|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdag og dyrJeg er helt enig med deg i det Hattifnatt. Jeg synes jo det er litt rart med barehage og skolevenner hvor det er husdyr. Datteren min vet godt hvem som har hund, katt, matsvin osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bursdag og dyrVi kjenner folk som ikke kan komme på besøk til oss uten at de blir røde i øynene, klør, nyser etc, tross nyvasket hus og ingen dyr inne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bursdag og dyrJeg er veldig enig med Beathe. :bombe:
![]() |
#24 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdag og dyrNå begynner jentene mine å bli så store
![]() |
#25 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Bursdag og dyrStoresøster er allergisk mot katt, og vi har full oversikt over hvem i klassen hennes som har katt. Når hun blir invitert i bursdagsselskap til noen som har katt så tar de hensyn og fjerner katten mens selskapet varer. Hun må også ta allergimedisin på forhånd, og det har alltid gått bra. Tror egentlig jeg hadde blitt ganske paff om noen hadde nektet å fjerne katten de timene selskapet varte dersom jeg hadde spurt om det. Men vi pleier alltid å avtale slikt på forhånd slik at vi vet at katten er vekke når vi kommer.
![]() |
#26 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Bursdag og dyrJeg pleier å sjekke om det finnes pelsdyr i huset før jeg sender storesøster i bursdag. De stedene det finnes ringer jeg foreldrene og spør om de kan ha de ute etc. og informerer om at jeg sender med medisiner.
![]() |
#27 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Bursdag og dyrMannen min kan ikke gå i bursdag (eller inn i det hele tatt) hos folk som har katt. Selv med medisiner får han pusteproblemer, pipende lunger og blir veldig dårlig, også når huset er vasket og katten ute. Jeg er nok litt farget av det når jeg tenker at det er greiest for allergikere å holde seg borte fra hus der det bor dyr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Bursdag og dyrVi har to marsvin. De satte jeg på et rom hvor ungene ikke hadde tilgang sist vi hadde bursdag. Men det var ikke av hensyn til allergikere, det må jeg bare innrømme at det har aldri vært i mine tanker, jeg satte de bort av hensyn til marsvina selv. Må jo passe på gullungene mine så de ikke blir herset med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Bursdag og dyrJeg synes ikke hunder har noe i en barnebursdag å gjøre - både for hundens egen del, men også for barnas del. I hvert fall ikke hvis barna er i løpe-rundt-og-skrike-høyt-alder. En ting er allergier, men det er ikke alle barn som er vant til dyr, og jeg ser for meg at en glad hund i lek med 10-12 unger fort kan bli litt vel ivrig for en litt engstelig unge.
![]() |
#30 |
Borte
|
![]() Sv: Bursdag og dyrKlart det er fint for dyr og unger å være sammen, men det gjelder da ikke en barnebursdag hvor det, i tillegg til å være mange fremmede barn, er umulig å ha oversikten over hva hunden og barna gjør til enhver tid. Jeg har såpass respekt for hunder og såpass kunnskap om barns impulsivitiet og innfallsvurdering at jeg ikke ville gått for den kombinasjonen.
![]() |
#31 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdag og dyrJeg ville vært tilbakeholden med å la hunden bli oppgiret og stresset som den nok vil bli i et barneselskap! Barn kan være brå og selvom hunden er til å stole på, kan den bli skremt!
![]() |
#32 |
Originala
|
![]() Sv: Bursdag og dyrJeg har satt unna katten vår når Johanne har hatt barneselskap, men det har primært vært av hensyn til katten, og ikke til barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Bursdag og dyr
Det er jo noe annet. Blir man bedt om det når gjestene har kommet, så er jo det en ting. Det tror jeg de aller fleste hundeeiere vil gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Bursdag og dyrDa vi hadde hund, visste alle som kom til oss det. Noen ganger fikk vi plassert henne bort når det var bursdag, andre ganger ikke. Men vi holdt henne unna selskapet. For alles del.
![]() |
#36 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Samme her, bortsett fra at vi skjemmer bort hunden enda et hakk med å la naboen holde den med selskap |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|