|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Hel- og halvfabrikata ...Er det så ille? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hel- og halvfabrikata..Det kommer vel an på men hvis du leser den lange listen etter "Inneholder" på hel og halvfabrikata så er i alle fall det nok til jeg synes mye av er ille. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hel- og halvfabrikata..Hermetiske tomater og tomatpuré er innenfor akseptansgrensen.
![]() |
#4 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hel- og halvfabrikata..
Å for oss som ikke vet hva den listen betyr... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Hel- og halvfabrikata ...For Lillebror, som ikke tåler hverken melk eller gluten, og for Bonus som ikke tåler melk, er det veldig ille. Så vi bruker det minst mulig.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Hel- og halvfabrikata ...Jeg vil ha full kontroll med hva familien min og jeg putter i oss, så vi lager alt fra bunnen. Men bønner og tomater og mais på boks er innenfor, altså. Men jeg styrer unna posemat og en del ferdig-bare-varm-opp-mat. Det er dessuten mye billigere og kjappere og lage maten selv, og man kan satse på mer kvalitet.
![]() |
#9 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hel- og halvfabrikata ...
Frosne frukt- og grønnsaksblandinger inneholder vel ofte MER vitaminer og mineraler enn såkalt "frisk" frukt og grønnsaker i grønnsaksdisken, fordi det fryses ned ferskt mens frukt og grønnsaker kan ligge i evigheter i grønnsaksdisken på Rema og miste mer og mer næringsinnhold ettersom tiden går. Ferske varer handlet på torget eller tilsendt hjem i kasser blir jo noe annet.
![]() |
#11 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hel- og halvfabrikata ...Djevelens verk
![]() |
#12 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hel- og halvfabrikata ...For å fortsette på djevelens verk-stien så kan jeg fortelle at disse trekantsandwichene man får kjøpt på 7-11 etc faktisk har en holdbarhet på ett år! Og disse inneholder egg, ost, bacon osv. Yaiks! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hel- og halvfabrikata..
For meg ligger det der oppe med svartedauden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Hel- og halvfabrikata..Nei, det er ikke så forferdelig ille. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hel- og halvfabrikata ...
Så ekkelt!
![]() |
#18 |
Borte
|
![]() Sv: Hel- og halvfabrikata ...For oss er det veldig ille, siden en av oss blir syk av mye av halvfabrikata. Tomatpuré og hermetiske tomater, mais, bønner etc. bruker vi. Mat som er halveis tilberedt, pulverform eller frosne grønnsaker bruker vi så godt som aldri. Til nød en frossen dr. Oetker-pizza. Heldigvis er jeg veldig glad i å lage mat og koser meg med det. Har ikke savnet Toro eller andre poser en eneste dag.
![]() |
|
|