|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Mellombror har vært med et par ganger. De gangene han har vært med så har vi hatt "melontryne" og lys på trappen. Kjøpt inn godteri og delt ut. Jeg synes egentlig det er en uting, men bøyer av.:svak:
Sist redigert av amo : 19-10-07 kl 12:36. Årsak: melon-melon-melon |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Feirer dere halloween?Feirar definitivt ikkje.
![]() |
#23 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?
![]() |
#24 |
Whatever, never mind
|
Nemlig. Når man absolutt skal innføre nye feiringer får man innføre hele "pakken"! Ikke bare skumle masker, tigging og eggekasting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ctrl+z
|
En sånn nabo har vi. Jeg elsker å gi barna hennes masse snop, bare for å understreke et poeng. :barnslig:
![]() |
#26 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Nope, vi feirer ikke. Synes det er noe stort tull. Og her er det ingen godterier å få for de som måtte finne på å ringe på (vi kobler forøvrig ut ringeklokka, og slår av utelyset).
![]() |
#27 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Feirer dere halloween?Vi feirer ikke, men jeg kunne godt tenke meg å feire. Alt som bringer lys & varme inn i ellers dølle måneder mottas m/takk. Barnet er bare 2,5 år ennå, men jeg håper han blir indoktrinert i barnehagen. Jeg hadde tenkt at vi i år skal starte lett med å plassere ut lys, ha en stor kurv med godteri klar og forhåpentligvis få utkledde unger på døren (så lenge de kommer før barnets leggetid). :gledeseg:
![]() |
#28 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Du kan da vel ikkje påstå at Halloween bringer lys og varme
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere halloween?Jeg synes det er noe stort tull. Jeg liker ikke at vi skal innføre andre lands tradisjoner. Det er klart at handelsstanden omfavner dette. De ser jo muligheten til å tjene penger på alt dette Halloween søppelet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Nei. Jeg kjenner masse amerikanere som er med på dette, men for min del er ikke dette interessant. Det får holde med julebukk.
![]() |
#32 |
Peppy!
|
Det kjenner jeg mer virkelig ikke igjen i. Det er mulig det feires ulikt rundt omkring. I vårt nabolag er det morsomt utkledde barn som ringer på døren. Det pleier å være mange hekser og trollmenn. De synger en eller annen sang (som jeg ikke kan), og de fniser og ler. Det er stort sett små barn, men vi har hatt et par (ikke like søte) fjortiser på døren også. De er unntak. Videre er det jo morsomt for barna å gå i flokk med sine venner. Vi feirer vi voksne også, med lys i hagen, utskjærte gresskar og besøk. Mye mer enn stygge utkledninger og tigging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() |
#38 |
Borte
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Vi feirer det ikke sånn det skal feires. Men jeg kan godt pynte med noen gresskar og selvsagt gir jeg godteri til barna som kommer på døren.
![]() |
#39 |
Introvert optimist
|
Jeg kan signere denne ord for ord omtrent. Det er en kjempediger kamel som gled ned så lett som ingenting. Tro det eller ei. Jeg var helt på linje med hovedinnlegger inntil ungene så gjerne ville være med.
![]() |
#40 |
<*(((<
|
![]() Sv: Feirer dere halloween?Vi har ikke noe forhold til Halloween, så vi har ikke feiret. Usikker på hvordan det blir når barna blir større. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|