Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Tynnslitte knær på ullklær!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-07, 17:41   #21
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tynnslitte knær på ullklær!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

For å unngå møll er det lurt å legge lavendelposer eller sedertrekuler sammen med klærne, ellers kan de fort bli "spist" opp under lagring.

Hva regnes som lagring? Og hvor får jeg kjøpt lavendelpose. Og gjelder dette bare ubehandlet ull?

Gammel 03-11-07, 17:48   #22
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Hva regnes som lagring? Og hvor får jeg kjøpt lavendelpose. Og gjelder dette bare ubehandlet ull?

Med lagring menes når klærne ikke er i bruk. Det går også an å pakke klærne i tette poser (f.eks brødposer) for å unngå møll.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 17:50   #23
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke som i den uken det ligger å venter på at det skal brukes igjen liksom? Men som i to år til nestemann skal bruke det?

Gammel 03-11-07, 17:51   #24
Marge

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Tom & Trine, ikke sant? Sånn har nesten alle podens ullstillongser blitt. Jeg kjøper ikke dem lenger.

Jeg har klippet bena av noen av dem så jeg har korte ullbukser. Resten går i søpla. Jeg har dessuten erfart at det er de som er hakket for korte som får hull på knærne, ikke de som er lange nok eller litt for lange.

Vi får hull på knærne uansett merke, nøstebarn, janus.. alt får store slitasjehull etter bare noen uker.

Gammel 03-11-07, 17:52   #25
Marge

Marge sin avatar

Standard

Ikke som i den uken det ligger å venter på at det skal brukes igjen liksom? Men som i to år til nestemann skal bruke det?

Riktig

Gammel 03-11-07, 18:08   #26
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Tynnslitte knær på ullklær!

Jeg har lavendelposer sammen med klærne i skuffene også jeg, sånn for sikkerhetsskyld, de har det på Næstebarn bla. Men man kan faktisk bare lage de selv også, helt enkelt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 19:55   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Tom & Trine, ikke sant? Sånn har nesten alle podens ullstillongser blitt. Jeg kjøper ikke dem lenger.

Jeg er også skuffet over Tom & Trine, som jeg tidligere har vært fornøyd med. De lyse plaggene er de som holder dårligst. Jeg kaster slike plagg som vist på bildet. Min erfaring er at de bare rakner mer og mer når de først har begynt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 19:56   #28
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Genseren ble kjøpt for en og en halv måned siden. Den har vært vasket for hånd to-tre ganger. Disse hullene kom fra en dag til en annen. Mens genseren var i bruk - men normal bruk. Jeg noterer meg bare det bak øret til neste år.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:17   #29
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette gjelder mest for ubehandlet ull, men også behandlet ull blir angrepet av møll.
Det er lurt å legge sedertrekuler eller lavendelposer der man oppbevarer ullklær. Vi har lavendelposer og sedertrekuler i alle skap og skuffer hvor vi har ullklær.

Lavendelposer kan du enkelt lage ved å ta en gazbleie som du legger tørket lavendel i (kjøpes på apotek) og knytter igjen på toppen.

Du kan også lage sedertreposer hvis du kjøper sedertreolje (jeg har kjøpt min fra en forhandler av ubehandlet ull), drypper noen dråper på bomull og putter den i gazbleiepose.

Sedertrekuler selges hos nøstebarn tror jeg, helios og hos andre forhandlere av ubehandlet ull.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:51   #30
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syr så godt jeg kan, det blir ikke så pent, men det funker en stund.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 21:53   #31
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Genseren ble kjøpt for en og en halv måned siden. Den har vært vasket for hånd to-tre ganger. Disse hullene kom fra en dag til en annen. Mens genseren var i bruk - men normal bruk. Jeg noterer meg bare det bak øret til neste år.

Jeg synes det høres rart ut. Vi har hatt mye Nøstebarn, aldri opplevd dette.
Vi har forresten aldri fått slitasjehull på ull, det som skjer hos oss har mer vært at han henger fast i ting og slikt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 22:33   #32
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da har jeg egentlig fått bekreftet det jeg var ute etter! Tenkte med meg selv om det var sløsing dersom jeg hadde kastet de, men nå har jeg fått tips om å bruke de til pysjamas!

Takk for alle svar!

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 22:36   #33
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det har jeg også vært borti.. Ikka akkurat med nøsteull, men annen "tynn"ull. Masse småhull fremme på magen, og ikke bare med et plagg, men flere. Gjorde aldri noe med det, men det er jo ikke sånn det skal være da!

Gammel 03-11-07, 22:39   #34
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg er også skuffet over Tom & Trine, som jeg tidligere har vært fornøyd med. De lyse plaggene er de som holder dårligst. Jeg kaster slike plagg som vist på bildet. Min erfaring er at de bare rakner mer og mer når de først har begynt.

De ullklærne med blonder på armer og ben(Sparkjøp) har jeg ikke opplevd vært like slitesvakt, men det kan jo være tilfeldig..
Og det med rakning, ja når det først har begynt, så bare blir det større og større. Dersom jeg syr, så blir det sånne små "hull" rundt der tråden er...

Gammel 05-11-07, 22:54   #35
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg har klippet av Storesøsters sine over de slitte knærne jeg da, så har vi mamelukker også

Kjekt her i huset, under kjoler og sånt. Mine jenter har mye problemer med urinveisinfeksjon.

Gammel 05-11-07, 22:55   #36
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Og nei, de blir ikke slit her hos oss, men rakner når de setter fast buksa i et eller annet.
Vi bruker bare tom og trine, og janus sine røde/marine bukser.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.