Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rasisme kontra skepsis mot andre kulturer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-07, 16:19   #3
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rasisme kontra skepsis mot andre kulturer

Min mor er f.eks. veldig forsiktig med å uttale seg om enkelte grupperinger av innvandrere, fordi broren min er adoptert. I alle fall høres det sånn ut av og til. Men hva har det med hverandre å gjøre? Vi har både familie og venner som ikke er født i Norge, men de betyr jo ikke at man kan ha meninger om enkelte kultureres livsstil. Nettopp fordi det ikke er utseende det handler om. Ja min bror er mørk mulatt, men jeg godtar da ikke omskjæring av den grunn.

Sitron: Jeg er uenig med deg deg, fordi noen kulturer og religioner (de henger ofte tett sammen) har en annen forståelse og praksis totalt sett av verden og livet enn jeg selv har. Derfor er det vel visse type menneskesyn og verdensforståelse jeg reagerer på. Eks. grupperinger der respekt og hevn er basis for menneskelig omgang. Det synes jeg er skummelt at foregår paralelt med annen type levemåter. Og igjen er dette noe flere grupper lever etter, og ikke nødvendigvis hudfargerelatert. Men selvsagt er det kanskje mer typisk i en del andre land enn i Norge.

Sist redigert av Dronningen : 22-10-07 kl 16:26.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.