Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spinoff fra vaske-mobil-tråden; har du noengang virkelig statuert et eksempel?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-07, 14:58   #1
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra vaske-mobil-tråden; har du noengang virkelig statuert et eksempel?

Nei, jeg har aldri følt behov for å statuere noen eksempler.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 15:53   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra vaske-mobil-tråden; har du noengang virkelig statuert et eksempel?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nei, jeg har aldri følt behov for å statuere noen eksempler.

Bur du åleine?

Gammel 31-10-07, 16:58   #3
Left
Passiv

Standard

Statuert et eksempel har jeg gjort. Når jeg gjør sånne ting så angrer jeg aldri. Gjort er gjort og spist er spist.
Jeg hadde strikket nesten ferdig en hel genser, men fikk ikke til halsen, så spurte min mor om hun kunne hjelpe meg. Genseren ble liggende, for det passet aldri. Og jeg så jo at hun rett som det var kunne brukt 5 min på å hjelpe meg. Så tok jeg den frem, og spurte igjen om hun kunne hjelpe meg - hun kunne fortsatt ikke, fordi hun var så "opptatt".
Da heiv jeg den i ovnen. Sånn, da var det problemet løst. Hun så på meg med store øyne, og lurte på om jeg hadde blitt gal.

Da jeg hadde blitt sammen med min første ordentlige kjæreste, skulle vi ut og spise. Han var fæl til å spise/slikke på kniven, noe jeg synes er direkte disgusting. Han fikk klar beskjed om ikke å gjøre det før vi gikk ut, og han fikk advarsler underveis i middagen. Til slutt sa jeg, at gjør du det der igjen, så går jeg. Og det gjorde jeg gitt.
Synd for han at han ikke hadde bil.

Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 20:40   #4
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Vet ikke om det er å virkelig statuere eksempel, men jeg har indratt barnetvprivilegier til jentene noen ganger. Rydding av rommet går enten veldig greit på kort tid, eller så er det bare sutring og krangling (de har rom sammen). Når det bare har vært sutring og krangling og slett ingen rydding og jeg har snakket med dem gang på gang har det endt med ingen barnetv før de er ferdige. Det har ikke skjedd ofte, men det har hjulpet. Når barnetv begynner og de innser at jeg virkelig mener det så rydder de i turbofart så det ihvertfall får med seg slutten!

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 20:45   #5
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ei venninne av meg var lei av de store magasinbunkene (diverse motorsykkel-/bår-/bilmagasiner) til mannen sin, som hun ryddet unna hele tiden. Hun spurte om hun kunne kaste noen, men fikk blankt nei. Etter noen måneder tok hun det opp igjen og sa at hun skulle la være å kaste dem dersom han kunne si hvor de lå. De ble kastet den dagen ...

Gammel 31-10-07, 20:56   #6
TBM
Passiv

Standard

Jeg truer med ting som er gjennomførbart, dvs. at har jeg sagt at noe har en konsekvens, så opplever de den konsekvensen.

På en måte statuerer jeg vel da et eksempel hver gang? Storesøster har hatt lekene sine i kjellerboden noen uker, noen kino og bassengbesøk har blitt avlyst, men i det store og det hele går det bra.

Jeg opplever vel at dette ikke fungerer for de minste, men er greit nok for de store. Det er viktig å finne en balansegang - det må ikke bli slik at alt som skal gjøres blir gjort pga en trussel.

Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 21:18   #7
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Vi har også ved en anledning fjernet døren til soverommet til eldstemann. Hun smeller med døra til rommet sitt så hele huset rister, og hun gjør det ikke bare en gang - neida, hun lukker den opp kun for å smelle den igjen og igjen og igjen...

Men det har blitt mye bedre etter at hun var dørløs i en ukes tid.

Å, det gjorde faren min da jeg og søsteren min var 13 og 15 og smalt mye med døren.

Ellers er det lite demonstrative ting å melde fra Mim-heimen.

Gammel 31-10-07, 20:51   #8
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg koser meg med denne tråden!

Jeg har ikke noen gode eksempler å komme med enda,- fersk i gamet som jeg er. Men jeg vet ihvertfall at jeg skal huske på å demontere døren når lillemandis blir fjortis. Om hun blir som sin mor, får vi nok en del smelling med dører vil jeg tro.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.