Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Din eller dine favoritt-grøssere (evt. thrillere)?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 10:07   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Din eller dine favoritt-grøssere (evt. thrillere)?

Jeg vil laste ned en film til i kveld, jeg og Ms. Lee skal ha kjerringkveld her. Men jeg er helt blank! Føler jeg har sett alt som er å se. Tenkte jeg kunne få noen tips her.

Hva er din/dine favorittfilmer innen grøsser- eller thriller-sjangeren? Ikke krim-dritt, men sånn creepy greier som feks. Sixth sense, The others og lignende.

Saw 4 er vel forresten kommet? :leter:

Gammel 24-10-07, 10:08   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Din eller dine favoritt-grøssere (evt. thrillere)?

Den skumleste filmen jeg har sett er Ghostbusters.

Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:09   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Gammel 24-10-07, 10:12   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja den er sjikkelig nifs ass.

Gammel 24-10-07, 10:41   #5
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker grøssere, men har vel egentlig ingen egen ulitmate favorittfilm. Men jeg har mange filmer som jeg synes er bra, og som jeg gjerne ser igjen og igjen. Som f.eks.

The shining
Nattsvermeren
The Omen (den fra 1976)
Jaws (enern)
Lost Highway
Poltergeist (enern)
Psycho (enern)
The Amityville horror (den gamle, originalen altså)
Misery
Exorcisten

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:44   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Takk, Jane! Fader, de har jeg jo sett men det er absolutt "må sees-filmer" ja.
Det går en ny grøsser/thriller på kino nå, The Invasion, med Nicole Kidman. Ser dritbra ut, tror jeg snart må få sett den. Synd det bare ligger TS-versjoner ute til nedlasting av den.

Gammel 24-10-07, 10:45   #7
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Selv elsker (og hater) jeg Twin peaks.
Ellers så prøver jeg å unngå de værste.

Såg Gotika sist jeg var gravid. Var så pissredd at jeg trodde jeg skulle bgynne å føde.

Gammel 24-10-07, 10:48   #8
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Vi så "The reaping" for noen dager siden, og den var ganske bra. Og "The gravedancers" er også å anbefale.

Jeg elsker skrekkfilmer, og kunne sikkert ramset opp en hel del filmer som er bra, men jeg er visst ikke helt våken enda for jeg klarer ikke å komme på noen flere filmer.

Gammel 24-10-07, 10:50   #9
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Den morsomste av dem alle er iallefall

Reanimator. Den er hysterisk morsom.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 11:27   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hehe ja, jeg har sett toer'n. Skikkelig splatter på linje med Evil Dead-filmene og lignende. Jeg liker vanligvis ikke så godt sånt, men det går an av og til. Jeg liker best filmer som får det til å krype oppover ryggraden min, skikkelig grøssende stemning og sånt.

Gammel 24-10-07, 11:29   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Selv elsker (og hater) jeg Twin peaks.
Ellers så prøver jeg å unngå de værste.

Såg Gotika sist jeg var gravid. Var så pissredd at jeg trodde jeg skulle bgynne å føde.

Gothika ble jeg skuffet over, den var jo ikke skummel. Jeg blir aldri redd grøssere lenger, tror jeg er så herdet at jeg tåler alt. Irriterende! Jeg VIL jo bli redd! Så min første grøsser (Poltergeist) som 2-3-åring, så jeg har nok blitt litt vel herdet, ja.

Opprinnelig lagt inn av carolin, her.

Vi så "The reaping" for noen dager siden, og den var ganske bra. Og "The gravedancers" er også å anbefale.

Jeg elsker skrekkfilmer, og kunne sikkert ramset opp en hel del filmer som er bra, men jeg er visst ikke helt våken enda for jeg klarer ikke å komme på noen flere filmer.

The Reaping var bra ja. Gravedancers hadde enkelte helt grusomt creepy scener som reddet filmen fra å bli fullstendig latterlig. Slutten ødela filmen, me det der skjeletthode som fulgte etter dem. Jeg ble drittsur, for den filmen hadde virkelig potensiale!

Gammel 24-10-07, 11:45   #12
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg blir aldri redd grøssere lenger, tror jeg er så herdet at jeg tåler alt. Irriterende! Jeg VIL jo bli redd! Så min første grøsser (Poltergeist) som 2-3-åring, så jeg har nok blitt litt vel herdet, ja.

Hehe. Den første grøsseren jeg så var exorcisten, og da var jeg ikke gamle jenta. Veit ikke akkurat hvor gammel jeg var, men kanskje 9 år. Fikk selvsagt ikke lov til å se den av mora mi, men hun hadde den på video. Hun hadde gjemt den også, men jeg visste hvor den var. Jeg satt og glante på den når hun var på jobb. Syntes det var veldig spennende, og så den ofte. Men redd ble jeg faktisk ikke. Jeg har aldri blitt redd av å se grøssere jeg heller. Jeg bare synes det er spennende og underholdende.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 20:54   #13
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har blitt vanvittig pysete på grøssere og thrillere etter at jeg ble mamma.
Særlig dersom filmen har barn i rollene.
Jeg liker best sånne filmer som en kjenner i ryggraden, splattere, aliens og sånt noe synes jeg bare er tåpelig, og ødelegger hele filmen.
Noen jeg kan nevne som har gjort inntrykk er "The others", og er det "The sixt sense" den filmen med han vesle gutten som "I see dead people" heter? Den er ekkel den..
Og norske Villmark var fin å se på kino når jeg bodde 1 km unna nærmeste nabo, og skulle gå fra bilen og til huset..
Og The Ring var gruuusom!

Gubben har faktisk leid en grøsser i kveld som jeg sa jeg ikke ville se. En typisk grøsser, synes storyen begynner å bli utbrukt.
"Byfamilie finner lykken på landet, men deres 3 årige sønn ser den grusomme hemmeligheten, og deres tenåringsdatter aner konturene av den"
-Eller noe sånt.

Gammel 24-10-07, 21:01   #14
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Den sjette sansen.
Ingen over, ingen ved siden.

Gammel 25-10-07, 00:12   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

"Byfamilie finner lykken på landet, men deres 3 årige sønn ser den grusomme hemmeligheten, og deres tenåringsdatter aner konturene av den"
-Eller noe sånt.

Tror jeg vet hvilken du mener. Med han der som spilte Aidan i Sex and the city, sant? Den er faktisk bra, utrolig creepy. Jeg trodden den skulle være skikkelig dårlig, men ble positivt overrasket!

Vi droppet nedlasting (siden jeg faktisk har sett ALT), og gikk på kino heller.- Så The invasion, den nye grøsser/thrilleren med Nicole Kidman. Helt grei.

Gammel 25-10-07, 00:33   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min liste ligner veldig på Janes. I tillegg til de hun nevner, har jeg Alien høyt oppe på min liste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 03:57   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det går en ny grøsser/thriller på kino nå, The Invasion, med Nicole Kidman. Ser dritbra ut, tror jeg snart må få sett den.

Den bygger på "Invasion of the Body Snatchers". Jeg har sett 1978-versjonen, og det er noe av det skumleste JEG har sett i alle fall.

Jeg fant dette bildet fra filmen, og bare det var nok til at jeg nå føler meg ganske skjelven.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 07:15   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har skikkelig sansen for filmer som skremmer meg på det psykologiske planet, framfor filmer med masse blod og gørr.

Den definitivt skumleste filmen jeg har sett i mitt liv er "The Changeling." En gammel sak og dritekkel. Den skremte vettet av meg og to venner så ille at vi sov i samme seng den natta... Og ja, vi var over 20 år da vi så den.

Ellers er jo "The Sixth Sence" genial. Jeg hadde også sansen for "Final Destiantion." (Eneren)

Gammel 25-10-07, 08:37   #19
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg og gubben syns the ring var skikkelig ekkel. Den har du jo sett(husker tråd fra tidligere)

Ellers er det stort sett alle som er nevnt her jeg har sett og som jeg syns er veldig bra.

Gammel 25-10-07, 08:53   #20
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Siden du skulle ha filmen i går kveld, er jeg kanskje litt sent ute.
Men jeg kan jo komme med tips til neste gang!

The Entity skremte vannet av meg.

The Changelling er en vellaget, gammeldags spøkelseshistorie som også anbefales.

Og nyinnspillingen av The Amityville Horror, med Ryan Reynolds i en hårreisende god rolleprestasjon.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.