Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Jeg har så lyst til å lære å strikke

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 22:49   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har så lyst til å lære å strikke

Nå har jeg altså strikket ca. 15-20 cm av et beige skjerf til min 4-åring. ETT hull i begynnelsen og litt nesten ubetydelige ujevnheter underveis, men det ser bra ut så langt.
Svigermor mente jeg burde begynne på et skjerf siden det var enklest og jeg da kunne bruke de vanlige pinnene, måtte over på rundpinner om jeg skulle strikke babyteppe og selv om ikke det akkurat er en iq-test mente hun jeg ville få litt mer motivasjon av et skjerf siden jeg blir fortere ferdig med det. Hun har jo et poeng. Herregud så fort hun la opp masker da, skulle trodd hun ikke hadde gjort noe annet i hele sitt liv. Jeg troor jeg husker det, men er ikke sikker. Så jo DRITLETT ut, men når jeg plutselig skal legge opp masker igjen så har jeg vel glemt hele greia. Den tid den sorg, da får jeg henne bare til å vise meg igjen.

Det eneste er at jeg ikke helt får til å strikke løst, det blir for stramt uansett hva jeg gjør, kunne tenkt meg det litt løsere, og jeg får skikkelig vondt i tommelen og hele armen, men jeg tror jeg konsentrerer meg for mye. Dessuten blir det jo en vanesak etterhvert som jeg får trent meg.

Forresten, hvordan avslutter jeg et strikket plagg? Jeg mener, det er vel ikke akkurat bare å ta ut pinnene og så er det ferdig? Må jeg gjøre noe etter den aller siste raden? Og om garnet tar slutt før jeg er ferdig med skjerfet, hvordan "hekter" jeg på et nytt nøste? Hmm det må jeg jo få henne til å vise meg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:26.