|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Leksehjelp på skolenHar vært på noen foreldremøter hvor det er snakket litt om leksehjelp på skolen.
![]() |
#2 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Leksehjelp på skolenSnuppa er ikke så stor at hun går på skolen enda, men er mye barnevakt hele uker hos søstera mi. Det skal sies at det hadde vært mye enklere uten å mase på 2 gutter som ikke eier interesse for leksene. Når de har kamerater på besøk, og de sitter sammen med leksene sine er det somregel fjort på 1-2-3, de synes det er mye morsommere. SÅ ja, jeg er positiv til leksehjelp på skolen!
![]() |
#3 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Leksehjelp på skolenJeg er lærer på leksehjelp, og det er mange elever som benytter seg av tilbudet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Leksehjelp på skolenNoen barn har ikke foreldre som kan/vil/orker hjelpe til med lekser, og sånn sett synes jeg leksehjelp på skolen er et kjempefint tilbud. For vår del så liker jeg å ta litt del i hva barna lærer/hvor de er læringsmessig sett, at vi benytter oss ikke av tilbudet som er på skolen vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
superbruker
|
![]() Sv: Leksehjelp på skolenJeg skulle ønske at det var tilbud om leksehjelp på den skolen som mine barn går på. Eldstemann har en del ekstra å slite med. For han ville det vært mye mer hensiktsmessig at en lærer kunne hjelpe han med lekser enn at han gjør de hjemme. For at han skal kunne gjøre lekser hjemme må det være musestille. Med 2 yngre søstre er ikke det lett. Ikke kan de leke på rommene sine for han hører at de beveger seg, ikke kan de se på TV for han forstyrres av lyden uansett hvor lavt det og uavhengig av hvor langt unna vi sitter og hvor mange dører som er lukket i mellom.
Propella Sist redigert av Propella : 17-10-07 kl 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
med tunga på styret
![]() Sv: Leksehjelp på skolenPå barneskolen til sønnen min har de leksehjelp fra 2. - 7.klasse. På fjerde trinnet har de leksehjelp 2 ganger i uken. Jeg synes det er veldig deilig at leksene er gjort når han kommer hjem, da bare ser vi over at det faktisk er gjort og at det er riktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Leksehjelp på skolenJeg er veldig positiv til leksehjelp på skolen. Det er ikke alle forunt å ha foreldre som kan eller vil ta del i ungenes skolearbeid.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Leksehjelp på skolenLeksehjelp er helt supert! Vi har slitt med leksene fra første dag i 1. klasse. Jeg pedagogen har slitt noe helt utrolig. Storebror oppdaget leksehjelp på vårparten og du så deilig. På skolen har lærerne sagt seg villige til å ha leksehjelp to dager i uka. Er det behov for flere stepper også sfo inn med hjelp. Når storebror kommer hjem kikker jeg over leksene (hvis han har dem med hjem). Og de dagene det ikke er leksehjelp gjør vi leksene sammen her hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ferdig!
![]() Sv: Leksehjelp på skolen
Det er også i 1.klasse. Også 2 ganger i uken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nattrangler
![]() Sv: Leksehjelp på skolen
Jeg regner med at de som har foreldre som ser over bøkene, hjelper til med lekser og ser over at leksene er gjort vil fortsette med å se over bøkene til ungene for å følge med på hva de gjør på skolen, selv om de gjør leksene på skolen.
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
![]() Sv: Leksehjelp på skolenFøler litt at det er halvt om halvt. Vi har en førsteklassing og vi gjør lekser 2-3 ganger i uken. Syns det er greit å være med på hva de jobber med på skolen, samtidig som det er liten tid etter skole og jobb til å gjøre lekser. Kommer helt sikkert til å følge med videre på leksene hans etter som årene går. Tror faktisk at de begynner med leksehjelp på skolen allerede i 2. klasse. Vi stiller oss egentlig positivt til det. Vet at det er viktig at man innfører rutiner med en gang ifht. å gjøre leksene først før man leker osv. Vi har noen spennende år framover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Originala
|
![]() Sv: Leksehjelp på skolenJeg har riktignok ikke skolebarn ennå, men jeg skulle ønske denne ordningen hadde vært tilgjengelig for alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Leksehjelp på skolenJeg synes leksehjelp er kjempeflott. Håper det blir et tilbud på alle skoler etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Leksehjelp på skolenJeg ønsker meg leksehjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Leksehjelp på skolenStorebror hos oss har leksehjelp 3 dager i uka pga hans problemer. Det gjør en stor, stor forskjell for oss å slippe å mase med dette når vi kommer hjem og er slitne. (vi ser over leksene sammen bare)
![]() |
|
|