Sv: Hvordan slutte å amme rent praktisk?
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Det trodde jeg også, men om det strides de lærde. Vi hadde nemlig først en avvenningsperiode der det var pappaen som tok nattavvenningen. Resultatet var at jeg ikke kunne gå inn om natten, fordi han forbandt meg med pupp. Det var tøft for meg å nekte ham pupp om natten, ikke minst fordi jeg var stup trøtt, men resultatet var mer permanent når jeg tok avveningen selv. Og han skjønte at han ikke nødvendigvis fikk pupp selv om det var jeg som kom inn til ham. Jeg fortsatte ammingen i flere måneder etter at nattammingen var en saga. Men jeg merket at produksjonen ble (mye) mindre, noe som nok var en medvirkende faktor til at han avvente seg selv.
Nå skjønte jeg ikke helt, skildret ikke du akkurat det jeg skrev? Var vi uenige? Du mener altså at det endte med at du vente ham av selv ved å gå inn til ham men nekte ham pupp? Det går sikkert an det også, men det virker bare mer slitsomt. Forøvrig; jeg kunne ikke gå inn til ham om natten i nattavvenningsperioden, men jeg kunne begynne å gjøre det igjen etter en måneds tid.
|