Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

En flervalgspoll om vinterdresser, kvalitet og brukertilfredshet

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Kryss av for hvilke erfaringer du har gjort deg om vinteredressenes kvalitet
Troll - fornøyd ,varm, tørr og slitesterk 69 27,82%
Troll - ikke fornøyd , ble våt 8 3,23%
Troll - ikke fornøyd, gikk lett i stykker 8 3,23%
Troll - ikke helt fornøyd ble litt kald (måtte ha mye klær under) 9 3,63%
Reima tec - varm og tørr og slitesterk 128 51,61%
Reima tec - ikke fornøyd , ble våt 6 2,42%
Reima tec - ikke fornøyd, gikk lett i stykker 26 10,48%
Reima tec - ikke helt fornøyd ble litt kald (måtte ha mye klær under) 3 1,21%
Reflex - varm og tørr og slitesterk 34 13,71%
Reflex - ikke fornøyd , ble våt 5 2,02%
Reflex - ikke fornøyd, gikk lett i stykker 4 1,61%
Reflex - ikke helt fornøyd ble litt kald (måtte ha mye klær under) 4 1,61%
HH - varm og tørr og slitesterk 28 11,29%
HH - - ikke fornøyd , ble våt 8 3,23%
HH - ikke fornøyd, gikk lett i stykker 1 0,40%
HH - ikke helt fornøyd ble litt kald (måtte ha mye klær under) 9 3,63%
Annen dress - varm og tørr og slitesterk (spesifiser i tråd hvilken) 84 33,87%
Annen dress- ikke fornøyd , ble våt 8 3,23%
Annen dress- ikke fornøyd, gikk lett i stykker 5 2,02%
Annen dress- ikke helt fornøyd ble litt kald (måtte ha mye klær under) 6 2,42%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 248. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-07, 17:07   #41
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En flervalgspoll om vinterdresser, kvalitet og brukertilfredshet

Hadde Troll-dress i 2001, veldig fornøyd. Har etter dette hatt tilsammen 5-6 T2H-dresser som har vært supre. De er definitivt min favoritt.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 17:23   #42
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reima Tec har holdt kjempefint her, varm, tørr men ikke fullt så slitesterk når jentene ble mer aktive. Ticket er i så måte en vinner på alle punkt.

Vi har hatt andre dresser også, men jeg husker ikke merket. Begge brukte en fra Bogerud Tekstil et år, men de holdt ikke mål.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 17:43   #43
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye koster Ticket to heaven dressene da? (Og hvor får man kjøpt det?)

Gammel 15-10-07, 17:48   #44
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Mikke Line (tror jeg den heter): veldig fornøyd.
Har nå noen andre dresser, ingen aning om hvilket merke, fungerer fint til den prisen de ble kjøpt for.

Forøvrig har jeg (eller barnehagen) klart å rote bort en dress.
Finner den ingen sted, men har bedt barnehagen henge opp lapp, kanskje den koemmer til rette.

Gammel 15-10-07, 19:26   #45
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Hvor mye koster Ticket to heaven dressene da? (Og hvor får man kjøpt det?)

De har hatt den tidligere på www.kidsfashion.no , men jeg finner den ikke der nå. Mener å huske at den koster 1199,-.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 19:28   #46
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

De har de også her: http://www.petite-pomme.dk/searchadv...cket+to+Heaven
Jeg trengte kun 104 til 4-åringen i fjor, de er store i størrelsen.

Jeg kjøpte den på en lokal butikk med barneklær og utstyr.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 00:37   #47
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

I dag har jeg kjøpt Reima tec vinterjakke til 5-åringen min. Den er forholdsvis tynn, men likevel varm, vind og vanntett. Man trenger ikke mange lag under,- selv på kaaalde dager, noe som er ypperlig for min jente, som hater å bli pakket inn.

Jeg avstår fra den tilhørende Reima tec vinterbuksa, og har kjøpt mikkline vinterbukse med seler, som virker mye mer robust og slitesterk.

Gammel 22-10-07, 22:21   #48
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Må tenke meg om litt før jeg stemmer, like greit å oppsummere de jeg husker her først kanskje.

Helly Hansen Hellytec: Mellomstebarnet hadde denne i fjor. Myk, utrolig lett, varm og vanntett, ble ren og fin i vask. Veldig fornøyd med den.

Didriksons: Mellomste hadde også denne i fjor, den er også myk, lett og varm, vanntett. Føles mer slitesterk, litt grovere stoff. Grei pris!
Eldstegutt har fått et todelt Didriksons-sett i år pga den gode erfaringen med mellomstes dress i fjor.

Troll: Rakk ikke prøve den ordentlig, desverre. Min da seksåring klikka i vinkel hver gang han skulle ha på seg dressen fordi den var så tungvinn å ta på.
Men det lille han har brukt den vises ikke på dressen, og jeg var imponert over hvordan vannet bare prella av på ytterstoffet da han hadde den på i regn.

Reima Tec: Kjøpte til eldste på tampen av vinteren, og han brukte den en håndfull ganger. Lett å ta på, myk og varm.
På de gangene han brukte den knakk glidelåsen (den du drar i, ingen krise) og fordi jeg har hørt så mye om at den er lite slitesterk så var jeg egentlig litt bekymra når han gikk med den, for om den skulle få rifter og hull, liksom.

Lassie: Kjøpte til smågutta etter at butikkdama påsto det var nesten det samme som reima.
Vel.. vi var storfornøyde med dressen, helt til jeg så at BEGGE dressene hadde fått små hull langs innsiden av beina, der tapen på sømmen innvendig hadde slitt hull i stoffet.
Litt pes å få bytta, for på babyshop mente de at en grein eller skarp stein eller noe sånt hadde laget hullene.
(På begge unger mener dere? De ga seg til slutt, og jeg fikk pengene tilbake)

Reflex: Kjøpte reflexdresser med avtagbart ullfor for pengene jeg fikk tilbake. Foreløpig fornøyd med de, men har ikke testa de skikkelig på vinterføre.
Vask ulldressene forsiktig.. de skal håndvaskes, men en hjelpsom bhg ansatt vasket den ene da dressen kom bort og en annen unge hadde lånt den i mellomtida.
Resultatet var krymp minst to str..

I år skal smågutta i tillegg til Reflex-dressene ha Lego dresser. De fikk jo bra i test i fjor, men søsteren min hadde den til sin sønn i forfjor og han ble veldig våt i den. Håper de har forbedret vanntettheten.
Mellomste skal få bruke Didriksons-dressen sin litt til, og har i tillegg reima tec. Håper den blir bra til han.
Eldste har som nevnt todelt Didriksons i år (som min kjære tante endevendte halve Sverige for å få tak i, akkurat det designet var visst populært gitt)
Mulig han også passer Reimaen litt til, ellers har vi arvet en dress av type bevernylon som sikkert duger de gangene det er tid for skikkelig herjing i snøen. (Hvis det blir noen)

Vi bor forresten på østlandet, og her er det alt fra sørpevær til minus femten.

mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 20:55   #49
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Jeg har HH dresser uten for til de to minste,har fungert veldig greit.
Har dress uten for fra Kids Comfort til minstemann, er kjempe fornøyd med den.
Den er vind og vanntett.

Gammel 03-11-07, 22:35   #50
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Malin har hatt en dress fra Obs i bever nylon, og en fra Ellos i samme stoff. Har vært kjempefornøyde med dem. Hun ble verken våt eller kald, og dressene kan fint brukes til et barn til.

Nå har hun vår/høst dress i to deler fra Skogstad. Jeg er utrolig imponert over dressen! Ikke bare er den vanntett og vindtett, men den varmer også, selv om den ikke er foret. Med ullundertøy og et godt fleece sett, så passer den perfekt for vestlandsvintre!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:08   #51
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt minymo sin dress i år. Den ligner veldig på TTH sin dress i utseende og stoff, men koster halvparten - så vi kan kanskje ikke forvente at den er like bra. Den har iallefall god passform (de ballongdressene er helt idiotiske synes jeg) - Vinteren har jo ikke kommet, så vi får se

Gammel 06-11-07, 12:07   #52
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Er fornøyd med HH - Hellytecdressene. HE har en todelt av denne typen. Den begynner på sin tredje sesong i familien. Nå er det mest JC som vil bruke den. Den er slitesterk, fremdeles ser den pen og ordentlig ut. Ungene er varme og tørre i den. Den er lett å få på seg og bevege seg i, og den blir ikke så fort skitten. Har kjøpt en hel Hellytec til JC nå, og er foreløpig fornøyde med den også.

Troll er vi ikke inponerte over. Vi har hatt en med løst ullfor inni. Den var skrekkelig styrete å få på seg, og etter noen gangers bruk ville ikke HE ha den på i det hele tatt. Han foretrakk en 150 kroners dress av ukjent merke. 8Den var ikke god den heller, men bedre enn Trollen.) I tillegg til å være vanskelig å få på seg, ble HE fort kald og våt. Flekkene som kom på var nesten umulige å få bort, og selv om dressen nesten ikke ble brukt av HE, revnet sømmen i skrittet temmelig fort. Ulldressen som var inni var god, så den har vi fremdeles i bruk.

Vi har hatt tre Reimadresser av Buller og bång-typen (heter de det). De har vært enkle å kle på seg. Dressene er tyngre enn tec-typen, men ungene har holdt seg varme og tørre, og de har vært slitesterke nok til å holde seg fine gjennom mange sørpete kystvintersesongers bruk. To av dressene ble brukt først av HE i to sesonger, deretter hadde JC dem en sesong, og til slutt arvet fetter-B dressene. Villmannen JC har nettopp vokst ut av en dress. Den brukte han hardt gjennom to vintre, men like vel er dressen så pen at Sverre fint kan arve den om noen år. -Nesten ikke slitt. Anbefales.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 21:34   #53
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjøpte Småbukken til vår 5 åring og var IKKE fornøyd. Hull og ødelagte refleksbånd etter 1 times lek ute.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 22:48   #54
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har Helly Hansen Helly-Tech i år og er foreløpig veldig fornøyd. Den er lett og blir ikke våt sånn helt med det første.

D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 21:38   #55
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Vi har en billig Friendsdress fra Obs med uttagbart for. Den har vikrelig gjort nytten sin. Der brukt mye av tre unger, og er utslitt nå.

Har også Friends. Den brukes hver dag, er vasket sikkert 50 ganger og er like fin! Genial dress for rimelig penge synes jeg (399,-)

Gammel 12-11-07, 21:43   #56
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har vært fornøyd med ReimaTec, Reflex, Skogstad (todelt), NameIt og en billigdress fra Cubus (fortsatt vanntett, andre barnet bruker den nå).

De vi ikke har vært fornøyde med er bevernylon de har hatt til ekstradresser. Aldri mer.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 01:28   #57
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Ticket to Heaven er storfavoritten her i huset. Har både hostdress og to vinterdresser. Begge vinterdresser brukes nå på 2. år av en aktiv fireåring, og det sees nesten ikke. Også nem å gi på p.g.a. vid fason som passer min kraftfulle gutt.

ReimaTec og RT + til storebror er god og varm, men går litt for lett i stykker til den pris. Og storebror er ikke verdens mest superaktive...

Ellers har jeg hatt ymse dresser (HH, H&M, ...) som alle har holdt sånn circa i et år. Har dem som reservedresser, men TTH er så topp at jeg ikke trenger dem.

Jeg er frelst !

Gammel 13-11-07, 11:00   #58
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Urk. Vi prøvde oss på reflex-dressen i år. Den med ullfor. Og akkurat som noen beskrev her, så er den et herk å få på. Guttungen får den ikke på selv, og går ute uten dress på skolen. Så nå må vi kjøpe ny. (Men han er veldig varm og tørr og god når han har den på da, så sånn sett, så er den jo veldig god.)

Hva er prisen på TTH ifht reimatec pluss (1700 tror jeg den er)?

Gammel 13-11-07, 13:25   #59
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Som noen allerede skrev, koster TTH ny 1200 NOK, og det er ikke så vildt mye å spare på å kjøpe den i Danmark - slett ikke hvis den skal sendes og fortolles.

Jeg kjøpte den ene TTH dress brukt av Iana til 5-600 kr., og den er nesten som ny .

Gammel 13-11-07, 14:05   #60
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Hva er prisen på TTH ifht reimatec pluss (1700 tror jeg den er)?

Sportsnett har TTH dress til kr 899,- (+ porto) "Dagens røverpris"- gjelder kun i dag. Størrelser opp til 116.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.