|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vær tynn!DET tror jeg neppe er en myte. Har googlet nå og overalt står det at muskler veier mer enn fett. Det gjør det vel så absolutt? 20 % mer, leste jeg på G-sport sine sider. Men det stod samtidig at dette med tung beinbygning var sterkt overdrevet, så da vet jeg det.
|
|
|
#82 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Vær tynn!
Eg trur alle kroppar (uavhengig av om ein går opp eller ned) brukar tid på å venne seg til den nye vekta før det ser naturleg ut. Eg synest absolutt ikkje at Pastill treng å gå ned i vekt av estetiske årsaker. Eg synest ho ser råflott ut. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Ja, eg googla eg også, og fann ikkje den kjelda der eg las det, så eg skal legge den ballen død. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
Om jeg går ned 20 kg så ser jeg ikke sunnere ut året etter? Skjønte ikke det der. Folk venner seg jo til hvordan man ser ut, men man får ikke forbedret utseende fordi det har gått tid? Usunn er usunn mener jeg. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
intro
|
Sv: Vær tynn!Jeg tror også kroppsfasongen har en del å si her, i tillegg til muskelmassen. Når jeg skjuler det som føles som 70 % av kroppsvekta under et utskrådd, knelangt skjørt, ser jeg ganske tynn ut.
|
|
|
|
#86 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ja men det er vel ganske individuelt. Jeg ble jo aldri fortrolig med min vekt da jeg var svært overvektig, det verken føltes eller så naturlig ut, selv om jeg jo ble vant med å se det i speilet år etter år. Men så ER det jo heller ikke naturlig å veie så mye som det, ei heller sunt. Samme om man er svært undervektig, det er heller ikke bra for helsa.
|
|
|
#87 |
|
Epikur
|
Sv: Vær tynn!Å kunne å kle seg er noe av hemmeligheten til om man ser bra ut med 25 i BMI eller redsesfull ut med 18 i MBI. Eller omvendt.
|
|
|
#89 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eg snakkar ut frå eigne erfaringar og har absolutt ingen vitskaplege haldepunkt for å meine som eg gjer, men EG ser absolutt mykje sunnare ut med ein BMI på 19 no enn for 1 år sidan, fordi feittet har omfordelt seg på kroppen. Med ein gong stod kragebeina og ribbebeina mine langt ut og eg var innhola i kinna. No har eg fått tilbake formene der, men det har forsvunne meir frå hoftene... |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Vær tynn!Jeg har en BMI på 23 fordelt midt på.
|
|
|
#93 |
|
Nå også i farger
Sv: Vær tynn!Hadde jeg fortalt min BMI så hadde dere vel trodd jeg var dødssyk. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Energisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Vær tynn!Jeg har BMI på 22,2. 2 måneder etter ryggoperasjonen var BMI'en på 18.3. Jeg så ikke frisk ut. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vær tynn!Jeg kjenner til flere krefttilfeller der de utsatte hadde både sunn livsstil og var slanke. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Mother of Dragons
|
Det skremmende er at dersom alle i en befolkning er sunne og slanke så vil alle kreftpasienter ha en sunn livsstil.
|
|
|
#98 |
|
Pauset
Sv: Vær tynn!Man må da ha bedre overlevelsesrate om alle kreftrammede er i god form og er sunne? |
|
|
|
|
|
#99 |
|
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vær tynn!Jeg synes det er rart at man kan si at muskler veier mer enn fett jeg, for 1 kg muskler og 1 kg fett vil jo veie det samme. At fett tar 4 ganger så stor plass som muskler er vel det som utgjør forskjellen.
|
|
|
#100 |
|
Pauset
En dl fett veier mindre en en dl muskler. Dermed så veier muskler mer. |
|