|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
Ekvilist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2
Jeg forstår at det ikke var ment bokstavelig. Selv om det er humoristisk ment, vil jeg tro at folk kan bli støtt av det. Det var det som var min tanke. Nå eier ikke jeg en religiøs celle da, så det er mulig jeg tar feil.
|
|
|
#302 |
|
saftig
|
Du syns jeg er drøy fordi jeg spøker med å hitle?
|
|
|
#303 |
|
Ekvilist
|
Det er iallefall det inntrykket jeg fikk. Mulig jeg tar feil, får lese mer senere. Jeg mener å huske at det blant annet nærmest settes likhetstegn mellom kristne og homofobi, og at de som ikke er kristne homofobe nærmest er unntak. Dette tror jeg er ganske er et godt stykke fra sannheten, særlig med tanke på at det nå så vidt jeg husker er flertall i kirken for at homofile skal ha vigslede stillinger. Jeg tror at en del av disse problemstillingene som tillegges kristne miljøer dessverre er ganske generelle.
|
|
|
#304 |
|
Absolut ateist
|
Det å sette likhetstegn og det å fortelle om egne erfaringer er vel ikke helt det samme.
|
|
|
#305 |
|
saftig
|
De generaliseringene har nok skjedd inni hodet ditt, for jeg har iallefall aldri skrevet dette.
|
|
|
#306 |
|
Ekvilist
|
Jeg synes ikke at det du skrev over her framsto som en humoristisk spøk kun med nazister. Du skrev selv at "det blir jo akkurat som", altså dro linjene til dagens kristne. Jeg skrev for øvrig ikke at jeg synes du er drøy. Jeg skrev at jeg syntes uttalelsen (den humoristiske sammenligningen) var drøy. Akkurat den forskjellen som kommer fram når det gjelder humoristisk sans, er vel kanskje beskrivende for forskjellene som kommer fram i denne tråden vil jeg tro.
|
|
|
#307 |
|
Ekvilist
|
Tror du at du er den eneste som har utalt deg i denne tråden? Jeg skrev fritt fra hukommelsen, jeg snakket ikke om deg.
|
|
|
#308 |
|
saftig
|
Det tror jeg du gjør rett i når du ikke evner å ta en spøk for en spøk. Jeg brukte det faktisk ikke som et argument, nettopp fordi det ikke hadde vært relevant.
|
|
|
#309 |
|
saftig
|
Hyggelig tone. Jeg regnet med at sparket iallefall var delvis til meg når det var mitt innlegg du quotet. Ingen andre her har satt likhetstegn mellom kristne og homofobi heller.
|
|
|
#310 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Jeg er kristen, synes at homofile skal få oppdra barn, liker ikke Schau(har aldri gjort det, han er ekkel) og tar meg gjerne en god fest. Hva kaller man min gruppering, tro? |
|
|
|
|
|
#311 |
|
Absolut ateist
|
Troll.
|
|
|
#312 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Leser
|
Jeg sier ikke at alle dyr på sirkus har det bra, jeg sier at hvis dyrene har det bra på sirkus så er det en (for meg) like akseptabel form for dyrehushold som det å ha kyr. Jeg er like mye imot at dyr lider på sirkus som de gjør som kjæledyr, på fjøs eller i pelsindustrien.
|
|
|
#314 |
|
Glamorøs
|
Svare selv om jeg ikke er Safran: Jeg syns sirkus er forkastelig, men ikke nødvendigvis å sprenge døde rotter. Det kan være performance-kunst.
|
|
|
#315 |
|
Absolut ateist
|
Jeg kan vanskelig se for meg at det er noe positivt i å sprenge døde rotter.
|
|
|
#316 |
|
Glamorøs
|
Nå er dette noe som diskuteres, ikke noe som er avgjort, så vidt jeg vet. Det er i allefall originalen som står på Astrup Fearnley fremdeles. Jeg syns for øvrig det er er en annen diskusjon, som går mer på hva som er kunst; idéen eller produktet.
|
|
|
#317 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Oki, jeg syns jeg leste at de hadde laget en ny, men det kan godt være at de bare vurderte å gjøre det.
|
|
|
#318 |
|
saftig
|
Du sa
Det er temmelig innlysende at ville dyr ikke har det bra som omreisende sirkusdyr, det går ikke an å være uenig i dette, him.
|
|
|
#319 |
|
Glamorøs
|
Ja, jeg ble plutselig usikker og googlet litt. Det er laget en kopi, til en tidligere utstilling i London. Hovedverket eies fremdeles av Astrup Fearnley, men de har sendt det til Hirst for å få det fikset etter at det begynte å lekke i juni i år. Hirst har uttalt at det "bare er å lage en ny" så vidt jeg har skjønt.
|
|
|
#320 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Schau og "Dødssyndene" på TV2Får starte med å svare på et spørsmål jeg har fått.
|
![]() |
|
|