Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-07, 04:35   #9
Nynne
Erfaren

Nynne sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hadde Dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, det er endel steder i verden jeg ikke ønsker å reise til av politiske grunner, men Tyrkia, Israel og Burma er på toppen av den lista. Jeg er i tenkeboksen når det kommer til Kina.

Jeg reiser sikkert til land andre finner problematiske av andre grunner, men jeg har plukket ut de landene som jeg f. eks. syns har en så omfattende apartheidpolitikk at det gjennomsyrer alt.

Bare lurer litt her... boikotter du Tyskland også?? Siden Hitler utryddet omtrent en hel nasjon?? Det med armenerne skjedde under Det Osmanske riket(Tyrkia het ikke tyrkia en gang den tiden) fra 1915 til 1917, noe som førte til at et omstridt antall armenere omkom... hvis man skal begynne å gå i alle lands historier, sååå langt tilbake i tid, er det ikke mange land man kan besøke gitt. Vikingene her i nord var ikke akkurat så snille de heller..kanskje det er mange land som boikotter Norden av samme grunn? For meg blir det for dumt!

Jeg har vært masse i tyrkia og kjenner mange kurdere. De er født og oppvokst i tyrkia og ser seg selv som tyrkere. Akkurat som samene her i nord er norske. Det som ødlegger for kurderne og deres rykte er terrororganisasjoner som PKK.
Tenker pipen hadde vært anderledes her i Norge også, om Samene plutselig sa at de ville eie hele nord og være uavhengig av Norge. Og de hadde laget en terrororganisasjon som bombet og drepte masse uskyldige mennesker. Hva skulle Norge gjort da?

Det er alltid to sider av en sak og ikke alltid slik man tror!

Jeg har vært masse i tyrkia, senest nå for noen uker siden. Jeg merket ingenting av noe bråk eller terror der nede i disse to ukene. Var der nede i sommer også, gikk like greit da!
Beste tiden der nede er i mai og september, særlig hvis man skal så langt ned som Alanya og Antalya. Der er det veldig varmt i juli og august og ikke å anbefale hvis man ikke liker varme. Hvis man ikke liker store byer og mye varme, anbefaler jeg en liten koselig by som heter Cesme. Den ligger rett over Chios (vi ser lyset fra bilene om kvelden, så nære Chios er det!) Vi var en gjeng med store og små på 22 stk. som dro til Cesme med reiseselskapet Via Ferieverden i sommer og det var helt topp. Har mange venner som har vært i Kemer og de har likt seg veldig godt der, så det er mitt neste stoppested der nede.
Tyrkia har masse flotte ruiner og severdigheter å by på, og jeg er glad jeg har fått oppleve noe av det!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.