|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan du førstehjelp?Jeg gikk på et kurs (førstehjelp for barn) da storebror var liten, og et nytt i regi av barnehagen i fjor. Spesielt det vi hadde i barnehagen var veldig bra!
![]() |
#42 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kan du førstehjelp?Hvilke andre ting er det forresten en bør ha en liten mental repitisjon på i blant? Brannskader tror jeg jeg har godt inne hvordan man skal håndtere (mange år med labarbeid). Svelger de noe giftig så har jeg nummeret til Giftinformasjonssentralen.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan du førstehjelp?Jeg var igjennom et kort førstehjelpskurs så sent som i fjor vinter. Egentlig burde det være obligatorisk en gang i året når man jobber med barn. Tror jeg er ganske god på teorien, men har vel egentlig ikke hatt mye bruk for det "live". |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Siste nytt!
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Kan du førstehjelp?Jeg kan lite førstehjelp. Har aldri gått kurs, men vi hadde vel noe om det i grunnskolen.
![]() |
![]() |
#46 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Kan du førstehjelp?
Enig!
![]() |
![]() |
#47 |
Yes, we can!!
|
Tips: Spør barnehagen om de kan arrangere et kurs for foreldrene!
![]() |
#48 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kan du førstehjelp?Jeg kan førstehjelp ja. Det er jo ikke så vanskelig heller, det viktigste er ikke antall kompresjoner eller innpustninger, det viktigste er at det skjer noen kompresjoner og noen innpustninger. Og så er det viktig at man tar i hardt nok. Jeg har faktisk brekt ribben på gamle damer to ganger under hjertekompresjon, og det er litt ekkelt, men da vet man at man gjør det hardt nok ihvertfall.
![]() |
#49 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Kan du førstehjelp?Jeg har vært på 2-3 kurs i mitt liv, men ikke praktisert det. Så noe teori er det baki der, men om jeg får det til sånn "ordentlig", det vet jeg ikke.
![]() |
#51 |
trøtt
|
![]() |
#53 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du førstehjelp?Ja, jeg kan førstehjelp. Er autorisert helsearbeider, jobber på et sykehus og har i tillegg vært aktiv i Røde Kors hjelpekors i ca 10 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|