Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når fikk barnet ditt navn?
Navnet var klart da barnet/barna ble født 127 72,99%
Før det var gått en uke 44 25,29%
Mellom 1 og 2 uker 13 7,47%
Mellom 2 og 3 uker 14 8,05%
Mellom 4 og 5 uker 5 2,87%
Over 5 uker 9 5,17%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 174. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-07, 11:48   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Da storesøster hadde vi vel et par-tre alternativer, selv om vi hadde en favoritt. Heldigvis passet hun godt til å få dette navnet.

Vi greide kun å finne ett guttenavn som begge syntes var pent, og som oppfylte de andre kriteriene våre (kort og greit både å skrive og uttale, ikke veldig sjeldent, skulle passe til etternavnet etc). Vi holdt likevel muligheten oppe for at han ikke passet til navnet, så med begge barna tok det vel et par dager før vi sa at "h*n heter ****".

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 14:54   #2
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid før barnet fikk navn?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

1. Maksimum to stavelser
2. Ekte norrønt opphav (ikke Mari, Petter, Anne osv.)
3. Gjerne æ, ø, å
4. Akseptabel betydning
5. Ikke samme elementer i søskennavn (i streng forstand, altså ikke Åsmund og Astrid fordi begge har etymologisk ås-)
6. Maksimum 30 nye med det navnet foregående år

Og muligens noen flere.

. Bortsett fra punkt 5. Rusket ville jeg kalle opp, og da fikk hun navn i samme sjanger som storebroren.

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg sliter med norrøne jentenavn kjenner jeg. Synes ikke de er like fine som tilsvarende guttenavn, og de jeg liker får jeg ikke med mannen på. Jeg sliter med jentenavn generelt - godt vi har god tid.

Du er jo gal!

Alva
Bjørk
Breda
Dis
Embla
Eir
Eira
Eirill
Frigg
Idunn
Liv
Runa
Tale
Tekla
Tuva
Åsne
Åste
Vilja

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Og jeg sliter med norrøne guttenavn, så det er vel like greit at vi har to jenter, ellers hadde vel stakkaren blitt gående navnløs gjennom livet.

Gal du også

Ask
Balder
Birk
Brage
Dag
Erlend
Gløer
Guttorm
Mård
Olve
Sindre
Storm
Sturla
Tarjei
Trym
Ulv
Sondre

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.