|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2
Oh my god!
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln" Sist redigert av syllan : 04-11-07 kl 00:38. Årsak: hehe skriveleif |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Glamorøs
|
Det syns ikke jeg heller, så lenge vedkommende er ved sine fulle fem og ikke føler seg presset.
|
|
|
#143 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Og samme "forakten" kom en kristen med på et annet forum til en som mistet barnet hun bar på; Det var Guds plan, det måtte godtas og hun håpte at moren ville se det.
|
|
|
#144 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg er heilt einig i at det ikkje skremmer, men eg synest likevel (og eg reknar ikkje meg sjølv som kristen ein gong) at det er synd at nokon skal føle eit slikt behov for å spytte på verdiar som for andre er viktige. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I den delen av programmet jeg fikk med meg, var det ikke Schau som sto for latterliggjøringen. Det klarte de kristne fin-fint selv, han bare lot dem snakke.
|
|
|
#146 |
|
Absolut ateist
|
Det har med saken å gjøre at begge sider kommer med uttalelser som de mener er rette og jeg tenker at de ikke ser noe galt i å uttale seg om hva de anser som riktig.
|
|
|
#147 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Skilnaden er vel t.d. kor vidt TV2 kringkaster slike meiningar i eit serieformat og promoterer det som underhaldning for tenåringar. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Glamorøs
|
Nei, jeg vet ikke. Det har jeg påpekt gjennom hele tråden. Hadde du quotet hele innlegget mitt så hadde du fått med deg det. Men det vet ikke du heller.
|
|
|
#149 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eg innser nok ein gong at fnatten og eg er heilt på bølgelengde. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Absolut ateist
|
Når det finnes kristne tvprogrammer som går ut på å promotere kristendommen, så hvorfor skulle ikke motparten få ta til tale? Og om den kristne gud eksisterer, hvorfor skulle man da ikke få lage noe som går på at man til syvende og sist vil ha bevis for hans eksistens?
|
|
|
#151 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eg har endå til gode å sjå allmennkringkastinga i Noreg sende program som hånar eit ateistisk verdsbilete. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Det spør nå hva du anser som hån eller ikke. Det er mulig jeg føler meg langt mer hånet av enkelte kristne meninger som kommer gjennom norsk tv enn hva du gjør.
|
|
|
#153 |
|
Absolut ateist
|
Hva han vil oppnå vet vel bare han, jeg tar utgangspunkt i hva som er skrevet om programmet.
|
|
|
#154 |
|
Glamorøs
|
Vel, hadde dette vært en prostituert som følte seg presset kan du være ganske sikker på at VG hadde greid å grave opp vedkommende for en story.
|
|
|
#155 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Prostitusjon kan forresten være helt frivillig. Den prostituerte kan til og med like det han/hun gjør. Tenk det!
|
|
|
#156 |
|
Leser
|
Jeg også synes han er vanvittig pen, men for at jeg skulle kunne bare tiltrekkes av utseende hans måtte jeg ha fått elektrosjokk for å fjerne hukommelsen. For min del er utvilsomt utseende bare en del av tiltrekningen. (Nå skal jeg være så ærlig å si at jeg neppe hadde hoppet til sengs med en jeg fant veldig mentalt tiltrekkende, men ikke fysisk tiltrekkende. Jeg hadde bla hatt sex med kvinner hvis det gikk på det nivået.
Ja, jeg hører flere si at de mener han bare viser frem en karikatur av det som er feil i samfunnet. Vel, tja, jeg er ikke overbevist.
Det spørs: Hvor er du villig til å slikke Schau da?
Hvis du ikke har problemer med å skille mellom personen og handlingene til vedkommende så har du vel heller ikke noe problem å være bestevenner med pedofile, nazister, konemishandlere, drapsmenn etc Her er jeg så uenig med deg som det går an å bli. Jeg mener et menneske er mye mer handlingene sine enn noe som helst annet. Jeg mener et menneske er modig når det gjør modige handlinger, for meg spiller det ingen rolle at de er så redde at hjerte slår som om det skulle sprenges. For meg er kjærlighet handling. Og det er også hat og forakt. Jeg mener at de som gir ordrene om nedslakting av mennsker er like ansvarlig som de som utfører det. At man deltar personlig spiller ingen rolle. Det er like ille å signere et papir på en dødsdom som å slå på strømmen.
|
|
|
#157 |
|
saftig
|
Som sagt, så har jeg ikke sett programmet. Det er derfor jeg lurer veldig på hva han gjorde som er så forferdelig og et hån mot kristendommen og kristne. På hvilken måte krenket han andres synspunkt?
Hvilke utsagn?
|
|
|
#158 |
|
Absolut ateist
|
Jeg verdsetter ytringsfriheten mer enn hva jeg tenker på om jeg føler at folk håner meg med sine meninger.
|
|
|
#159 |
|
Absolut ateist
|
Det spørs HVOR man må slikkes. Jeg får brekninger ved tanken på å slikke tær. :kvalm:
|
|
|
#160 |
|
saftig
|
I all verden, her går du over alle støvleskaft. Jeg uttaler meg om en mann som har puttet penisen sin inn i en fisk eller noe, og driter seg ut på TV. IKKE om drapsmenn og pedofile og nazister og resten av søpla du nevner.
|
![]() |
|
|