Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Leieboer og røyking

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-07, 22:58   #81
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leieboer og røyking

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Alle idiotene som sier de er allergiske når de ikke er det, ødelegger masse for de som faktisk er allergiske, så jeg håper ingen finner på å gjøre dette.

Hæ?

Gammel 29-10-07, 23:22   #82
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Pil

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hæ?

Tror Fluke mente at det blir et "Ulv, ulv" problem. Jeg synes ikke det er problematisk med røyking, men jeg må innrømme at jeg blir litt irritert på folk som hevder de er allergiske for matvarer som de faktisk ikke er allergiske for. Det er sikkert de som gjør at folk synes det er OK å si til folk med allergier at: "Joda, du tåler sikkert littegranne."

Gammel 29-10-07, 23:25   #83
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Tror Fluke mente at det blir et "Ulv, ulv" problem. Jeg synes ikke det er problematisk med røyking, men jeg må innrømme at jeg blir litt irritert på folk som hevder de er allergiske for matvarer som de faktisk ikke er allergiske for. Det er sikkert de som gjør at folk synes det er OK å si til folk med allergier at: "Joda, du tåler sikkert littegranne."

Vel. Jeg kan skjønne at folk sier de er allergiske mot røyk selv om de ikke er det. Det er nemlig veldig vanskelig for enkelte å forstå at man må ta hensyn til også ikke-allergikere som ikke liker å bli forpestet. Hvordan kan det irritere at noen hevder å være allergiske uten å være det? Og er det egentlig vanlig?

Syns også det er litt drøyt å skylde på matallergi-fakerne for at enkelte er stokk dumme og tror man kan spise litt av maten man er allergisk mot.

Gammel 29-10-07, 23:38   #84
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel. Jeg kan skjønne at folk sier de er allergiske mot røyk selv om de ikke er det. Det er nemlig veldig vanskelig for enkelte å forstå at man må ta hensyn til også ikke-allergikere som ikke liker å bli forpestet. Hvordan kan det irritere at noen hevder å være allergiske uten å være det? Og er det egentlig vanlig?

Nå kan det godt hende jeg misforsto Fluke, det var i alle fall slik jeg oppfattet henne.

Opprinnelig lagt inn av Safran

Syns også det er litt drøyt å skylde på matallergi-fakerne for at enkelte er stokk dumme og tror man kan spise litt av maten man er allergisk mot.

Tja. Det blir jo gjerne til at man legger betydningen av ord inn i hvordan man erfarer dem. Er man vant til at folk som er "allergiske" faktisk kan spise maten de er "allergiske" mot i små doser, så tror man kanskje det er slik det skal være?

For min egen personlige del innrømmer jeg glatt at det bare er fordi jeg er pirkete jeg ikke er noen fan. Jeg liker best at begreper faktisk stemmer.

Gammel 29-10-07, 23:45   #85
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har flere ganger måttet si at jeg er allergisk mot røyk da de ikke tok hensyn.
Kun da tok de hensyn.
Jeg blir kvalm, hoster, svir i øynene når jeg er i nærheten av noen som røyker/rom med røyk, men jeg er ikke allergisk.
Men tar de ikke hensyn så må jeg for min egen del " ta litt i" for at de skal ta hensyn.

Mange røykere driter i om de forpester allt og alle rundt dem.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 01:46   #86
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nå kan det godt hende jeg misforsto Fluke, det var i alle fall slik jeg oppfattet henne.

Tja. Det blir jo gjerne til at man legger betydningen av ord inn i hvordan man erfarer dem. Er man vant til at folk som er "allergiske" faktisk kan spise maten de er "allergiske" mot i små doser, så tror man kanskje det er slik det skal være?

For min egen personlige del innrømmer jeg glatt at det bare er fordi jeg er pirkete jeg ikke er noen fan. Jeg liker best at begreper faktisk stemmer.

Du forsto meg riktig. Og jeg mener det når det kommer til alle typer allergier.

Michayla: Om du blir kvalm, hoster og svir i øynene av røyk, mener jeg at du med sannhet kan hevde at du ikke tåler røyk.

Gammel 30-10-07, 08:40   #87
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Michayla: Om du blir kvalm, hoster og svir i øynene av røyk, mener jeg at du med sannhet kan hevde at du ikke tåler røyk.

Helt enig.

Det var ikke slik det første innlegget fremstod. Det virket helt annerledes, og kvalifiserte til dånig.

Gammel 30-10-07, 08:59   #88
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Kan dere ikke skrive et skriv til leieboeren om at det kommer så mye røyk inn til dere og be han "i pene" ord om han kan prøve å unngå å røyke inne fordi det sjenerer dere? Du vet "røykere" blir ofte veldig irritert om de får krass tilsnakk om røykingen, men om dere skriver det på en mild måte kan det hende han følger det?

Gammel 30-10-07, 09:20   #89
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av petra, her.

Kan dere ikke skrive et skriv til leieboeren om at det kommer så mye røyk inn til dere og be han "i pene" ord om han kan prøve å unngå å røyke inne fordi det sjenerer dere? Du vet "røykere" blir ofte veldig irritert om de får krass tilsnakk om røykingen, men om dere skriver det på en mild måte kan det hende han følger det?

Det var forsåvidt et godt forslag.
Men jeg tror at de fleste mennesker reagerer på krass tilsnakk. Ikke bare røykere.

Gammel 30-10-07, 22:18   #90
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Det var forsåvidt et godt forslag.
Men jeg tror at de fleste mennesker reagerer på krass tilsnakk. Ikke bare røykere.

Røykere kan bli vannvittig sure om de blir bedt om ikke å røyke!! Derfor er det lurt å si det på en pen måte så kan det hende det løser seg!

Gammel 31-10-07, 00:16   #91
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vel, kvalm av lukten, hvem ikkerøykere som sjelden utsetter seg for røyk klarer å få røyk ned i halsen uten å hoste?

Svir som om jeg var trøtt.
Går over med en gang jeg går ut.
Reagerer helt likt når jeg er i sånn diskorøyk på diskotek eller røyk fra grillen.

De fleste ikke røykere jeg kjenner reagerer på samme måte som meg.
Jeg reagerer ikke før det er 2-3 som røyker samtidig i samme rom som meg uten lufting. Da blir det fort mye røyk rundt meg.
Men sjelden de vil røyke ute fordi vi ikke røykere liker å bli utsatt for passiv røyking, men sier vi at vi ikke tåler det, ja da går de ut..

Jeg er oppvokst med storrøykere.
Jeg brekker meg bare jeg lukter røyk av klær.
Grusom lukt.
Mamma som er storrøyker klarer heller ikke å være i et rom hvor det er mye røyk, da svir det i øynene og hun blir uvel.
Men hun røyker selv.

Jeg kaller meg ikke allergisk.
Min mormor derimot er allergisk.
Hun blir veldig hoven og rød i og rundt øynene, får pusteproblemer som vedvarer selv etter å ha kommet vekk fra røyken og må ta medisiner for å få ned symptomene.

Hos meg forsvinner plagene umiddelbart når jeg går ut.
Jeg takler å være i et rom med røyk, men det er ikke behagelig.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 08:59   #92
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av petra, her.

Røykere kan bli vannvittig sure om de blir bedt om ikke å røyke!! Derfor er det lurt å si det på en pen måte så kan det hende det løser seg!

Og andre, f.eks småbarnsforeldre, kan også bli vannvittig sure om man f.eks snakker til vidunderet deres.

Poenget mitt er at mange andre enn røykere også bør tilnærmes på en høflig/pen måte. Det har da alle krav på?

Gammel 31-10-07, 09:13   #93
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reagerer akkurat likt som deg, Michayla.

Gammel 31-10-07, 22:07   #94
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Og andre, f.eks småbarnsforeldre, kan også bli vannvittig sure om man f.eks snakker til vidunderet deres.

Gammel 01-11-07, 00:27   #95
Line*
Expired

Standard

Ok, her følger teskje: Hun sier at røykere ikke bør snakkes krasst til, for da blir de sure.
Jeg sier at det gjør vel de fleste, uansett.
Hun sier igjen at røykerne blir sure om det ikke sies pent.
Jeg sier at det gjelder vel alle, men bruker et litt "søkt" eksempel.
Do you read me?

Gammel 01-11-07, 08:25   #96
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Åh.

Gammel 01-11-07, 10:02   #97
Line*
Expired

Standard

Åh.

Alt for deg, safran.

Gammel 01-11-07, 10:03   #98
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.