|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?OM det er sånn at man opplever at påkledning er et problem, så ville jeg spurt styrer om dette kunne vært et tema på pers.møte eller noe sånt?
|
|
|
#122 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Jeg hadde påkledning som tema på forrige foreldremøte. Var litt spent på om foreldrene ble "fornærmet", og følte det som en moralpreken.
|
|
|
#123 |
|
Ustabil
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?
Jeg krever da ikke legekompetanse, men jeg krever at de ansatte kan elementær førstehjelp og er i stand til å se at et barn ligger sløvt på en sofa og ikke deltar i leken. Selv om de har 20 unger så er det jobben deres å "se" alle barna, og jeg forventer til og med at de skifter bleier på unger ved behov. |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Erfaren nok
|
Barnehageansatte kan førstehjelp.
|
|
|
#125 |
|
Ustabil
|
Jo, men avdelingene skal jo ha minst en pedagog, som faktisk er utdannet. I tillegg tar de jo helst inn assistenter som er barne- og ungdomsarbeidere eller hva det nå heter alt sammen. Klart det hentes inn folk "fra gata" av og til - men det er da vel en eller annen som er ansvarlig for avdelingen likevel? |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Ustabil
|
Joda, skyld på foreldrene. Det jeg sier er at jeg forventer at de ansatte i det minste oppdager at barnet er sykt og ikke gir respons. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Hvis man skulle trenge utdannelse for å kunne vurdere påkledning av barn i barnehage, så bør jo også nybakte foreldre få denne utdannelsen. Tenk å sende et nyfødt barn hjem til ufaglærte og inkompetente foreldre!!! |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
Det er faktisk ikke så lett til enhver tid å huske alle beskjeder/ meninger foreldrene til 20 barn kommer med ang påkledning, mat osv. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Tittel og tittel....
|
men, kjære deg, dette lærer vi da, iallefall om man har en dyktig øvingslærer når man er i praksis, men å si at det skal være en sentral del av utdanningen er litt tåpelig spør du meg... |
|
|
|
|
|
#131 |
|
saftig
|
Jeg har aldri tatt opp en svett baby fra voksiposen!
Det bør da ikke være noen enten-eller her? Det er fullt mulig å klare å håndtere både allergier og fornuftig påkledning.
|
|
|
#132 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?Jeg sier ikke at det kan være lurt med kursing i påkledning i enkelte barnehager. Det er fullt mulig. Men å gjøre det obligatorisk som et fag i utdanningen synes jeg er unødvendig.
|
|
|
#133 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?
|
|
|
#134 |
|
Erfaren nok
|
Nja.. det er jo så store forskjeller her og. Jeg har nesten aldri opplevd min datter svett, uansett hva hun har på. Tror hun er vekselsvarm
|
|
|
#135 |
|
saftig
|
Ja, barn er forskjellige, men jeg hadde ingen problemer med å oppfatte beskjeder eller kle på barna passende tøy da jeg jobbet i barnehage.
|
|
|
#136 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg har heller ikke problemer med å oppfatte beskjeder om det er konkrete beskjeder, men enkelte foreldre har med seg 3 par sko der alle skal ha forskjellige typer sokker i, forskjellige luer der noen skal ha en lue under, noen skal ikke, og når man har den lua skal man ha det skjerfet men ikke når man har den osv, osv... Så innimellom så sliter jeg litt for å være helt ærlig. Men det er selvfølgelig unntaket, stort sett kler jeg barnet i det som er passende der og da og foreldrene er stort sett fornøyde. Det er ikke alltid like lett å vite hvilke barn som er veldig varme, og hvem som fryser lett sånn i starten av sesongen, men man lærer etterhvert. Tenk så lettvindt det hadde vært dersom vi bare kunne hatt en standardpåkledning, da hadde ingen klaget, men sånn er det ikke..... |
|
|
|
|
|
#137 |
|
trøtt
|
Ja, alle kan gjøre feil, men jobber man i barnehage skal man henges for det.
|
|
|
#138 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg lurer virkelig på hvilken erfaring du har med barnehagen!
|
|
|
#139 |
|
Multitasker
|
|
|
#140 |
|
Multitasker
Tok du utdannelse før du ble mor? Fikk du "bestått" stempla i rompa den dagen du marsjerte ut med barnet ditt fra barselavd?
|
![]() |
|
|