Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva kan jeg gjøre med kjøttboller?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-07, 15:02   #21
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kan jeg gjøre med kjøttboller?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Har ikke tyttebærsyltetøy, men det overlever vi. Mannen står og skreller poteter til potetmos nå. Også får jeg reise meg opp fra sofaen etterhvert og prøve meg på litt fløtesaus. Har ikke en hel pakke fløte da, kan jeg bruke litt melk og litt fløte? Ingenting vann? Bruker jo vanligvis bare vann i brunsaus?

Jeg bruker halvparten vann, halvparten fløte evnt. melk.

Lag vanlig brun saus du og hel oppi det du har av fløte!

Gammel 21-10-07, 15:05   #22
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke tyttebærsyltetøy, men det overlever vi. Mannen står og skreller poteter til potetmos nå. Også får jeg reise meg opp fra sofaen etterhvert og prøve meg på litt fløtesaus. Har ikke en hel pakke fløte da, kan jeg bruke litt melk og litt fløte? Ingenting vann? Bruker jo vanligvis bare vann i brunsaus?

Du kan godt bruke melk og fløte ja. Jeg bruker det jeg har, melk, fløte, vann, creme fraiche (aner ikke hvordan det skrives ) rømme, kesam.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 15:10   #23
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

skikkelig jumjum ja , og enda bedre blir det med kokt broccoli og kokte gulrøtter til.

Akkurat.
Tenkte jeg skulle skrive det, men er jo ikke alltid en har broccoli i hus iallfall.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 15:11   #24
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Broccoli takler jeg ikke, men jeg har ropt ut en bestilling på dampede gulrøtter og kålrot til kjøkkensjefen.

Hva skulle jeg gjort uten dere?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 15:30   #25
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Spist kjøttboller i tomatsaus vel

Gammel 21-10-07, 15:31   #26
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Spist kjøttboller i tomatsaus vel

Hvilken skjebne.

Gammel 21-10-07, 15:53   #27
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oi, jeg ble skikkelig fristet av mitt eget forslag. Tror det blir kjøttboller og potetmos her også i kveld.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 16:36   #28
Left
Passiv

Standard

Det er jo absolutt en mulighet. At jeg ikke tenkte på det. Men nå vil mannen ha ris og fløtesaus så da blir det det i dag tror jeg. Potetmos og fløtesaus er kanskje ikke den beste kombinasjonen?

Det går faktisk helt utmerket. Og med tyttebærsysltetøy.

Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 17:02   #29
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Det var kjempegodt! Fløtesausen ble skikkelig nam nam

Gammel 21-10-07, 21:34   #30
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser jo at dette blir for sent for denne gang, men kjøttboller er nydelig i blomkålsuppe også!

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-07, 22:06   #31
Libra

Libra sin avatar

Standard

Kjøttboller er også veldig godt til nudler og wok grønnsaker

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.