Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skal fedre ha rett til å bestemme over barns klær og frisyre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Skal far ha lov å bestemme barnas hårfrisyre?
Nei, dette er en kvinnes domene 10 7,19%
Ja, på likt nivå med mor 108 77,70%
I samråd med barnet så.... 20 14,39%
Bare om han har fullt ansvar for alt 1 0,72%
Deltakere: 139. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 15:33   #41
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal fedre ha rett til å bestemme over barns klær og frisyre

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Likestillingssolskinnshistorie:

Min mann har ansvaret for barnehagebiten hos oss. Det vil si at det er han som leverer og henter, tar seg av matpakker og klær. På mandag var vi på foreldremøte i barnehagen. Vi kom inn på dette med vinterklær, og da kommenterte de at "det er nå så greit med Guttungen, han er alltid godt kledd og har ordentlig med skift liggende". Min vesle manneerfaring er at menn kan, selv om de ikke alltid gjør det på nøyaktig samme vis som kvinnen ville gjort.

Deler denne erfaringen. Lille er alltid adekvat kledt, passende utstyrt i fht klær og mat osv

Gammel 14-11-07, 15:35   #42
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Han kunne jo prøvd seg. (Eier ikke stilsans. )

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 15:38   #43
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner ikke spørsmålet, jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 15:38   #44
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På lik linje med mor for de barna som selv ikke bestemmer. Men storebror på 10 bestemmer selv.

Gammel 14-11-07, 15:51   #45
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Selvfølgelig, om han føler for det.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 16:04   #46
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, vi var og er heldigvis to om å få barn. Damer som insisterer på å ha enerett på ting som angår ungene er for meg et mysterium.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 16:21   #47
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz

For å bevise at en kan få noe anderledes resultat.

Jeg synes ikke svarene i denne tråden kan helt sammenlignes med den tråden jeg tror du sikter til der svarene var annerledes. For; Ja, selvfølgelig kan begge bestemme over håret til barna, men dersom jeg hadde hatt hovedomsorgen for ungen, så ville jeg ikke at faren skulle ta seg slike friheter å plutselig la naboen klippe ungen. Grunnen er ganske enkel; Enn om jeg hadde fotograftime før jeg skulle klippe ungen? Enn om jeg ville ha frisyre hos frisøren til noe spesielt vi skulle, og så barberte faren bort alt håret plutselig osv. Det samme gjelder andre veien dersom faren har hovedomsorgen for ungen.

Gammel 14-11-07, 16:31   #48
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har hovedomsorgen for eldste, men for min del kan faren i samråd med eldste gjøre som de vil med hår og klær. Da hun var mindre så jeg det som jobben min, hun var hos meg 12 dager, faren 2 dager, men jeg hadde vært glad om han hadde tatt henne til frisøren. Men ikke hyggelig om jeg hadde fått hjem en skamklipt unge, men det hadde ikke vært verre en at jeg tok henne til frisøren etterpå.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 16:36   #49
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Eh selvfølgelig skal fedre få lov til det. Det var nå rart spørsmål.

Såfremt de er delaktige i den daglige omsorgen, så skal de da få lov til å bestemme på lik linje som den andre forelderen?
Uansett så må de jo få si hva de mener om ting og tang?

Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 17:19   #50
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Ja. Selvsagt.

Gammel 14-11-07, 18:13   #51
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg synes ikke svarene i denne tråden kan helt sammenlignes med den tråden jeg tror du sikter til der svarene var annerledes. For; Ja, selvfølgelig kan begge bestemme over håret til barna, men dersom jeg hadde hatt hovedomsorgen for ungen, så ville jeg ikke at faren skulle ta seg slike friheter å plutselig la naboen klippe ungen. Grunnen er ganske enkel; Enn om jeg hadde fotograftime før jeg skulle klippe ungen? Enn om jeg ville ha frisyre hos frisøren til noe spesielt vi skulle, og så barberte faren bort alt håret plutselig osv. Det samme gjelder andre veien dersom faren har hovedomsorgen for ungen.

Svarene kan ikke samenlignes, men tonen kan. Hva folk mener avhenger av hvordan en blir spurt. Eller hva en blir spurt om. Jeg burde kanskje ha brukt litt tid for å få det mer samenlignbart, poenget er at de fleste mener far bør ha medbestemmelsesrett om de blir spurt om det direkte.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 18:25   #52
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ja, på likt nivå med mor. Her i huset er det pappa som klipper håret.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 20:51   #53
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Den som følger barnet til frisøren bestemmer i lag med barnet.

Nemlig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 20:54   #54
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare om han er kvalifisert.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 22:01   #55
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selvførgelig skal han bestemme like mye, men når barnet blir stort nok så skal H*n ha noe å si om saken og.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 11:12   #56
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så dere mener at dette skal man svare seriøst på? For dette er jo en tulletråd, ikke sant?

:sjekker om det står 1907 eller 2007 på kalenderen:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 11:46   #57
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes ikke en gang fedrene skal få bestemme over sin egne klær og hårfrisyre! :tviholder på saksa:

Nei, det er jo en annen sak.

Gammel 15-11-07, 12:16   #58
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen leste trådtittelen over skulderen min ... og nå tror han vi er sånn ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 15:34   #59
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Mannen leste trådtittelen over skulderen min ... og nå tror han vi er sånn ...

Sånn?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-07, 15:46   #60
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sier ja til far selvsagt, men det er jeg som bestemmer det.
Han verken ser at barna trenger å få klipt seg, jentene bryr seg ikke så lenge håret er langt.
De har derimot sterke meninger om hva de skal ha på seg, og spør meg ofte om ting passer sammen. De sier at pappa ikke skjønner noenting
Så vi er alle enige i at mor er best

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.