Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg ammer min 7-åring!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 22:51   #10
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Jeg mene at man kan ta hensyn begge veier. Kanskje respektløst er et sterkt ord, men det handler jo i bunn og grunn om å ha respekt for andres følelser..
Å trekke inn homofile og homofobe er muligens en god sammenligning, men vi må ikke glemme at for 15 år siden, så vare det utrolig mange som reagerte på at homofile åpent holdt hender eller kysset offentlig. Rett og slett fordi det var en uavnlig ting da. Nå er vi mer tolerante ovenfor disse, men den gangen visste de at det frembar reaksjoner, og mange gjorde det nettopp av den grunn.

Men - sammenligningen blir feil også, fordi mennesker i et homofilt forhold er stort sett litt voksne, og tar ansvar for sine egne handlinger. Når et barn blir ammet til 7-års alderen, og kanskje ikke for si egen del heller, så er det ikke snakk om to likeverdige mennesker, det er en mor (myndighetsperson) og et barn, som ikke kan forstå om dette vil ha konsekvenser...

Huff, jeg er dårlig på å forklare meg , men som mamma ville jeg hvertfall ammet hjemme i et sånt tilfelle, bak mine egene dører, for å unngå å provosere, og for å unngå at barnet mitt blir uglesett.

Selv om vi er heldige og lever i et noenlunde fritt land, er vi ikke nødt til å påtvinge folk ting de ikke er klare for.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.