Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Forestillinger, aldersgrense osv.

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-07, 15:42   #21
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forestillinger, aldersgrense osv.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er enig og uenig. Første gang man går på en forestilling, enten det er kino eller teater eller annet, med en unge på la oss si 2 år, ved man ikke om barnet vil ha glede av det eller ikke. Man vet ikke om barnet vil sitte i ro eller helst gå igjen med en gang. Derfor blir jeg litt irritert på feks. kinoene som skal ha betalt i dyre dommer for barn uansett alder. Første gang vi fikk på kino med Camilla ble vi sittende i en halvtime før vi måtte gå, hun gadd ikke se mer av filmen. Nå går det helt greit, heldigvis.
Jeg synes iallfall at barn under feks. 4-5 år kunne fått hatt med seg en voksen gratis eller til veldig redusert pris.

Jeg syns det må være foreldrenes problem om de prøver å ta med seg en 2-åring på teater eller kino. Det er en kalkulert risiko, og må dere gå, så er det ikke etablissementet sitt problem.

Gammel 10-11-07, 15:46   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pøh! *snøft*

Joda jeg er egentlig enig, men synes det burde vært rimeligere kinobilletter for barn under feks. 4 år.

Gammel 10-11-07, 16:09   #23
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns barn som er for små til å ha glede av forestillinger/kinofilmer bør være et annet sted. Veldig kjedelig med skrikende babyer og smårollinger som løper fritt rundt, når man har betalt masse for å se noe.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 16:15   #24
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde Iben med da hun var baby, på teater, for barn. Selvsagt betalte jeg ikke for henne, noe annet skulle bare mangle! Vi gikk dessuten ut når hun ble urolig, noe som også bare skulle mangle. Jeg gikk glipp av omtrent 1/3 av stykket.

Gammel 10-11-07, 16:18   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Joda jeg er egentlig enig, men synes det burde vært rimeligere kinobilletter for barn under feks. 4 år.

Det er billigere for barn allerede, i alle fall på Oslokinoene - ordinær pris er 80 for voksne og 55 for barn (som da er under 14 år, tror jeg).

Gammel 10-11-07, 16:21   #26
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er billigere for barn allerede, i alle fall på Oslokinoene - ordinær pris er 80 for voksne og 55 for barn (som da er under 14 år, tror jeg).

Jeg syns heller man burde blitt refundert for billettene om man må forlate forestillingen tidlig.

Gammel 10-11-07, 16:23   #27
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns heller man burde blitt refundert for billettene om man må forlate forestillingen tidlig.

Men kinoen/teateret kan jo da ikke få solgt billetten til noen andre, så det synes jeg ikke er rimelig. Det blir for meg som å be om å få pengene igjen for en kake man har kjøpt på kafé som barnet ikke ville spise mer enn en liten bit av.

Gammel 10-11-07, 16:25   #28
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Er det ledige plasser i salen, så hadde de jo uansett stått tomme. Man kan jo bare legge til en full/ikke full klausul.

Gammel 10-11-07, 16:31   #29
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forestillinger aldersgrense osv

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det er ikke alle som har mulighet til barnepass, og for at de større barna i det hele tatt får dratt på forestilling må man da eventuelt ta med minsten også. Jeg synes et barn som kan sitte på fanget ikke burde betale.

Jepp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 16:38   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er opptatt av å opprettholde et godt tilbud, og det gjør man ikke ved å få inn fære inntekter på bilettene.

Alt for mange tar med for små unger og lar dem ture på uten hensyn for andre tilskuere.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 16:56   #31
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er det ledige plasser i salen, så hadde de jo uansett stått tomme. Man kan jo bare legge til en full/ikke full klausul.

Eller ha spesielle (litt ugunstige visninger) der det var annonsert.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 17:06   #32
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

I Musikkmanesjen i Ila. Det anbefales.

Jepp, anbefales. Og så fint for meg at jeg så dette, nå kom jeg på at vi må kjøpe billetter. De er lagt ut allerede ser jeg.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 17:24   #33
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jepp, anbefales. Og så fint for meg at jeg så dette, nå kom jeg på at vi må kjøpe billetter. De er lagt ut allerede ser jeg.

Jeg sitter også og lurer på om vi skal gå selv om Mazungen er litt for gammel nå.....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 17:52   #34
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men kinoen/teateret kan jo da ikke få solgt billetten til noen andre, så det synes jeg ikke er rimelig. Det blir for meg som å be om å få pengene igjen for en kake man har kjøpt på kafé som barnet ikke ville spise mer enn en liten bit av.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 21:45   #35
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forestillinger aldersgrense osv

Det kan da ikke være kinoens (eller teaterets) problem om foreldre tar med barn som er for små til å orke å se forestillingen? Jeg er mot ethvert tiltak som vil føre til at det blir enda flere "for små" barn på kino - for eksempel gratis eller veldig billige billetter for "fangbarn" - for det vil helt sikkert forstyrre resten av publikum. De færreste toåringer orker å sitte i ro og se en kinofilm, og da bør kanskje foreldrene vente til de er større (eller belage seg på å gå når knøttet har gått lei). Jeg har masse sympati med flerbarnsforeldre som ikke kommer seg på kino uten å ta med minstemann, men jeg synes fremdeles ikke dette bør være kinoens (eller de øvrige gjestenes) problem.

Da får man heller foreslå at kinoene setter opp flere babykinolignende arrangementer, der alle på forhånd er klar over at det kommer til å være bråkende småbarn til stede.

Jeg er enig med skilpadda, selv om jeg synes det er dyrt å gå på kino.
Her er det stort sett samme pris for voksen og barn, det hender at det skiller en 10er.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 00:04   #36
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå går man vel ikke på kino eller teater en gang i uka, så jeg ser på det som en selvfølge at jeg skal betale for både meg og ungen når jeg først drar på noe sånt. Joda, jeg reiv meg i håret i fjor da jeg betalte i dyre dommer for Putti Plutti Pott, men på den andre siden så er det en sånn en gang i året greie, så hvorfor ikke.

D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.