Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når fikk barnet ditt navn?
Navnet var klart da barnet/barna ble født 127 72,99%
Før det var gått en uke 44 25,29%
Mellom 1 og 2 uker 13 7,47%
Mellom 2 og 3 uker 14 8,05%
Mellom 4 og 5 uker 5 2,87%
Over 5 uker 9 5,17%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-07, 12:37   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har aldri skjønt hvordan man kan ha navnet klart før fødsel. Mulig det har sammenheng med (se annen tråd et eller annet sted) hvor knyttet man er til barnet i magen. Selv har jeg jo hatt navnelister med navn jeg liker, men ingen av dem har blitt valgt. Jeg har vært nødt til å bli kjent med barnet før jeg har klart å velge navn jeg liker.

Mens jeg har vanskelig for å begripe hvordan man kan kikke på et nyfødt barn og si - Nei, det var visst ingen Andreas likevel. Ei heller forstår jeg hvordan et navn skal tre frem i løpet av de første ukene hvor man blir kjent.

Et navn er jo noe foreldrene gir barnet, ikke en mystisk hemmelighet som skal avdekkes? Sånn er det i hvert fall for meg.

Vi har hatt navnet klart i årevis - i hvert fall hvis det blir en jente.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.