt filter hvert år, som koster mellom 750 og 1350, og jeg som var så sikker på at jeg betalte 500 i fjor for det filteret. "Verver" man noen så kan man faktisk be de hilse og si hvem de har blitt "vervet" av også får "ververene" gratis filter året etter.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 20:18   #33
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan jo være mulig at det er noe mer type "dritt" i vannet. Uansett, jeg har aldri tømt tarmen på den måten før, så noe rart var det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 20:19   #34
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det kan jo være mulig at det er noe mer type "dritt" i vannet. Uansett, jeg har aldri tømt tarmen på den måten før, så noe rart var det.

Kan jo hende.. at hvis dere hadde spist, at det var noe med maten. Trenger ikke være verre en det.

Gammel 17-10-07, 20:25   #35
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bor i Oslo, har ikke merket noe. Drakk vann senest idag tidlig, bøtter ned hver dag. Jeje. NÅ er jeg tørst!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 20:28   #36
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De påstod det ikke var farlig i Bergen også.
Fra Bergen kommune sine sider; (de har jo "litt" erfaring):
Sjelden mageparasitt på ferde i Bergen

I perioden da Giardia-smitten var på det høyeste, utgjorde denne cirka 40 prosent av alle diaré-syke.

Sist redigert av Ru : 18-10-07 kl 00:43.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 20:29   #37
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God bedring!

Gammel 17-10-07, 22:06   #38
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge jentene mine har diare, feber og magevondt nå. Håper virkelig det bare er noe som har smittet i barnehagen, og ikke drikkevannet. De drikker mye vann begge to. Vannet vi har hjemme er frikjent, men barnehagen er dessverre koblet opp mot den dårlige vannkilden.
Jeg får avvente og se det hele an litt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-07, 23:27   #39
Molly

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mannen har vært dårlig i magen i over 3 uker nå. Jeg har bedt ham om å kontakte lege i morgen, håper han gjør det.

Gammel 18-10-07, 01:24   #40
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Huff det er skremmende og ekkelt når vannet vårt ikke er trygt lengere. Bor ikke i Oslo selv. Men, synes det er skremmende å tenke på hvor mye vann man kan få i seg fra problemet oppstår til man er klar over problemet. Har vannkanne med filter, men tror ikke den vil ta unna for parasitter. Har aldri sjekket det.

God bedring til dere som har blitt syke (uansett om det er av vannet eller noe annet)

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.