Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Schau og "Dødssyndene" på TV2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 02:02   #201
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Det fins folk som trakasserer innanfor alle miljø. Det var poenget mitt. Eg forstår difor ikkje heilt kvar du ville med argumentasjonen din. Er det greitt å spotte homofile, asylsøkarar, alkoholikarar, eldre og Rogalenningar på generell basis fordi det blandt dei finst dritsekkar som trakasserer andre?

Nå er det fremdeles ingen som har klart å fortelle meg på hvilken måte han skal ha spottet kristne, så dette blir litt søkt.
Men: Hvis du leste setningen før den du quotet, så sier jeg jo hva jeg mener:

Det er vel heller det at saken er satt på hodet og han stiller spørsmålstegn ved det de kristne har gjort? Altså at man har sett seg lei på at man undertrykker og trakasserer andre med bibelen i hånd, og det er det som blir bejublet.

Det var et svar til fnatten, som sa folk ser ut til å elske programmer som irriterer kristne. Det å glede seg over at andre misliker noe er tydelig noe som er underholdende.

Jeg sier at det stilles spørsmålstegn ved hva kristne har gjort med bibelen i hånd, og fremdeles gjør. Det ser jeg faktisk ikke noe problem ved.

Gammel 04-11-07, 02:03   #202
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og det er vel klart at kirken har hatt litt mer makt over andre enn den jevne rogalending har hatt.

Gammel 04-11-07, 02:14   #203
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg skal prøve å forklare kvifor eg ser på programmet som hånande (sjølv om det vert veldig abstrakte følerier):
Eg har vakse opp med ein kristen familie i eit miljø der varme, tryggleik, omsorg og toleranse har stått sterkt. Eg opplever at dei aller fleste kristne er slik, og at dei tek sterk avstand frå fordømmande og fundamentalistiske "kristne" som nettopp trakasserer med bibelen i handa.

Likevel vert kristne (som samlebegrep) stadig fordomsfult omtalte som nettopp domme (TM), ondskapsfulle, trakasserande, enkle, kalde og kyniske, og dette programkonseptet er med på å fyre opp under slike fordommar.
«De syv dødssyndene» vidarefører dette biletet av kristne, og hånar religionen gjennom å skulle motbevise guds eksistens ved at han (sjølvsagt) ikkje grip inn for å stoppe Schau, eller dukkar opp som guest star i siste program for å gje han eit kart og GPS med retning helvete.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 02:19   #204
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og det er vel klart at kirken har hatt litt mer makt over andre enn den jevne rogalending har hatt.

Ja, men synest du verkeleg det er rett å stille dagens kristne til ansvar for 2000 år med grusomheiter?

Gammel 04-11-07, 02:20   #205
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mulig at du som gjerne har vært mer i kristne miljøer enn f.eks. jeg opplever det slik, Alfa. For min del så er fåtallet av kristne jeg har truffet på særlig tolerante ovenfor det som de mener er galt ut fra et bibelsk aspekt. Nå bor jeg på grenseland til bibelbelte og har en del ganske troende i klassen og at det er ytterst lite toleranse overfor f.eks homofili, det er det liten tvil om. Da kan man gjerne også komme med det argumentet som brukes mot/til muslimer; dere som er moderate, hvorfor snakker dere ikke mot disse?

Når det er sagt, så finnes det en del kristne som med sine gjøremål i samfunnet ihvertfall har min respekt. Prester og andre som aktivt taler imot de konservative kreftene innenfor kirken, som krever likhet for alle under den guden de tror på. Selv om jeg så absolutt ikke tror på noen gud, så får de min respekt de som fortjener den, troende eller ei.

Gammel 04-11-07, 02:21   #206
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men synest du verkeleg det er rett å stille dagens kristne til ansvar for 2000 år med grusomheiter?

Nå ja. Jeg heller mer til å stille den hvite mann til ansvar for de grusomheter som har skjedd og fremdeles skjer.

Gammel 04-11-07, 02:24   #207
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er mulig at du som gjerne har vært mer i kristne miljøer enn f.eks. jeg opplever det slik, Alfa. For min del så er fåtallet av kristne jeg har truffet på særlig tolerante ovenfor det som de mener er galt ut fra et bibelsk aspekt.

Men det er jo nettopp det som er poenget mitt, Sitron, at det er dei ekstreme haldningane frå ekstreme folk som kjem til syne. Majoriteten av dei kristne har akkurat dei samme verdiane som deg, meg, Safran o.l.

Gammel 04-11-07, 02:26   #208
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Men jeg vil ikke kalle de jeg treffer på i det daglige særlig ekstreme. Bare veldig lite tolerante på de områdene som bibelen taler imot, som f.eks. homofili. Gjerne spesielt homofili.

Gammel 04-11-07, 02:28   #209
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Da kan man gjerne også komme med det argumentet som brukes mot/til muslimer; dere som er moderate, hvorfor snakker dere ikke mot disse?

Mange gjer det, men det er ikkje så spanande for media å vidareformidle moderate verdiar som ikkje strid mot allmenne oppfatningar. Eg ler endå hjerteleg av sitatet til Sigvart Dagsland. Var det i Henne, tru? Han sa noko slikt som at det er lite sannsynlig at frelse bare finnest for dem i misjonsbeltet på ytre vestlandet.

Gammel 04-11-07, 02:29   #210
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Ja, det sitatet fikk jeg også med meg og jeg syns det er flott å lese sånt.

Gammel 04-11-07, 02:30   #211
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Schau er genial. Sånn er det med den saken.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 02:45   #212
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Rogalendinger, soleklart!

Pøhh!

Gammel 04-11-07, 09:34   #213
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg finner Kristopher Schau ganske mentalt tiltrekkende også, jeg da.

Det gjør jeg også. Jeg klarer å skille det ekle han gjør fra den personligheten jeg tror han har.

Og at en må forsvare det faktum overfor visse brukere forteller mye mer om de "visse brukerne" enn om oss som finner Schau tiltrekkende.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 09:37   #214
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Det er jeg faktisk ikke så sikker på. Han var ganske så spak på tv i går. Han ble ganske bleik da han plutselig sto med en avstøpning av sin egen penis. Han ville til og med gjemme den litt vekk.....

Igår kommenterte han at det ble litt sjokkarta det han gjorde der, og han virket faktisk litt sjenert over det.......

Vet du hva, disse penisavstøpningene eller hva de nå kan kalles på norsk er HELT VANLIGE i USA, du kjøper de på hobby butikken for å si det slik, jeg fatter ikke hva som er utrolig kontroversielt med dette? Dette er USA Jessica og hele poenget til Schau er jo at han også påpeker folks / kultures perverse sider, som f.eks det med at han gikk inn på klinikken og kom ut 17 min senere og hadde da "blitt tuklet" med som de sa. Dette var jo også for å illustere en side med USA, så fikk vi en fakta opplysning om hvor mange mennesker som har tatt kirurgi i USA for å gjøre noe med utsende osv osv osv Det er jo et poeng med mye av det han gjør i motsetning til f.eks Jackass folka og disse Sanchez brødrene, de gjør det jo bare på tull.

Jeg så ikke Schau på Senkveld fredag men hvordan han så ut der har jo ikke noe med programmet å gjøre, det er jo lenge siden dette ble spilt inn.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 09:56   #215
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvordan kan du finne ham mentalt tiltrekkende når du skiller det ekle ut fra personligheten hans? Består ikke det mentale av en totalitet?

"Personligheten jeg tror han har", beklager.. men hvilken personlighet snakker du om? En som du fantaserer om?

Hvis en person setter en påhengsmotor på en død gris forteller han jo absolutt litt om personligheten sin ved å utføre handlingen. Gjør han ikke?

Hva er det med hans personlighet og hans mentalitet du synes er tiltrekkende?

Jeg er vel en av dem du kaller for "disse brukerne" og jeg synes det er vanskelig å ha snakke om personlighet hos en person uten å ta med hele spekteret. Tar man bort noe tar man også bort en del av den totale personligheten.

Hva jeg finner tiltrekkende med ham er ikke din sak, så det gidder jeg ikke å utdype.

Ha en god søndag.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 09:56   #216
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sjokkerer han deg?

Blir du sjokkert over at en person som ham gjør noe slikt?

For min del blir det like lite sjokkerende som at Rune Rudberg forteller at han har hatt tre kvinner på en natt.
Samme historie kunne blitt sjokkerende hvis Jens Stoltenberg hadde sagt det samme.

Hvordan en person klarer å sjokkere handler om hvilke forventninger folk har. Folk som har hørt om Schau er ganske lettsjokkerte hvis de lar seg sjokkere av ting han finner på.

Det blir litt på samme måten som Big Brotherkonseptet. Folk syntes det var veldig sjokkerende første gang noen hadde sex i Big Brother. De siste rundene var sjokkeffekte ganske liten fordi forventningsnivået var et helt annet hos publikum.

Det er da ikke sjokkerende for meg! Men du leser vel i tråden at mange her finner serien motbydelig og ekkel. Heldigvis er dette tv og det går ann å skru den av. Jeg syns det er kjempebra med mangfold på tv, jeg syns det er veldig bra at noen prøver å sjokkere, og dere forstår vel at dette er regissert og arrangert???

Det er skrevet mange utrolig ekle bøker om grusomme tema, og hurra for det - jeg slipper å lese de.

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg syns det er litt spennende å se hva han faktisk finner på, og veldig moro å lese reaksjonene til folk.

Gammel 04-11-07, 09:58   #217
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis en person setter en påhengsmotor på en død gris forteller han jo absolutt litt om personligheten sin ved å utføre handlingen. Gjør han ikke?

Han viser vel at han er nokså uvanlig skrudd sammen, og at han har en original, mørk og bisarr form for humor. Jeg pleier ofte å finne sånt ganske attraktivt (uten at jeg er så voldsomt tiltrukket av Schau).

(Det må da være litt det samme for grisen om den blir koteletter eller båt etter slaktingen, får man tro.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 10:12   #218
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener det viktigste er hva slags liv grisen har hatt, ja. (Jeg synes likevel ikke at det ville være noe særlig med en stor gris-med-påhengsmotor- eller fiskesexleketøy-industri. Det finnes jo både plast og gummi.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 10:18   #219
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vet vel alle

Det er vel heller ikke poenget her.

Er det ikke et poeng om vedkommende liker det han eller hun gjør og om det er frivillig?

Kristopher Schau slikket forresten dip av beinstumpen til Frank Aarebrot en gang i tiden, syns du ikke graden av frivillighet har noe å si her heller? Eller er det ikke like forkastelig som å bli slikket på lårene av en thailandsk mann?

Eg er nå ikkje så sikker på om han verkeleg har det eg.

Jeg kan garantere deg at Schau har tenkt nøye gjennom det han gjør. At han blir forbauset, flau, sliten, lei osv. av stuntene sine betyr jo ikke at det ikke er gjennomtenkt.

"Personligheten jeg tror han har", beklager.. men hvilken personlighet snakker du om? En som du fantaserer om?

Nå syns jeg du er intet mindre enn frekk og nedlatende. Man kan altså bare bli tiltrukket av det du mener kvalifiserer som intelligens eller personlighet?

Jeg må innrømme at jeg blir litt himmelfallen over at folk syns det er verre å sette påhengsmotor på en død gris enn å betale penger til sirkus og dyrehager hvor dyrene er levende og beviselig har det jævlig. En død gris er død.

Etter å ha lest hvor denne tråden gikk i de sene nattetimer i går så blir jeg litt fnisete. Jeg syns det blir helt absurd når man snakker om at Schau må beskyttet mot seg selv, at han tydelig ikke vet hva han gjør bare fordi det han gjør han en innvirkning på ham osv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 10:24   #220
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke folk snakker du om Glitter? Altså folkene som betaler penger til sirkus, men som synes sex med dyrelik er ekkelt?

Him syns påhengsmotorstuntet er grusomt, men går gladelig på sirkus.

Hvor i all verden får du sex med dyrelik i fra?!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.