Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vær tynn!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-07, 21:31   #81
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vær tynn!

DET tror jeg neppe er en myte. Har googlet nå og overalt står det at muskler veier mer enn fett. Det gjør det vel så absolutt? 20 % mer, leste jeg på G-sport sine sider. Men det stod samtidig at dette med tung beinbygning var sterkt overdrevet, så da vet jeg det.

Gammel 01-11-07, 21:32   #82
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nja, i noen tilfeller kanskje. Men synes du det ser ut som om feks. Pastill hadde kledd å gå ned 30 kg eller mer? Det vet vi jo egentlig ikke, men noen SER faktisk anorektiske ut når de kommer under en viss BMI. Jeg har allerede fått kommentarer på at jeg ikke bør gå ned mer i vekt nå fordi jeg begynner å bli for tynn i ansiktet (jeg er ikke helt enig men har ikke mange kiloene igjen), og jeg veier 83 kg nå, BMI på 27.

Eg trur alle kroppar (uavhengig av om ein går opp eller ned) brukar tid på å venne seg til den nye vekta før det ser naturleg ut. Eg synest absolutt ikkje at Pastill treng å gå ned i vekt av estetiske årsaker. Eg synest ho ser råflott ut.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 21:34   #83
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

DET tror jeg neppe er en myte. Har googlet nå og overalt står det at muskler veier mer enn fett. Det gjør det vel så absolutt? 20 % mer, leste jeg på G-sport sine sider. Men det stod samtidig at dette med tung beinbygning var sterkt overdrevet, så da vet jeg det.

Ja, eg googla eg også, og fann ikkje den kjelda der eg las det, så eg skal legge den ballen død.

Gammel 01-11-07, 21:36   #84
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg trur alle kroppar (uavhengig av om ein går opp eller ned) brukar tid på å venne seg til den nye vekta før det ser naturleg ut. Eg synest absolutt ikkje at Pastill treng å gå ned i vekt av estetiske årsaker. Eg synest ho ser råflott ut.

Om jeg går ned 20 kg så ser jeg ikke sunnere ut året etter? Skjønte ikke det der. Folk venner seg jo til hvordan man ser ut, men man får ikke forbedret utseende fordi det har gått tid? Usunn er usunn mener jeg.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 21:37   #85
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror også kroppsfasongen har en del å si her, i tillegg til muskelmassen. Når jeg skjuler det som føles som 70 % av kroppsvekta under et utskrådd, knelangt skjørt, ser jeg ganske tynn ut.

Jeg har for øvrig en BMI på ca. 20,5 og er ikke mager, akkurat. I slutten av tenåra veide jeg 45 kilo og hadde en BMI på 17. Likevel var jeg langt fra skrapa, takket være låra.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 21:40   #86
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg trur alle kroppar (uavhengig av om ein går opp eller ned) brukar tid på å venne seg til den nye vekta før det ser naturleg ut.

Ja men det er vel ganske individuelt. Jeg ble jo aldri fortrolig med min vekt da jeg var svært overvektig, det verken føltes eller så naturlig ut, selv om jeg jo ble vant med å se det i speilet år etter år. Men så ER det jo heller ikke naturlig å veie så mye som det, ei heller sunt. Samme om man er svært undervektig, det er heller ikke bra for helsa.

Gammel 01-11-07, 21:40   #87
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å kunne å kle seg er noe av hemmeligheten til om man ser bra ut med 25 i BMI eller redsesfull ut med 18 i MBI. Eller omvendt.

Gammel 01-11-07, 21:41   #88
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Å kunne å kle seg er noe av hemmeligheten til om man ser bra ut med 25 i BMI eller redsesfull ut med 18 i MBI. Eller omvendt.

Det er veldig sant.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 21:42   #89
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Om jeg går ned 20 kg så ser jeg ikke sunnere ut året etter? Skjønte ikke det der. Folk venner seg jo til hvordan man ser ut, men man får ikke forbedret utseende fordi det har gått tid? Usunn er usunn mener jeg.

Eg snakkar ut frå eigne erfaringar og har absolutt ingen vitskaplege haldepunkt for å meine som eg gjer, men EG ser absolutt mykje sunnare ut med ein BMI på 19 no enn for 1 år sidan, fordi feittet har omfordelt seg på kroppen. Med ein gong stod kragebeina og ribbebeina mine langt ut og eg var innhola i kinna. No har eg fått tilbake formene der, men det har forsvunne meir frå hoftene...

Gammel 01-11-07, 21:42   #90
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Gammel 01-11-07, 21:42   #91
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Det er eg heilt einig i.

Gammel 01-11-07, 21:43   #92
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har en BMI på 23 fordelt midt på.

Gammel 01-11-07, 22:30   #93
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde jeg fortalt min BMI så hadde dere vel trodd jeg var dødssyk.
Men, det er jeg ikke altså, jeg bare ammer.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 22:46   #94
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innser at Pastill og jeg er omtrent likt bygget.

Gammel 01-11-07, 22:54   #95
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Jeg har BMI på 22,2. 2 måneder etter ryggoperasjonen var BMI'en på 18.3. Jeg så ikke frisk ut.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 23:12   #96
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjenner til flere krefttilfeller der de utsatte hadde både sunn livsstil og var slanke.

Jeg tar nå disse opplysningene som kommer frem i hovedinnlegget med en klype salt.

Jeg kjenner også til flere tilfeller som fikk kreft etter at de hadde slanket seg mye.

Så da er det vel farlig å slanke seg også?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 23:33   #97
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Jeg kjenner til flere krefttilfeller der de utsatte hadde både sunn livsstil og var slanke.

Jeg tar nå disse opplysningene som kommer frem i hovedinnlegget med en klype salt.

Det skremmende er at dersom alle i en befolkning er sunne og slanke så vil alle kreftpasienter ha en sunn livsstil.

Gammel 01-11-07, 23:40   #98
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Man må da ha bedre overlevelsesrate om alle kreftrammede er i god form og er sunne?

Gammel 02-11-07, 00:00   #99
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er rart at man kan si at muskler veier mer enn fett jeg, for 1 kg muskler og 1 kg fett vil jo veie det samme. At fett tar 4 ganger så stor plass som muskler er vel det som utgjør forskjellen.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 00:07   #100
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

Jeg synes det er rart at man kan si at muskler veier mer enn fett jeg, for 1 kg muskler og 1 kg fett vil jo veie det samme. At fett tar 4 ganger så stor plass som muskler er vel det som utgjør forskjellen.

En dl fett veier mindre en en dl muskler. Dermed så veier muskler mer.
*oppklarer*

Vi sier jo det samme da.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.