|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
saftig
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2
Nå er det fremdeles ingen som har klart å fortelle meg på hvilken måte han skal ha spottet kristne, så dette blir litt søkt.
|
|
|
#203 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Eg skal prøve å forklare kvifor eg ser på programmet som hånande (sjølv om det vert veldig abstrakte følerier): |
|
|
|
|
|
#204 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Ja, men synest du verkeleg det er rett å stille dagens kristne til ansvar for 2000 år med grusomheiter? |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Det er mulig at du som gjerne har vært mer i kristne miljøer enn f.eks. jeg opplever det slik, Alfa. For min del så er fåtallet av kristne jeg har truffet på særlig tolerante ovenfor det som de mener er galt ut fra et bibelsk aspekt. Nå bor jeg på grenseland til bibelbelte og har en del ganske troende i klassen og at det er ytterst lite toleranse overfor f.eks homofili, det er det liten tvil om. Da kan man gjerne også komme med det argumentet som brukes mot/til muslimer; dere som er moderate, hvorfor snakker dere ikke mot disse?
|
|
|
#206 |
|
Absolut ateist
|
Nå ja. Jeg heller mer til å stille den hvite mann til ansvar for de grusomheter som har skjedd og fremdeles skjer.
|
|
|
#207 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Men det er jo nettopp det som er poenget mitt, Sitron, at det er dei ekstreme haldningane frå ekstreme folk som kjem til syne. Majoriteten av dei kristne har akkurat dei samme verdiane som deg, meg, Safran o.l. |
|
|
|
|
|
#208 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Men jeg vil ikke kalle de jeg treffer på i det daglige særlig ekstreme. Bare veldig lite tolerante på de områdene som bibelen taler imot, som f.eks. homofili. Gjerne spesielt homofili.
|
|
|
#209 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Mange gjer det, men det er ikkje så spanande for media å vidareformidle moderate verdiar som ikkje strid mot allmenne oppfatningar. Eg ler endå hjerteleg av sitatet til Sigvart Dagsland. Var det i Henne, tru? Han sa noko slikt som at det er lite sannsynlig at frelse bare finnest for dem i misjonsbeltet på ytre vestlandet. |
|
|
|
|
|
#210 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Ja, det sitatet fikk jeg også med meg og jeg syns det er flott å lese sånt.
|
|
|
#211 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Schau er genial. Sånn er det med den saken. |
|
|
|
|
|
#212 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Pøhh!
|
|
|
#213 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Det gjør jeg også. Jeg klarer å skille det ekle han gjør fra den personligheten jeg tror han har. |
|
|
|
|
|
#214 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Vet du hva, disse penisavstøpningene eller hva de nå kan kalles på norsk er HELT VANLIGE i USA, du kjøper de på hobby butikken for å si det slik, jeg fatter ikke hva som er utrolig kontroversielt med dette? Dette er USA Jessica og hele poenget til Schau er jo at han også påpeker folks / kultures perverse sider, som f.eks det med at han gikk inn på klinikken og kom ut 17 min senere og hadde da "blitt tuklet" med som de sa. Dette var jo også for å illustere en side med USA, så fikk vi en fakta opplysning om hvor mange mennesker som har tatt kirurgi i USA for å gjøre noe med utsende osv osv osv Det er jo et poeng med mye av det han gjør i motsetning til f.eks Jackass folka og disse Sanchez brødrene, de gjør det jo bare på tull. |
|
|
|
|
|
#215 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
søt
Det er da ikke sjokkerende for meg! Men du leser vel i tråden at mange her finner serien motbydelig og ekkel. Heldigvis er dette tv og det går ann å skru den av.
|
|
|
#217 |
|
kamerat
|
Han viser vel at han er nokså uvanlig skrudd sammen, og at han har en original, mørk og bisarr form for humor. Jeg pleier ofte å finne sånt ganske attraktivt (uten at jeg er så voldsomt tiltrukket av Schau).
|
|
|
#218 |
|
kamerat
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Jeg mener det viktigste er hva slags liv grisen har hatt, ja. (Jeg synes likevel ikke at det ville være noe særlig med en stor gris-med-påhengsmotor- eller fiskesexleketøy-industri. Det finnes jo både plast og gummi.)
|
|
|
#219 |
|
Glamorøs
|
Er det ikke et poeng om vedkommende liker det han eller hun gjør og om det er frivillig?
Jeg kan garantere deg at Schau har tenkt nøye gjennom det han gjør. At han blir forbauset, flau, sliten, lei osv. av stuntene sine betyr jo ikke at det ikke er gjennomtenkt.
Nå syns jeg du er intet mindre enn frekk og nedlatende. Man kan altså bare bli tiltrukket av det du mener kvalifiserer som intelligens eller personlighet?
Jeg må innrømme at jeg blir litt himmelfallen over at folk syns det er verre å sette påhengsmotor på en død gris enn å betale penger til sirkus og dyrehager hvor dyrene er levende og beviselig har det jævlig. En død gris er død.
|
|
|
#220 |
|
Glamorøs
|
Him syns påhengsmotorstuntet er grusomt, men går gladelig på sirkus.
|
![]() |
|
|