|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rebeller i klasserommet
Sånn er det jeg også har tenkt hver gang vi er på foreldresamtaler.
![]() |
#43 |
superbruker
|
![]() Sv: Rebeller i klasserommetJeg tenkte ville ikke tenkt over det. Siden det nå er oppe så var det faktisk sånn på den ene foreldresamtalen i høst. Læreren på vanlig stol og jeg på elevstol.
![]() |
#44 |
WF: Sausnebbet
|
Jeg tror du misforstår meg littegranne. Jeg er ikke ute etter å lete etter feil hos læreren. Som sagt, jeg tror denne læreren vil det beste for gutten min, selv om vi ikke alltid er enige. Jeg skrev innlegget med et lite skråblikk på meg selv. Jeg ble veldig forundret over egen reaksjon, for jeg trodde ikke en sånn liten ting skulle ha noe å si for meg, selv om jeg har lest og blitt fortalt at læreren bør legge til rette for at samtalesituasjonen, også fysisk, bør gjøres så god som mulig. Jeg reagerte på settingen. Den ble ubekvem for meg som mamma, og så begynte jeg å tenke som både mamma og lærer. For hvis jeg, som stort sett er "frue over eget klasserom", er vant til og glad i skolesettingen, og faktisk stort sett har et positivt forhold til skolen, reagerte. -Hvordan vil da noen som har negative erfaringer fra egen skolegang, og kjenner seg ubekvemme, i opposisjon, utrygge eller underlegne i forhold til læreren reagere når de blir plassert i det samme fysiske forholdet? -På en liten stol, ved en liten pult, med utsikt til kateteret og med læreren sittende over seg. - Klar til å gi deg "fasiten" på hvordan din unge er på skolen. For meg ble det plutselig tydeliggjort at det kan være viktig å ta hensyn til det som ser ut som bagateller når en legger opp til et samarbeid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rebeller i klasserommetHvis man har litt pedagogikk i bakhodet, burde de fleste skjønne at det har med non-verbal kommunikasjon å gjøre.
![]() |
#46 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Rebeller i klasserommetPå mitt aller første foreldremøte satt både lærer og jeg på små stoler ved små pulter. Jeg dumpet bare ned uten å engang se meg rundt etter alternative møbler, jeg var egentlig mest opptatt av å huske alt jeg som førstegangsskolebarnmamma ville spørre om
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 10-11-07 kl 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Rebeller i klasserommetEr det mulig å legge sååå mye i noen stoler? |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
navnet sjemmer ingen
Det er ingen som har sagt at jeg er den som går til mine barns skole med glede. Ikke i det hele tatt. Det er ingen som har sagt at jeg på noen måte har god erfaring med skolen deres. Dog er jeg opptatt av ungene og ikke stolene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
navnet sjemmer ingen
Se mitt innlegg til Zoe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Pauset
![]() Sv: Rebeller i klasserommetEr det rart det er krig i verden sier nå jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Ringskrømt
|
Ja, så slutt å dra frem oppbrukte, forslitte klisjéer på den måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Pauset
|
Signerer her :lat: |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Rebeller i klasserommetEr det i det hele tatt noen som har fått med seg at det faktisk fantes store stoler nok til alle tre og at læreren allikevel hadde satt frem små stoler til foreldrene?
![]() |
#56 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Ja, jeg lurte på det jeg også.
![]() |
![]() |
#57 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Rebeller i klasserommetJeg har faktisk ikke tenkt over denne problemstillingen. Når det gjelder sted for konferansetimene liker jeg både som forelder og lærer at den finner sted på klasserommet. Som lærer liker jeg dette fordi jeg da enklere kan vise fram barnas arbeider (foreldre kan kikke i bøker osv.). Som forelder liker jeg det fordi det da er jeg som får et innblikk i sønnens skolehverdag. Men jeg ser poenget med stolene, faktisk. Selv om jeg ikke har tenkt over det før. Heldigvis kan jeg puste lettet ut for vi har høye stoler og bord til barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Rebeller i klasserommetIngen stor sak for meg, nei. Sist redigert av Kaija : 11-11-07 kl 07:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Pauset
Uten noen småflåsete svar hadde det også vært stusselig. |
![]() |
![]() |