|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Fødte 18 dager over - barnet døde. (www.dagbladet.no)
Ditt tilfelle er jo en smule ekstremt. Men jeg hadde jo prikklike mensterminer og ul-terminer med de siste to.
|
|
|
#42 |
|
Absolut ateist
|
Jeg tror din lege har misforstått en smule. Og jeg syns det er unødvendig å fortelle pasienter at sånn og sånn gjør de det. Når man vet hvordan sykehuspolicyer kan være.
|
|
|
#43 |
|
Skrekkøgle
|
Da jeg var med på prosjektet med 3Dul, så sa jo hun damen at terminen var en smule skjev kanskje, hun mente jeg lå rundt den 13 desember, og det samme sa en dansk lege også, da jeg var der med kort livmorhals i uke 33. Men ingen av de hadde myndighet til å endre noe som helst.
|
|
|
#44 |
|
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Fødte 18 dager over - barnet døde. (www.dagbladet.no)Jeg syns det er tragisk at de lar gravide gå så lenge over tida jeg! Det kan skje så mye, og har ofte skjedd mye også. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Sv: Fødte 18 dager over - barnet døde. (www.dagbladet.no)Dette var en trist historie...og å skulle måtte gå 18 dager over termin høres virkelig for lenge ut. Når barnets vekt i tillegg er såpass høy trodde jeg man vurderte det som realt å få barnet ut når 42 uker er nådd. |
|
|
|
#47 |
|
Nysgjerrig
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fødte 18 dager over - barnet døde. (www.dagbladet.no)Nå kom vonde følelser opp igjen.
|
|
|
#48 |
|
Skrekkøgle
|
Ja, og spesielt med kvinner fra Midt-Østen som generelt har smalt bekken, og høyere keisersnittrate i Norge, enn mange andre kvinner.
|
|
|
#49 |
|
Mellom barken og veden
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fødte 18 dager over - barnet døde. (www.dagbladet.no)Forferdelig trist sak! Synes det er rart at sykehuset ventet så lenge med å sette i gang fødselen! Synes forferdelig synd på foreldrene.
|
|
|
#50 |
|
Ekvilist
|
Sv: Fødte 18 dager over - barnet døde. (www.dagbladet.no)Utrolig trist sak. Jeg kan fint lite om dette med overtid og risiko, men jeg tror og håper at dette er innkalkulert i praksisen som utføres. Dersom ulike sykehus har stor forskjell på hvordan de behandler folk i like situasjoner, så høres ikke det bra ut. Jeg trodde dette ble gjort ganske likt rundtomkring.
|
|
|
#51 |
|
Passiv
|
Det minner meg om at lillesøsteren min ble født en mnd på overtid. Da hadde mamma vært innlagt med drypp to ganger uten at det skjedde noe. Det gikk veldig bra, det, men mamma har bestandig ment at det må ha vært noe feil i beregning av termin. |
|
|
|
#53 |
|
Til tider hjulbeint
|
Jeg er født nesten 4 uker over termin og det var så vidt jeg overlevde, dette var på 60-tallet.. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Fødte 18 dager over - barnet døde. (www.dagbladet.no)Jeg kom tre uker over tiden, de fleste i min familie föder overtidige barn.
|
|
|
#55 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Fødte 18 dager over - barnet døde. (www.dagbladet.no)Ja, min bror er født en måned etter menstermin, min mor var i røntgen da hun var rundt 38 uker på vei, og da var han så liten, at hun bare skulle gå så lenge hun orket... Han var tørr i huden og veldig overtidig, de sa han hadde gått mye ned i vekt i magen, for han var rynkete. Men det var på seksti-tallet da.
|
|
|
#56 |
|
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fødte 18 dager over - barnet døde. (www.dagbladet.no)Huff, dette var litt ekkelt å lese om akkurat nå.
|
|
|
|
#57 |
|
Borte
|
Sv: Fødte 18 dager over - barnet døde. (www.dagbladet.no)Huff, jeg grøsser på ryggen av å lese dette. Jeg gikk selv 17 dager over med Vesla, og er inderlig glad for at det gikk bra. I ettertid har jeg lest masse om hvilke risiko det er ved å gå flere uker på overtid, heldigvis hadde jeg ikke den informasjonen da jeg var gravid.
|
|
|
#58 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Fødte 18 dager over - barnet døde (Dagbladet.no)Det var en trist historie.
|
|
|
#59 |
|
"De"
|
Min eldste ble tatt med KS 8 dager over tiden. 4510 gram. Hun var estimert til 5200.
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Sv: Fødte 18 dager over - barnet døde (Dagbladet.no)*** Sist redigert av Manitoba : 10-04-12 kl 22:26. |
|
![]() |
|
|