Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om å gi gaver videre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-07, 15:41   #10
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva synes du om å gi gaver videre?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg kan skjønne tanken om at man skal beholde ting man har fått i gave, fordi det er en personlig tanke bak som man skal verdsette eller noe slikt, men hvis man først synes det er greit å gi den bort i stedet for å beholde den, skjønner jeg ikke hvorfor det må være som "ekstragave" og ikke kan være en julegave. (Som giver ville jeg ikke synes det var så hyggelig at gaven jeg ga deg gikk rett videre til broren din uten at du fikk noen glede av den i det hele tatt. Gir du den bort til jul, kan du jo i det minste bruke pengene du sparer på noe til deg selv - det blir mer som å bytte den i butikken.)

Hvorfor vet jeg ikke. Det føles bare veldig feil og gi bort en gave som jeg fikk i gave og ikke selv ville ha. Men hvis jeg bare gir den bort og opplyser om at jeg ikke ville ha den, ja da følels det bedre. Ikke noe god logikk egentlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:45.