Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-06, 17:27   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg har alltid skrevet nysgjerrig. Men så fikk jeg beskjed om at det skal skrives nyskjerrig. Så nå har jeg en kamp hver gang jeg skal bruke det ordet, og prøver heller å finne ett synonym.

Siden jeg snakker en salig blanding av nynorsk og bokmål, synes jeg det er vansklig å vite når man skal bruke de/dem. Har også en tendens til å skrive litt for mye i preteritum.

I tilegg har jeg vel en del klassikere jeg også.....

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 00:07   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Forresten har jeg en lei tendens til å både si og skrive blomsterbutikk i stedetfor blomsterbukett og motsatt. Litt kinkig siden jeg jobbet en stund i en blomsterbutikk.

... eller var det i en blomsterbukett?

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg har alltid skrevet nysgjerrig. Men så fikk jeg beskjed om at det skal skrives nyskjerrig. Så nå har jeg en kamp hver gang jeg skal bruke det ordet, og prøver heller å finne ett synonym.

Den beskjeden var helt feil, og du har alltid hatt rett - det skrives nysgjerrig. (Det deles nys-gjerrig og ikke ny-skjerrig.)

Gammel 22-10-06, 01:00   #3
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Også har jeg brukt smily som punktum.
(På dette forumet, må jeg alltid bruke backspace for å fjerne smilyen og sette inn punktum. (Når jeg avslutter med smily altså....).

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.