Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Teutonia Spirit S3

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-07, 11:32   #21
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teutonia Spirit S3

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Kjempefin, men hadde tatt beige bag

Ja, den er råfin. Men tenkte kanskje den var litt upraktisk?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 12:14   #22
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skjevo, her.

Jeg er fornøyd, men ikke superfornøyd. Kurven under er veldig knotete å komme til med sportsvognunderstellet, tung å trille i snø og rammen blir fort stygg og oppskrapt når den blir slått sammen. Synes kanskje den er litt ustabil

-Det var omtrent de samme negative erfaringene jeg også har med spirit s3.
-Den er ikke bare tung å trille i snø, men kan fungere som snømåker..
-Dessuten syns jeg at det er utrolig knotete å få opp og ned ryggen, samt at selene som følger med er dårlige.
- OG jeg syns den er vanskelig å få inn i en vanlig bil (ikke stasjonsvogn).

Positiv:
+Veldig lett å kjøre med inni butikker.
+Lett å komme seg av og på buss.
+Tar liten plass på bussen.
+Syns den var god i spedbarnsperioden.
+Brukte softbag og var veldig fornøyd med det. Genialt når vi skulle inn noen sted!

-Men nå når jeg må ta opp og ned ryggen ofte, så skulle jeg ønske jeg hadde en annen vogn....

Ellers kommer jeg ikke på noe i farta

Gammel 11-11-07, 12:59   #23
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ja, den er råfin. Men tenkte kanskje den var litt upraktisk?

Brun er myyye kuuuuuuulere .

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 21:03   #24
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

-Det var omtrent de samme negative erfaringene jeg også har med spirit s3.
-Den er ikke bare tung å trille i snø, men kan fungere som snømåker..
-Dessuten syns jeg at det er utrolig knotete å få opp og ned ryggen, samt at selene som følger med er dårlige.
- OG jeg syns den er vanskelig å få inn i en vanlig bil (ikke stasjonsvogn).

Positiv:
+Veldig lett å kjøre med inni butikker.
+Lett å komme seg av og på buss.
+Tar liten plass på bussen.
+Syns den var god i spedbarnsperioden.
+Brukte softbag og var veldig fornøyd med det. Genialt når vi skulle inn noen sted!

-Men nå når jeg må ta opp og ned ryggen ofte, så skulle jeg ønske jeg hadde en annen vogn....

Ellers kommer jeg ikke på noe i farta

Er selene de samme som Teutoina har hatt før? (Mistral feks?)

Gammel 14-11-07, 09:48   #25
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

du og jeg Gunnis!

Drømmen om spirit S3 blir sterkere for hver dag som går... Nå høres jeg ut som ei herlig barnevognskrulle, men sånn går no dagan.

Sambo fant en quinnyvariant til myye lavere pris i Bergen, så nå er jeg litt i stuss. Hvor mye ekstra skal en betale for å få akkurat det en ønsker seg? Et godt argument i vårt tilfelle er at bagen påstås å være romslig, med god plass til voksiposen som vi er så glad i.

Fortapte meg litt på barnevognguiden.no, akkurat et sånt sted jeg har lett etter.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 09:51   #26
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Jeg har 07-modellen i sort og kan vel si meg fornøyd. Det eneste som er et stort minus, er at det er så sinnsykt knotete å få lagt ting i kurven under. Men legger du inn ting fra sidene, går det bedre.
Den er helt fantastisk å trille og den ser jo superfresh ut!
Men det er en kort dypvognsdel og sportsvogndelen er smal, så Vokispose kan du bare glemme i den vogna.

Gammel 14-11-07, 09:54   #27
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekkir, her.

Men det er en kort dypvognsdel og sportsvogndelen er smal, så Vokispose kan du bare glemme i den vogna.

Ok, da.
Men det samme gjelder vel for andre lettvektvogner med tre hjul og mulig håndbrems?

Gammel 14-11-07, 09:59   #28
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Ok, da.
Men det samme gjelder vel for andre lettvektvogner med tre hjul og mulig håndbrems?

Vi har en annen Teutonia som storesøster brukte. Det er bare sportsvogn (og jeg husker jo ikke modellen), men den var større. Og den er det tre hjul og håndbrems på.

Håndbrems er det forresten ikke på S3.

Gammel 14-11-07, 10:02   #29
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Standard

Angående kalesjen; den på sportsvognsdelen er mindre enn den på dypvognsdelen. Altså den er lavere, på en måte. Mulig jeg har montert feil kalesje på feil del, men den ene er mindre enn den andre.

Gammel 14-11-07, 10:36   #30
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Angående kalesjen; den på sportsvognsdelen er mindre enn den på dypvognsdelen. Altså den er lavere, på en måte. Mulig jeg har montert feil kalesje på feil del, men den ene er mindre enn den andre.

Kommer ann på hvilken bag du har da. Har du den duobagen så skal du vel bruke samme kalesje, er det den bagen som er avbildet så er den kalesjen den minste.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:15   #31
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Standard

Håndbrems er det forresten ikke på S3.

Ikke i Norge. Men dersom vi bestiller fra utlandet eller fra http://www.lilleprinsen.no/product/1...C5NDBREMS.html

Gammel 14-11-07, 11:40   #32
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Kommer ann på hvilken bag du har da. Har du den duobagen så skal du vel bruke samme kalesje, er det den bagen som er avbildet så er den kalesjen den minste.

Jeg har duobag, men jeg har to kalesjer.

Gammel 14-11-07, 11:42   #33
Ekkir
Bree

Ekkir sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Ikke i Norge. Men dersom vi bestiller fra utlandet eller fra http://www.lilleprinsen.no/product/1...C5NDBREMS.html

Jeg kjøpte min i Sverige og den har ikke håndbrems. Det fant je jo ikke ut før jeg fikk den. Savner håndbrems.

Gammel 14-11-07, 11:47   #34
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Savner håndbrems.

Jeg også Den er gull verd på hålkeføre og i bratte bakker.

Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:13   #35
Raggsokk
:egendefinert:

Raggsokk sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: On the otherside
Raggsokk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Spirit er fin når barna er små. Sittedelen er fryktelig kort i ryggen, smal synes jeg også den er. Fashinbag'en er kjempeflott og praktisk siden den har bærehåndtak i kalesjen. Vognen er etter min mening tung, men sålenge barnet er lite,så går det greit.

Gammel 14-11-07, 18:04   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg har nå gått litt bort i fra denne

Synes også den virker liten (kort i ryggen).. ?

Nå er jeg inne på Brio Happy
Den har 4hjul, så jeg blir nok ikke veldig fancy
Men det var en lett vogn, god å trille og mange fine løsninger. Dessuten er bag og sportsdelvogn såpass store at mine (store) barn kan ha de

Gammel 17-11-07, 08:16   #37
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har nå gått litt bort i fra denne

Synes også den virker liten (kort i ryggen).. ?

Den er litt kort i ryggen, men det har gått greit foreløpig. Det som er verre er at det er så smalt, så når snuppa ligger i voksiposen i vogna, så er det ikke så voldsomt stor plass å boltre seg på, men det går greit

Det som er verre er når det nå snør og blir is...vognen er ganske umulig på slikt føre....

Gammel 21-11-07, 18:46   #38
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teutonia Spirit S3.

Om jeg får et barn som Hannah så kan jeg jo risikere å måtte droppe bagen fra 4 mnd liksom Og det er litt tidlig føler jeg, å starte med sportsvogn fremover.

Det med å nå handlenettet under vet jeg om, det er et kjent problem på en del vogner tror jeg, TFK og.

Men NOE negativt er det jo liksom med alle vogner?

Ja dette problemet får jeg med OTH vår til våren regner jeg med.
Jeg har valgt å forskyve problemet !

Grattis med valget! Det blir nok bra!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 18:56   #39
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom vognen er smal ville jeg droppet Voksi og kjøpt annen pose. Det gjorde jeg. Nå bruker lillebror Ticket 2 heaven-posen sin i sin Teutonia Mistral.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 20:27   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Dersom vognen er smal ville jeg droppet Voksi og kjøpt annen pose. Det gjorde jeg. Nå bruker lillebror Ticket 2 heaven-posen sin i sin Teutonia Mistral.

Jeg kommer til å låne søs sin dunpose i starten, i bagen.
Så blir det pose/voksi til høsten, i sportsvogndelen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.