|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Administrator
|
Sv: Ta med Macintosh-computeren
Hvordan filbehandling sikter du til her? For sluttbrukere så vil jeg si at Mac er mye enklere og mer oversiktlig, spesielt installering og fjerning av programmer. Trekk programmet til Programmer mappen for å installere, trekk til søppel for å slette.
Hvis en vil fikle med maskinvare, bygge sin egen maskin, så vil en PC/linux være best egnet til dette. Men om en, som jeg, bare vil leke med Operativsystem og programvare så er Mac-en overlegen. Brukervennligheten og god maskinvare fra Apple, kombinert med kraften og alle mulighetene fra UNIX/Linux (pluss Windows gjennom virtualisering). Nettopp på grunn av dette er Mac i dag en populær plattform for programmere (bortsett fra de som jobber eksklusivt med Windows).
Årsaken til at Mac-en ble en "typisk designmaskin" var jo at Apple helt fra starten av fokuserte på design i produktutviklingen sin, et grafisk grensesnitt der typografien var gjort riktig tiltrakk seg designbransjen. Microsoft lærte og kom etter. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta med Macintosh-computerenJeg er veldig opptatt av hva jeg faktisk TRENGER. Jeg trenger en pc som er driftsikker. I den forstand så mener jeg en pc som ikke ramler fra hverandre mitt i semesteret som den jeg har nå har gjort (knuger på lånepcen jeg har fått låne.. lengst mulig). Jeg trenger bare et middels minne og en ok prosessor. Selvfølgelig er det flott med det "siste" men det kommer ALLTID noe bedre. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta med Macintosh-computeren
Nope. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Ta med Macintosh-computerenKjenner jeg er veldig enig med DM og HP ang. Mac.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Re: Sv: Ta med Macintosh-computeren
|
|
|
|
#9 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Re: Sv: Ta med Macintosh-computeren
Artig! Det er O store lykke!
|
|
|
#11 |
|
Administrator
|
Sv: Ta med Macintosh-computerenDet nytter ikke begynne å bruke en Mac (eller Linux) og tenke at en sitter foran Windows, da får man problemer og et lass med begrensninger. En må være innstilt på å lære nye måter å jobbe på. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Ta med Macintosh-computeren"Lavere brukersnitt"? Hvor lave brukere er det snakk om, egentlig?
|
|
|
#14 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Ta med Macintosh-computeren
Men jeg da, jeg er 179
|
|
|
#15 |
|
kamerat
|
Sv: Re: Sv: Ta med Macintosh-computeren
Det gikk bra med meg også. Også 1,79.
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
Sv: Ta med Macintosh-computerenEtter femten år med Mac må jeg si at den påtvungne jobb-pc-en min framstår som domm som et brø.
|
|
|
#18 |
|
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta med Macintosh-computerenHP; Ja det bildet er bare knallbra!
|
|
|
#19 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Ta med Macintosh-computeren
|
![]() |
|