Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke vintervotter er best?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-07, 11:01   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke vintervotter er best?

Hvilke vintervotter kan du anbefale? Vi hatt flere forskjellige og det er Trolls som brukes mest, men jeg trenger å kjøpe noen flere votter til denne vinteren.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 11:27   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke vintervotter er best?

Jeg synes at det beste er å ha ullvotter og heller ha flere par slik at man kan skifte når de blir våte. :enkel:

Og så et par polvotter til å lage snøballer med (dersom det kommer snø da :bergenser.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 11:57   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilke vintervotter er best?

Gullikvottene fra GullUll.
Det har 100% ullfor og vind/vannavstøtende stoff utenpå som er slitesterkt.
Den er så tynn at man klarer å leke med den, også har de refleksstripe og strikk rundt håndleddet, og er litt lange.
Både jeg, avkommet og bhg. er veldig glad i de;
http://www.gullull.no/shop.asp?p=9868213

Nøstebarn har noe tilsvarende, men jeg har ikke prøvd dem ut.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 12:10   #4
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilke vintervotter er best?

Trollvotter med ullfrote og rene ullvotter fra Janus, er det vi har vært mest fornøyd med. Har også noen tynne gummivotter til å ha utenpå ullvottene.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 12:48   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilke vintervotter er best?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Gullikvottene fra GullUll.
Det har 100% ullfor og vind/vannavstøtende stoff utenpå som er slitesterkt.
Den er så tynn at man klarer å leke med den, også har de refleksstripe og strikk rundt håndleddet, og er litt lange.
Både jeg, avkommet og bhg. er veldig glad i de;
http://www.gullull.no/shop.asp?p=9868213

Nøstebarn har noe tilsvarende, men jeg har ikke prøvd dem ut.

Har du noen formening om størrelsene? Min sønn blir 5 i februar, jeg regner med at han bør ha størrelse 4 år og ikke 6 da?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 12:52   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg fant noen flotte votter fra Huffa med ullfor of vannavisende stoff forleden. "Gummi" i håndflaten.

De skal vi nå prøve ut. Jeg kjøpte også noen billigere votter på Barnas Hus som var geniale med glidlås. Noe enklere og få små tommeltotter på plass.

Vår barnehage vil ha votter vasket ofte. Ungene dytter ofte votter inn i en skohylle med varmelist. Teknoiske votter mister da ofte egenskaper.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 12:58   #7
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hvilke vintervotter er best?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Har du noen formening om størrelsene? Min sønn blir 5 i februar, jeg regner med at han bør ha størrelse 4 år og ikke 6 da?

Mail dem og hør, avkommet er så liten av vekst, så jeg vet ikke.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 13:06   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Hjemmestrikka) ullvotter - med vindvotter over på kalde dager

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 13:07   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flere votter er mitt beste råd også. Forøvrig kjøpte jeg noen votter på cubus som er veldig lik de til gullik sine - med unntak av prisen da..(kostet 120 kroner)

Gammel 05-11-07, 17:01   #10
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk to par Hestravotter i posten i dag. De virker meget bra. Ullfor og vannavstøtende + refleksstripe. Jeg bestilte str. 6, men har ikke fått prøvd dem på storebror enda.

Jeg bestilte dem her: http://www.aktivebarn.no/wsp/sportsn...&func_id=AKT01

Det er disse:

Jeg lurte litt på disse (fjellvott) først, men tror at Wool Mittens er mer slitesterke.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 09:30   #11
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

(Hjemmestrikka) ullvotter - med vindvotter over på kalde dager

Samme opplegg her

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 09:55   #12
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Forøvrig kjøpte jeg noen votter på cubus som er veldig lik de til gullik sine - med unntak av prisen da..(kostet 120 kroner)

De på Cubus med ullfor har jeg også kjøpt, de er veldig gode.

Gammel 06-11-07, 09:58   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vi er veldig fornøyd med Trollvottene.
Har også diverse varianter av Reima Tec og et par Nøstebarn tovede ullvotter
De fra Nøstebarn er supre og på virkelig kalde dager har vi de inni Troll vottene.Da blir det godt og varmt

Gammel 06-11-07, 10:51   #14
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Tidligere har vi har best erfaring med Reima votter. I år har jeg kjøpt Troll votter istedet. De virker til å være enda enklere å ta på, noe som er viktig for en som skal kle på seg selv.....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 10:53   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes at det beste er å ha ullvotter og heller ha flere par slik at man kan skifte når de blir våte. :enkel:

Og så et par polvotter til å lage snøballer med (dersom det kommer snø da :bergenser.

Amen! Men i stedet for polvotter, bruker vi tynne overtrekksvotter i stedet.

Gammel 06-11-07, 15:36   #16
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Trollvottene til de minste, og Reimavottene til de større barna!

Gammel 06-11-07, 15:50   #17
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elis, her.

De på Cubus med ullfor har jeg også kjøpt, de er veldig gode.

:noterer:

Med skolebarn i huset er det ikke mulig å ha dyre votter. Til det forsvinner de for lett.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.