Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Foreldre må få lov å rise barna

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-07, 21:21   #21
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre må få lov å rise barna

Ja, dette var et pussig utspill synes jeg. Så pussig at jeg ikke blir sjokkert engang! - Når Hagen sier "jeg ble avstraffet fysisk selv, og jeg har ikke tatt noen skade av det" - betyr det da at det er greit, liksom? Jeg satt usikret i bil gjennom hele oppveksten jeg også - det gikk da bra med meg, mora mi røyka gjennom svangerskapet, jeg er frisk som en fisk - Nei, heldigvis tror jeg at majoriteten av norges befolkning vet bedre nå altså.

Man skal lære barna respekt, og fysisk avstraffelse er da vitterlig ikke å respektere noen.

Gammel 25-10-07, 21:47   #22
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Når Hagen sier "jeg ble avstraffet fysisk selv, og jeg har ikke tatt noen skade av det" - betyr det da at det er greit, liksom?

Det betyr vel bare at utsagnet hans er feil. Han har jo tatt skade av det, nettopp fordi han viderefører volden og i tillegg synes det er helt greit.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 21:49   #23
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jadda, deng i vei på ungene, så får vi se åssen den oppvoksende generasjonen blir...

Tror heller vi samler oss og deljer løs på Hagen & co i fellesskap jeg.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 22:09   #24
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

............. - Når Hagen sier "jeg ble avstraffet fysisk selv, og jeg har ikke tatt noen skade av det" ...............

.........

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det betyr vel bare at utsagnet hans er feil. Han har jo tatt skade av det, nettopp fordi han viderefører volden og i tillegg synes det er helt greit.

Viser ikke utspillet at han har tatt skade av det da?
Skjønner ikke hvorfor de har uttalt seg om dette i det hele tatt.
Dersom det er sånn at alle som får ris som barn blir som de tre er jo det i seg selv grunn nok til å la det være!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 22:21   #25
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg greier ikke bli provosert eller sjokkert. Gretne gamle gubber vil alltid mene at vi ungdommene ikke vet hva vi driver med ang barneoppdragelse. At noen av disse skulle ha omløp nok til å forstå eller makte å sette seg inn i at det finnes en alternativ løsning enn den de opplevde selv - det har jeg aldri hatt troen på likevel.

Jeg har lært meg til å nikke og smile og haste videre til noe mer interessant når folk som disse uttaler seg om barneoppdragelse.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 22:22   #26
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er helt i mot at det skal være aksept for å fike barn. Da mener jeg at man har kommet til kort.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.