Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Stieg Larsson-bøkene

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-07, 09:58   #28
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stieg Larsson-bøkene

Jeg har lest alle tre, og jeg syns det var helt grei krim. Hverken mer eller mindre. Den første boken var spennende og hadde en del lyspunkt (eller kanskje heller mørkepunkt, siden de delene som jeg syns fungerte best var de mer uhyggelige sidene ved boken).

Den andre inneholdt alt for mye sex og for lite god historie. Jeg har ikke noe i mot sex i litteraturen i utgangspunktet, men jeg liker ikke sexscener som virker som de er plassert der for å selge flere bøker, og denne boken gir meg akkurat de samme assosiasjonene som jeg fikk da jeg leste de senere bøkene i Hulebjørnens klan: "Vi putter inn litt flere sexscener, så selger vi enda flere bøker!".

Den tredje boken er bedre enn den andre og har en bedre story, synes jeg. Den er heller ikke like sexfiksert. Til gjengjeld inneholder den desto mer reklame! Jeg ble temmelig lei av å lese hele typebetegnelsen på Lisbeths PDA, mobiltelefon og Mac hver gang disse ble nevnt i løpet av boken. Det blir patetisk til slutt når man ikke én eneste gang kan nevne PDA-en hennes uten å skrive "Palm Tungsten E2" eller hvilken modell det nå var. Den andre boken hadde litt av dette (en hel side med referanser til IKEA-møbler, for eksempel), men den siste boken var helt ekstrem. Fri og bevare meg for produktplassering i bøker. Grøss og gru!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.