Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Myter om barnevernet hindrer familier og barn i å få hjelp

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-07, 11:30   #8
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Myter om barnevernet hindrer familier og barn i å få hjelp

Forunder meg ikke at myten fortsatt lever. Alt som kommer fram i avisene er "Dette grusomme barnevernet som sniker i buskene og kaster seg over barna mine og stikker av med dem". Alt dreier seg om å selge mest mulig og historier om hvordan barnevernet egentlig jobber selger vel ikke bra nok. I stedet brukes det ukritisk en liten del av hele saken i store bokstaver. Ta f.eks. Svanhild-saken. Det ble jo framsatt i aviser og tv som om barnevernet tester folks IQ vilkårlig og så tar barna fra de som får lav resultat!

Det hjelper heller ikke på med den hersens nettsiden (husker ikke navnet nå) som hetser barnevernsarbeidere, psykologer mm., og som bl.a. har visse politikere med på laget.

Og når det gjelder ettervern håper jeg dette blir lovpålagt.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.