Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-07, 18:45   #41
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barne-TV på NRK uegnet for småbarn?

Ingen av barna mine har blitt noe særlig redd for barnetv. De få gangene det har vært skummelt har storebror sagt fra hva han føler. Men noen ganger er barnetv kjedelig.

Vi fikk Playhouse Disney i går og de elsker det! DET må visst begrenses ja...

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 19:04   #42
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes NRK barnetv generelt sett er bra! Barna mine sier selv i fra hvis de synes noe er skummelt, og det gjør de sjeldent i forhold til barne-tv på Nrk.

De har forresten begynt å sende noe av det samme som Playhouse, feks små Einsteins og Mikke klubbhus.

KAn HI nevne eksempler på serier de sender som du mener er uegnet på NRK barnetv?? Vil gjerne høre konkret!

Sist redigert av Go\jenta : 04-11-07 kl 19:19.
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 19:15   #43
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Ja, det viser jo i grunnen hvor umulig det er å gjøre alle fornøyde. Noen ganger blir jo barn redd de underligste ting.

Jeg var pissredd Andungen Kvakk-kvakk...

Gammel 04-11-07, 19:18   #44
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helgebarnetv er ikke særlig egnet for 2,5 åringer iallefall
Men det er jo greit det og.

Hannah ser mest Playhouse Disney hun også. Liker det som går der ganske bra. Men hun kan også se nrk noen ganger.

At alt ikke er egnet er nå så, barn er jo forskjellig selv om de er like gamle og. Og barn takler ting ulikt. Sånn vil det vel alltid være.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 19:22   #45
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Helgebarnetv er ikke særlig egnet for 2,5 åringer iallefall

På lørdager er det jo Thomastog, Elias, Byggmester Bob og "Småstein"'. Det liker min H på 2,5.

Gammel 04-11-07, 19:24   #46
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

På lørdager er det jo Thomastog, Elias, Byggmester Bob og "Småstein"'. Det liker min H på 2,5.

Nå tenker jeg kveldsbarnetv.. Da er det ofte serier "fra virkeligheten" liksom, og ikke tegnefilm?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 19:27   #47
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Ja, lørdagen er jo grusomme Rebekka og co. Søndagen er håpløs!

Gammel 04-11-07, 19:32   #48
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå tenker jeg kveldsbarnetv.. Da er det ofte serier "fra virkeligheten" liksom, og ikke tegnefilm?

I det hele tatt blir det mindre og mindre egnet for små barn utover i uka synes jeg. Helgen er ubrukbar. Vi pleier droppe barne-tv eller sette på en film isteden.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:09   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, det er først nå som 4-åring at jenta mi har begynt å synes slikt er ok (men da de barnsligste versjonene).

UHU forresten, det går jo på onsdager. Er det bare meg, eller er det programmet noe av det største MØLET som er produsert? Jeg kjenner jeg trenger ei bøtte ved siden av meg hver gang det kommer på.
Hvis det bare er møkk på barne-tv en dag, setter jeg heller på en film eller episode til vesla. Har masse liggende på xboxen (Byggmester Bob, Thomas-toget, Små Einsteins osv).

Gammel 04-11-07, 20:09   #50
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uhu er kult.

Gammel 04-11-07, 20:19   #51
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

UHU forresten, det går jo på onsdager. Er det bare meg, eller er det programmet noe av det største MØLET som er produsert?

Onsdager er det ja. *merke seg* Jepp, tror vi skal følge ditt eksempel å kjøre film de dagene i stedet for.

Gammel 04-11-07, 20:25   #52
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For et absurd tema. Selvsagt er barne-tv egnet for små barn. Hva folk kan få seg til å bekymre seg for.

UHU er kult, ja, men det er kanskje en fordel å ha barn (og foreldre) med sans for humor. Neida, men det er jo ikke unaturlig at barn liker forskjellige ting akkurat som voksne.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:27   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hei, jeg har skikkelig bra humor, men UHU er jo bare latterlig. *snøft*

Gammel 04-11-07, 20:30   #54
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hei, jeg har skikkelig bra humor, men UHU er jo bare latterlig. *snøft*

Jeg trodde diskusjonen gikk på om det var uegnet for barn jeg, Iset. Du er voksen du vet du.

Det er jo ikke uvanlig at barn syns det er morsomt at noen har kledd seg ut. Særlig når de utkledde er voksne og forestiller spøkelser som bare dummer seg ut hele tiden.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:33   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Pøh, du skrev "foreldre" i parentes, for tenk! Men fireåringen min er heldigvis like oppegående som meg og får frysninger av Mia Gundersen.

Gammel 04-11-07, 20:51   #56
Shannon
Fullverdig medlem

Shannon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Shannon er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

For et absurd tema. Selvsagt er barne-tv egnet for små barn. Hva folk kan få seg til å bekymre seg for.

Herregud, jeg er så enig! Er det mulig?

Shannon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 20:54   #57
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pøh, du skrev "foreldre" i parentes, for tenk! Men fireåringen min er heldigvis like oppegående som meg og får frysninger av Mia Gundersen.

Det får jeg og, men Khadija elsker Uhu. Hun elsker spøkelsetegneserier, og ser på disse som går på dagtid på NRK, som egentlig er for skoleunger også, med stor iver.

JEG FÅR FRYSNINGER AV MIA!

Så deilig å kunne si det. Jeg kan ikke si det foran mine foreldre, de elsker Mia, fordi de har møtt henne da niesen min spilte i Evita...

Gammel 05-11-07, 00:11   #58
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Hjernedødt?

Min ser heller på små einstein, mikkes klubbhus enn barnetv på nrk.

For det første går begge seriene på NRK nå, for det andre er de jo ganske repetitive da. De sender samme episodene om og om igjen, og har du sett noen episoder så er det jo ganske så forutsigbart.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 00:13   #59
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

UHU går da på torsdager? Er ganske sikker på det. Da er ungene på ridning og det er meget viktig å ta det opp.

Gammel 05-11-07, 02:22   #60
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Der er nok noe på Barne-TV som er uegnet for barn mellom 2 og 5. Men det er mye bedre enn mange andre barnekanaler. Vi har en gutt på 5 år, og har sett barne-tv sammenmed ham en god del. Det varierer veldig hvor flinke programlederne er til å forklare.

Men Playhouse Disney er en veldig bra kanal. Spesielt Stanley. Der lærer barn veldig mange ting som også vi voksne ikke vet. Om dyr og planter og verden og mye mer.
Det er virkelig et program å ta seg mål av.
Og å langt jeg har sett er der ikke ting som skremmer barn.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.