|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tåler regn
|
Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseHvis noen spurte meg da jeg var barnløs, eller jeg hadde en god idè på et problem, så sa jeg gjerne min mening. Man kan ikke si at man ikke kan noe om barn før en får selv (selv om en alltid må svelge noen kameler). Jeg har en søster som er 17år yngre enn meg. Jeg passet henne mye da hun var liten og viste mye om kolikk,nattevåk etc. Blant annet at kiropraktor kan hjelpe. Så klart at jeg gav råd til venner, selv om jeg forsøkte å unngå å være hoven. Kom gjerne med råd om metoder som min mor brukte da jeg var barn også. Blant annet det å forsøke å være konsekvent (selv om det ikke er lett, så tjener en på å forsøke) Jeg må si at selv blir jeg ikke sur hvis noen barnløse kommer med råd til meg, så lenge de er ment i beste mening. Jeg vurderer selv om det er noe jeg vil følge rådet eller ikke. Kanskje fordi jeg aldri er blitt møtt av noen som sier det for å være bedrevitere?! Da hadde jeg nok blitt irritert. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseHar ingen så nye venner at de ikke har vært med på ett svangerskap eller to, og da har det jo gjerne blitt spurt eller lagt merke til ting underveis. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Peppy!
|
Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseJeg sier vel helst som Polyanna "åh, gratulerer ... Det er så herlig med barn" osv. Jeg synes faktisk ikke såre pupper, nattevåk og bleieskift er så himla sexy samtaleemner, så det er det sjelden jeg bruker tid på. De eneste gangene jeg prater om det er i samtale med nære venninner, hvor vi deler erfaringer. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Siste nytt!
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseJeg buser ikke ut med historier ut i fra egen erfaring. Jeg pleier istedet å spørre de gravide. Uthøre litt om forventningene deres. Hvordan de tror det blir. Men jeg sier ingenting i mot, nikker og jaller med, det er jo svært facinerende da når de prater med glød og gleder seg så lykkerusen står skrevet i panna på dem. Syns ikke det er rett å skulle legge demper på rusen. Den tid kommer nok alltids automatisk likevel, når den slitsomme spedbarnstiden plutselig er der.
|
|
|
|
#25 |
|
Introvert optimist
|
Sv: I lys av tråden om de ennå barnløse
Er det noe jeg prøver å unngå, så er det det.
|
|
|
#26 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseJeg svarer på spørsmål om de har det. Ellers synes jeg svangerskap og babyer er temmelig kjedelige samtaleemner og når jeg går ut med barnløse venninner har jeg lyst å snakke om andre ting.
|
|
|
#27 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseMan svarer hvis man får spørsmål. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseNår det gjelder å fortelle om hvordan det egentlig er forholder jeg meg til de som venter barn. Jeg prøver å holde meg i skinnet og ikke fortelle om ting de ikke lurer på. Men samtidig gjøre oppmerksom på at enkelte ting kan være slitsomme, selv om de ikke nødvendigvis er det da.
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseJeg tror ikke jeg snakker så mye om slikt (men det er meget mulig jeg gjør det mer enn jeg er klar over, altså
|
|
|
#31 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I lys av tråden om de ennå barnløseJeg tror nok jeg velger tema ut fra hvem jeg snakker med. Men noen ganger snakker jeg jo om barna på en måte, fordi de er sentrale i det jeg styrer på med til hverdags. Men nå er de jo så stor at det er ikke babyting det er snakk om. Men hverdagslige ting. Moren min og søstra mi får det vel mest. Vi snakker jo også veldig mye sammen. Jeg kjenner vel bare en som er prøver og som har prøvd en stund, og der tenker jeg nok mer igjennom hva jeg sier ja. |
|
|
|
![]() |
|
|