Sv: Hund i huset på julaften
Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.
Electronica: Hunden til foreldrene dine er sikkert ikke vant til å være blant barn til daglig, er den?
Nei det var en veldig nervøs 1 årig tispe de overtok. På forhånd har de hatt to andre hunder, og spesielt labrador nr.1 var veldressert, flott og en god følgesvenn fra jeg var 3-4 år til ungdomsalder. Så det er ikke det at jeg ikke er vant til hund. Men denne hunden de har nå var så underkuet og redd da de overtok den, at de på en måte skulle gjøre den supertrygg, og ikke ha så mange klare grenser. Ikke snakke bestemt til henne. Den ligger i sofaen, skal være "oppå" når det er besøk, ligger med hodet i fanget ved matbordet, og passer godt på "mor og far". Så da blir det en utfordring når vi kommer med små barn som skal konkurrere om oppmerksomheten og som får "godstemmen", og i tillegg ikke oppfører så rolig og forutsigbart som voksne. 
Heldigvis er hun nå 7 år tror jeg, dvs. eldre og daffere. Hun legger seg litt mer på andre steder enn der barna er, og trekker seg unna. Blir vel sliten hunden også. Men vi må jo passe på. Hvor er hunden og hvor er barna - hele tiden.
|