Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvilke ord liker du?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-07, 11:45   #61
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du?

Jeg liker "brødhue". Det sitter kanskje litt for løst når jeg kjører bil.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 11:50   #62
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Hjertegull

Gammel 31-10-07, 13:15   #63
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ordet "mjuk" liker jeg veldig godt. Vi sier det på min dialekt, og jeg synes det er varmere enn ordet "myk". For meg handler det å være mjuk om verdier, holdninger, væremåte, ønsker og ideal. I tillegg kan det handle om hud og om berøring: Å være mjuk og go.

Eg blir mjuk inni meg av ungene mine. Ingenting opptar meg så mye som dem, og har så stor påvirkning på meg.

Ellers har vi et morsomt ord der jeg kommer fra, som er "løen". Det betyr lodden, og jeg bruker det ikke selv, men må le litt hver gang jeg hører det. Synes det er morsomt å si.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 20:51   #64
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Her betyr løen noe helt annet. Det betyr falleferdig, lurvete.

Gammel 09-11-07, 11:21   #65
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lurendreier er et litt morsomt ord.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 19:16   #66
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sans for de gode, gamle ordene: Suppegjøk, lurendreier, plattenslager, brødhue, måsadott - og nuppereller!

Gammel 12-11-07, 19:57   #67
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg har sans for de gode, gamle ordene: Suppegjøk, lurendreier, plattenslager, brødhue, måsadott - og nuppereller!

Suppehue er jo en god gammel slager, for ikke å snakke om den litt mindre kjente brødgjøken. Særlig i trafikken kan man ofte observere brødgjøker, og da er skikken at man grumfer fram "Arg, din brødgjøk!" mellom tennene mens man griper hardt om rattet.

Gammel 12-11-07, 20:10   #68
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker alle former av ordet "rock"!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 20:14   #69
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg liker alle former av ordet "rock"!

Hm, prøver å komme på noen former her. Umiddelbart dukker gubberock, supperock og brødrock opp, i tillegg til rockegjøk. (Og promperock så klart, alle ord med promp er gøy).

Gammel 12-11-07, 20:15   #70
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Hva, ingen google-treff på promperock!?! Internett skuffer meg.

Gammel 12-11-07, 20:39   #71
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Hva, ingen google-treff på promperock!?! Internett skuffer meg.

Det burde finnes en prompe-smiley.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 21:11   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rocka, rocked, Rocky, rockalicious. (Om det ikke er et ord ennå kan det bli det nå!)

Hardrock, tungrock, norsk rock, rockeradio, rockekonsert, rockabilly!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 21:32   #73
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Høydare, det er ett ord som en må le høyt av!

Pungrotte er også ett fint ord, men vanskeligt å putte inn i en dagligdags samtale.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 22:04   #74
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Vaffelkak!! Jeg forbinder ordet med snille og kjære mennesker og syns det klinger...........

Gammel 12-11-07, 22:54   #75
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Rocka, rocked, Rocky, rockalicious. (Om det ikke er et ord ennå kan det bli det nå!)

Hardrock, tungrock, norsk rock, rockeradio, rockekonsert, rockabilly!

Og Puddelrock!

Gammel 13-11-07, 17:56   #76
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pastinakk
Aspik
Skonrokk

(Det ser ut som om jeg hadde en merkelig middagsmeny i dag .)

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 18:29   #77
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Rålserauv

Gammel 13-11-07, 18:34   #78
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker kjørvel. Vet ikke helt om jeg liker krydderurten(?) men jeg liker i alle fall ordet.

Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 18:36   #79
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fjalleballe, her.

Jeg liker kjørvel. Vet ikke helt om jeg liker krydderurten(?) men jeg liker i alle fall ordet.

Sitat:

Kjørvel sies å rense blodet, nyrer og lindrende for revmatiske smerter.

Kan også brukes utvortes som omslag på blåmerker og kutt. God til fløtegratinerte poteter, salatretter, vegetarretter, eggerøre, sauser og supper. Den kom fra det gamle Rom, og ble fraktet rundt med romerne da de koloniserte seg. På kontinentet og ved middelhavslandene har kjørvelsuppe vært brukt som et religiøst innslag på "hellige torsdag", og blitt sammenlignet med Myrrha.

Må nok prøves

Gammel 13-11-07, 18:38   #80
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Måsadott!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.