|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)Det der ser ut som phishing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)Jeg er vel gjerne litt vel skeptisk av meg, men greit å høre at andre også syns denne var litt muffens.
![]() |
#23 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)Phishing
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Siste nytt!
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)Men et bankkontonr er vel ikke fortrolig informasjon?
![]() |
![]() |
#26 |
Siste nytt!
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)Banker oppgir jo kontonr om du ringer dit å spør!
![]() |
![]() |
#28 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)Det er veldig fornuftig av deg å reagere som du gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)Eposten deres så veldig legitim ut. Om den så er, så må jeg jo uansett opp og kjefte litt for at de har driti på draget ved å henvende seg til oss (meg) på den måten.
![]() |
#30 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)
Det er fullt mulig å sende e-post fra en adresse som ser legitim ut, så det må du ikke ta for god fisk i det hele tatt. Poenget er at når du sender e-post til en adresse som du finner på sidene deres, så vet du at det er en legitim samskipnadsadresse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)Nei, jeg tar som sagt ingenting for god fisk. Skolen ligger nå tre minutter å gå herfra og ut må jeg jo uansett i morgen, så da kan jeg like gjerne stikke innom.
![]() |
#32 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)Kikket grundigere på eposten nå.
![]() |
#33 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)Ville gått personlig til kontoret ja, uten tvil.
![]() |
#35 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)Den var for real.
![]() |
#37 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)
Du synes med andre ord det er greit å dele ut i hytt og pine?
![]() |
#39 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)Lurt tenkt! Kontonummer er vel ikke fortrolig på samme måte som annen informasjon, i alle fall ikke enkeltstående, men jeg hadde aldri gitt det ut på denne måten. Hva i alle dager skal de med det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er dette for real? (mail om bank o.l.)Bedrifter deler jo ut bankkontonummer i hytt og pine. På fakturaer, på brevpapir... Et kontonummer er vel lite verdt med mindre man har annen informasjon i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|