|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Om å vise empati for barnet sittJeg vil gjerne at sønnen min skal oppleve at han får både den varmen, omsorgen og empatien han trenger. Jeg sliter imidlertid litt til tider. Saken er at han er en skikkelig apekatt. Han klatrer, hopper og bruker kroppen til en hel del røffe ting. Resultatet er styrke og bra kroppskontroll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Om å vise empati for barnet sittJeg synes det er en naturlig del av læringen at de skjønner at de kan slå seg om de turner, herjer og klatrer sånn som våre 4-åringer gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Epikur
|
![]() Sv: Om å vise empati for barnet sittJeg har ingenting til overs for sutring og syt, og blir ikke særlig trøstende for filleting, så sant det ikke er en dårlig dag, der en bitteliten filleting som at yndlingsspennen er borte, får verden ut av vater. Da trøster jeg. For da er det egentlig noe annet. Jeg sier til henne om jeg synes det er en filleting, men bøtter derimot på med trøst og kos når det er noe. Jeg gir mer trøst for psykologiske ting, som opplevelse av utestengelse, sorg, konflikter eller ting hun ikke forstår og blir lei seg for, ting hun ville mestret, men ikke greide, og blir skuffet over, osv. Et skrubbsår er liksom mer "uffda, det var nok ikke godt, kom så finner vi plaster." Det er verre når bestevenninnen slutter i bhg eller hun ikke får være på leken.
![]() |
#4 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Om å vise empati for barnet sitt
Godt innlegg!
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Om å vise empati for barnet sittJeg signerer Mim jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
Stadig underveis
![]() Sv: Om å vise empati for barnet sittTakk for gode innspill jenter! Fint å få korrigert seg. Svarene var vel forsåvidt også som jeg håpet. Mulig vi har dullet litt mye med storebror. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
Signerer denne. Sånn er det her også - og min 4 åring får så forskrekkeliggrusomtforferdeligveldig vondt når det er noe nå, så han får empati der det er nødvendig, men ingen støtte på sutring og "tøys". |
![]() |
![]() |
#10 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å vise empati for barnet sittMim sier alltid ting på samme måte som jeg så gjerne skulle få sagt det...
![]() |
#12 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Om å vise empati for barnet sittNår T snubler, faller eller på andre måter kløner det til for seg så har vi et lite mantra til hjelp.
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Om å vise empati for barnet sittBarn er rare.
![]() |
#15 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å vise empati for barnet sittMen er det vi voksne som skal bestemme hva som er filleting og hva som er en god grunn for "sutring"?
![]() |
#16 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Om å vise empati for barnet sittJeg ser an reaksjonen hos barnet jeg. Har egentlig aldri sett på dette som et reelt problem. Får de vondt og gråter så trøster vi. Barnet definerer på en måte behovet litt selv. Det er ikke jeg som skal bestemme hva de føler spontant (selv om jeg selvsagt vet at jeg kan gjøre ting verre enn de er. Det er ikke det jeg mener her.) Sist redigert av Dronningen : 18-10-07 kl 14:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å vise empati for barnet sittMine har aldri hylskreket etter et lite fall eller en dytt av andre unger. Jeg sier opp og hopp igjen hvis de snubler. Slår de seg til blods, eller storebror klør seg til blods, ja da trøster, koser og finner jeg plaster med en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
Mine er motsatte. Hvis jeg sier "PYTTSAN!" før jeg har sjekket hvordan det gikk så blir det full baluba. Sånn er jo jeg også. Når mannen min sier "Jamen det går bra!" sånn oppmuntrende når jeg har en eller annen bekymring, uten at han VET at det går bra, så blir jeg RASENDE.
![]() |
#19 |
By the Sea
|
Dette tenkte jeg også.
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Om å vise empati for barnet sittOfte tror jeg også det er forsmedelsen som kan være like kjip som selve fallet. Oppfatter jeg at det er det som "svir" så sier jeg heller "ja, huff, så irriterende! Du var jo nesten oppe og så ramlet du! Argh!". Eller noe.
![]() |
|
|